Jump to content

Hedman VS Hooker headers


Recommended Posts

Nope, inte i mina ögon. Kör med Hedman Hustler longtubes själv. Vill man sen gå till extremer så hoppar man ändå över Hookersegmentet och går på custombyggda, men du letar väl inte efter de sista 1/100-delarna på kvartsmilen?

/Jocke

Link to comment
Share on other sites

just nu har jag Hedman själv och det är förvånadsvärt bra passning.

Jag kanske bara haft tur vem vet.

Jag är ändå förespråkare för Hooker engine swap headers.

fin passning och aningen tjockare gods.

headers måste man linda för att det ska fungera för gatbruk så ta med det i kalkylen.

Linda är också grymt trist och efter 1år ser det för jävligt ut så slå hellre till på de belagda headers som finns så slipper du skiten med bandage.

Belagda headers är grymt effektiv och det är svårt att tro det sänker temperaturen men det gör det!

Som sagt belagda Hedman en chansning som kanske går hem!

Jag hade tur.

Finns ju ytterliggare ett fint fabrikat och det är FPA som slår Hooker men det kanske inte är den budget du tänk

Link to comment
Share on other sites

Så länge man får vad man betalar för e det lugnt. Men Det skall ju vara MYCKET bättre än Hedmans för typ $170 då. Är det inte verkligen märkbar skillnad känner inte jag mig motiverad att betala mer än det dubbla (tre dubbla?)

Dessa jag klurar lite på: http://www.summitracing.com/parts/HED-88660/

Ja om Hedman inte passar så är Hooker MYCKET bättre såklart!

Hooker passar perfekt.

Sen glömmer du lägga till 2st rullar termotyg för nästan $100 inkl fästen om du tänkt köra obehandlade headers

Men vill man verkligen vara snål så skit i header överhuvudtaget för äligt är det inte garanterat inte en så mäkbar skillnad som du verkar villja ha. ;)

Skönt faktiskt med gjutna HiPo grenör och slippa höra "skammlet" som headers ALLTID ger ifrån sig.

Dessutom inga värmebekymmer

Link to comment
Share on other sites

Haha, inte dra det till ytterligheter nu.

Har lindat de headers jag har och kommer ju självklart linda de nya, när jag nu köper dem.

Dock har jag bra kontakter så kommer över bandage billigt här i Sverige.

Beställt lite annat nu så avgasbiten får vänta lite....

Link to comment
Share on other sites

Du verkar jämföra Hooker Super Competition med någon av Hedmans billigare modeller, och i det fallet så är nog Hooker bra mycket gedignare. Hedman har ochså mer påkostade modeller=dyra.

Har själv haft hedman engine swap 351W i mustang 67,har numera Hooker Comp ,som jag personligen tycker har bättre passform, ca 170$

Men om ekonomin tillät skulle jag helt klart välja Hooker Super Comp

//Mvh Tommy

Link to comment
Share on other sites

De såg "tubsocka" ut redan från början, vad jag menade var att de inte vart skita, brända eller dassiga för övrigt. De fyller sin funktion så ser ingen nytta i att köpa dyrare. Vart en satans skillnad på värmen under huven. Bara hoppas på att inte headers spricker. :P

Link to comment
Share on other sites

Angående sprickor har jag hört en sak men aldrig sett det själv.

När man lindar headders så kommer värmen äta upp rören innefrån.

Själv har jag kört lindat i alla år och som sagt aldrig sett att nått sånt skulle hända.

Skröna eller fakta?

En JÄVLA skillnad på värmen blir det som du säger!

Köra utan är det aldrig tal om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...