MrTurbo_1645 May 3, 2010 Report May 3, 2010 Vet att inga ev dem är perfekta men är Hooker så mycket bättre att de är värda $500 när Hedmans kostar $170? Citera
87gt50 May 4, 2010 Report May 4, 2010 Nope, inte i mina ögon. Kör med Hedman Hustler longtubes själv. Vill man sen gå till extremer så hoppar man ändå över Hookersegmentet och går på custombyggda, men du letar väl inte efter de sista 1/100-delarna på kvartsmilen? /Jocke Citera
MrTurbo_1645 May 4, 2010 Author Report May 4, 2010 Letar bara efter något som passar min 351w bättre än de 289cui headers jag har nu... Citera
Per Berglund May 4, 2010 Report May 4, 2010 just nu har jag Hedman själv och det är förvånadsvärt bra passning.Jag kanske bara haft tur vem vet.Jag är ändå förespråkare för Hooker engine swap headers.fin passning och aningen tjockare gods.headers måste man linda för att det ska fungera för gatbruk så ta med det i kalkylen.Linda är också grymt trist och efter 1år ser det för jävligt ut så slå hellre till på de belagda headers som finns så slipper du skiten med bandage.Belagda headers är grymt effektiv och det är svårt att tro det sänker temperaturen men det gör det!Som sagt belagda Hedman en chansning som kanske går hem!Jag hade tur.Finns ju ytterliggare ett fint fabrikat och det är FPA som slår Hooker men det kanske inte är den budget du tänk Citera
MrTurbo_1645 May 4, 2010 Author Report May 4, 2010 Så länge man får vad man betalar för e det lugnt. Men Det skall ju vara MYCKET bättre än Hedmans för typ $170 då. Är det inte verkligen märkbar skillnad känner inte jag mig motiverad att betala mer än det dubbla (tre dubbla?)Dessa jag klurar lite på: http://www.summitracing.com/parts/HED-88660/ Citera
Per Berglund May 5, 2010 Report May 5, 2010 Så länge man får vad man betalar för e det lugnt. Men Det skall ju vara MYCKET bättre än Hedmans för typ $170 då. Är det inte verkligen märkbar skillnad känner inte jag mig motiverad att betala mer än det dubbla (tre dubbla?)Dessa jag klurar lite på: http://www.summitracing.com/parts/HED-88660/Ja om Hedman inte passar så är Hooker MYCKET bättre såklart!Hooker passar perfekt.Sen glömmer du lägga till 2st rullar termotyg för nästan $100 inkl fästen om du tänkt köra obehandlade headersMen vill man verkligen vara snål så skit i header överhuvudtaget för äligt är det inte garanterat inte en så mäkbar skillnad som du verkar villja ha. Skönt faktiskt med gjutna HiPo grenör och slippa höra "skammlet" som headers ALLTID ger ifrån sig.Dessutom inga värmebekymmer Citera
MrTurbo_1645 May 5, 2010 Author Report May 5, 2010 Haha, inte dra det till ytterligheter nu. Har lindat de headers jag har och kommer ju självklart linda de nya, när jag nu köper dem. Dock har jag bra kontakter så kommer över bandage billigt här i Sverige.Beställt lite annat nu så avgasbiten får vänta lite.... Citera
cmc964 May 7, 2010 Report May 7, 2010 Du verkar jämföra Hooker Super Competition med någon av Hedmans billigare modeller, och i det fallet så är nog Hooker bra mycket gedignare. Hedman har ochså mer påkostade modeller=dyra.Har själv haft hedman engine swap 351W i mustang 67,har numera Hooker Comp ,som jag personligen tycker har bättre passform, ca 170$Men om ekonomin tillät skulle jag helt klart välja Hooker Super Comp//Mvh Tommy Citera
Tobias CMC1505 May 7, 2010 Report May 7, 2010 headers måste man linda för att det ska fungera för gatbruk så ta med det i kalkylen.Och det säger du NU? Jag som redan monterat dit mina. Men vad är det då för mening med kromade headers? Citera
Lassemålare CMC 2071 May 8, 2010 Report May 8, 2010 Vad ska vi som har headers orginal göra då. MVH Lasse. Citera
MrTurbo_1645 May 9, 2010 Author Report May 9, 2010 Kör med dessa lindade Flowtech headers som är till 289 på min 351 nu.Ursäkta dålig bildkvalitet men drog en bild med nallen...Två år sedan jag lindade dem och ser fortfarande rätt okej ut. Citera
Per Berglund May 9, 2010 Report May 9, 2010 Tycker du!Jag tycker det ser hemskt "fransiga" ut....Kanske därför du får banden billigt?Dina tubsockor kanske? Så här ser mina ut efter ca 3 sesonger och har nog demonterat headders minst 3ggr för andra jobb Citera
MrTurbo_1645 May 9, 2010 Author Report May 9, 2010 De såg "tubsocka" ut redan från början, vad jag menade var att de inte vart skita, brända eller dassiga för övrigt. De fyller sin funktion så ser ingen nytta i att köpa dyrare. Vart en satans skillnad på värmen under huven. Bara hoppas på att inte headers spricker. Citera
Per Berglund May 9, 2010 Report May 9, 2010 Angående sprickor har jag hört en sak men aldrig sett det själv.När man lindar headders så kommer värmen äta upp rören innefrån.Själv har jag kört lindat i alla år och som sagt aldrig sett att nått sånt skulle hända.Skröna eller fakta?En JÄVLA skillnad på värmen blir det som du säger!Köra utan är det aldrig tal om. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.