Jump to content

mustangcab 2005-2008


ekeby

Recommended Posts

Vill lägga till att Anders är en polare till mej. Och valet han har är att köpa är en tupperwarecorvette eller en mustang gt :shock: Så alla mustangälskare se nu till att övertyga han att mustang är det enda rätta och bästa valet :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vill lägga till att Anders är en polare till mej. Och valet han har är att köpa är en tupperwarecorvette eller en mustang gt :shock: Så alla mustangälskare se nu till att övertyga han att mustang är det enda rätta och bästa valet :thumbup:

Klart han ska ha en mustang!! Om vi går på de yttre så ser inte vetten ut som en muskelbil. Ser ut som en sportbil??Ja de gör den men mustang å ska vi ta camaro, dodge ser ut som det de är- Muskelbil!!!

Link to comment
Share on other sites

Vill lägga till att Anders är en polare till mej. Och valet han har är att köpa är en tupperwarecorvette eller en mustang gt :shock: Så alla mustangälskare se nu till att övertyga han att mustang är det enda rätta och bästa valet :thumbup:

Vilket val..? 8)

Link to comment
Share on other sites

Om valet står mellan en corvette och en mustang så är det inget att tänka på. Jag har ägt båda. Avgudar min mustang som jag äger nu men det beror inte på vad den kan prestera utan på hur den ser ut.

Mustangen är som vilken volvo v70 som helst. Jag vet att det är lite som att svära i kyrkan men det är en billig bil. Det går inte att komma ifrån. corvettens styrka är att den erbjuder en annorlunda känsla. när mustangen toppar ut runt 245 så känns den som en v70. inget förtroende alls. Vid 245 så har corvetten inte ens börjat att jobba. ju fortare det går destå stabilare känns den. Nu ligger ju inte gemene man och kör i dessa hastighter men faktum är att någon gång så vill man ju testa. och då ska det kännas annorlunda.

Link to comment
Share on other sites

tack för tipsen,,,,,nu är det ju så att jag redan har en v70 så kanske jag då skall sattsa på vetten ??? jag har för tillfället en z3 som jag ägt i 2 år med manuell låda men man blir ju kräsen med tiden , ja vuxen ochså det är väl därför jag vill ha en riktig muskelbil nu till sommaren, sen är den ju jävligt snygg mustangen,,,,,men tar man vetten så slipper man ju ha med familjen,,,, :thumbup: den är ju bara 2 sitsig,,,,

Link to comment
Share on other sites

Om valet står mellan en corvette och en mustang så är det inget att tänka på. Jag har ägt båda. Avgudar min mustang som jag äger nu men det beror inte på vad den kan prestera utan på hur den ser ut.

Mustangen är som vilken volvo v70 som helst. Jag vet att det är lite som att svära i kyrkan men det är en billig bil. Det går inte att komma ifrån. corvettens styrka är att den erbjuder en annorlunda känsla. när mustangen toppar ut runt 245 så känns den som en v70. inget förtroende alls. Vid 245 så har corvetten inte ens börjat att jobba. ju fortare det går destå stabilare känns den. Nu ligger ju inte gemene man och kör i dessa hastighter men faktum är att någon gång så vill man ju testa. och då ska det kännas annorlunda.

Nej då det är inte som att svära i kyrkan.. Mer som att gå fram till prästen, klubba ner honom med ett pingisrack, dra ner sina byxor och skita i dopfunten. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

men tar man vetten så slipper man ju ha med familjen,,,, :thumbup: den är ju bara 2 sitsig,,,,

Det är ju just DÄRFÖR man tar Mustangen, funkar så j**la bra som familjebil (Vet vad jag pratar om).

HELA familjen ska ju kunna njuta av V8 :--

Om man inte är egoist :lol:

Sen är det SKILLNADEN självklar på AmericanMuscle och Traktor :-|

Link to comment
Share on other sites

Åkte runt i en sån där trampebåt förra sommaren Z6a men höll på bli galen på den. Den tog i överallt var man en körde så fick man köra runt. Den tog i överallt. Men g-krafts mätaren var kul

Link to comment
Share on other sites

En Mustang Cab borde ha automat, det är en gliiiiidar bil

tänker du gasa som också är kul, köp en med tak. :P:P

Bara min lilla åsikt, men var och en har sin. :P

MVH Lasse. 8)

lite min filosofi ochså,,,, :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara manuell. Är det frågan om buskörning, är kanske manuell med tak att föredra. Annars är cab och aut att föredra.

Häromdagen såg jag ett par i pensionärsåldern sittande i deras bil och skulle köra ut från parkeringen. Gissa om det käkades bokstavligen kopplingslamell vilket det för till det här med ursvenskt stil.

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara automat på dessa bilar. Är det frågan om buskörning, är kanske manuell med tak att föredra. Som Robert T säger, är det verkligen ursvensk stil att föredra manuell. Kan tillägga att bruksbilen min har automat också. :thumbup:

Häromdagen såg jag ett par i pensionärsåldern sittande i deras bil och skulle köra ut från parkeringen. Gissa om det käkades bokstavligen kopplingslamell vilket det för till det här med ursvenskt stil.

har du kört manuell och automat av dessa årsmodeller...

jag gjorde det och jag var inställd på aut men de va bara ok, när man körde manuell då var det kul redan innan man hunnit ur grindarna på Exclusive Cars... så jag säger provkör först bestäm sen! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara automat på dessa bilar. Är det frågan om buskörning, är kanske manuell med tak att föredra. Som Robert T säger, är det verkligen ursvensk stil att föredra manuell. Kan tillägga att bruksbilen min har automat också. :thumbup:

Häromdagen såg jag ett par i pensionärsåldern sittande i deras bil och skulle köra ut från parkeringen. Gissa om det käkades bokstavligen kopplingslamell vilket det för till det här med ursvenskt stil.

har du kört manuell och automat av dessa årsmodeller...

jag gjorde det och jag var inställd på aut men de va bara ok, när man körde manuell då var det kul redan innan man hunnit ur grindarna på Exclusive Cars... så jag säger provkör först bestäm sen! :thumbup:

Nej, jag har inte provkört nån av dessa modeller alls.

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara automat på dessa bilar. Är det frågan om buskörning, är kanske manuell med tak att föredra. Som Robert T säger, är det verkligen ursvensk stil att föredra manuell. Kan tillägga att bruksbilen min har automat också. :thumbup:

Häromdagen såg jag ett par i pensionärsåldern sittande i deras bil och skulle köra ut från parkeringen. Gissa om det käkades bokstavligen kopplingslamell vilket det för till det här med ursvenskt stil.

har du kört manuell och automat av dessa årsmodeller...

jag gjorde det och jag var inställd på aut men de va bara ok, när man körde manuell då var det kul redan innan man hunnit ur grindarna på Exclusive Cars... så jag säger provkör först bestäm sen! :thumbup:

Nej, det har jag inte men manuell intresserar mig inte.

men om du ska köpa en nyare musse någon gång så testa först innan du ratar manuell.. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag kör mycket i Stockholm med alla köer och stop då är det sjukt skönt

med automat men jag håller med Robban 1, för mig är jänkare automat. :P:P:P

Vill jag åka fort tar jag Saaben. :P

MVH Lasse. 8)

för mig har jänkare också alltid varit aut men inte på den nya Mussen för manuell var 100ggr roligare, om du testar så förstår du... :thumbup:

och med short shifter så... ja de går inte att beskriva... :--

sedan behöver man inte köra fort för man har manuell... :think:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...