Jump to content

Köpråd: Ford Mustang GT V8 - 2005


CrilleD

Recommended Posts

Hej alla glada!

Börjar bli allt mer sugen på att köpa mig en V8 och en Mustang. Har hittat en Mustang på Blocket (http://www.blocket.se/vi/27790790.htm) som gått relativt lite till ett ganska bra pris. Den har gått i californien tills i våras då denna killen köpte den. Anledningen till att han säljer den är för att han ska köpa sig en likadan men som cab.

Hur som haver. Hur fungerar det med serviceböcker och sånt i staterna? Ägaren läste upp lite service:ar som var gjorda, hittills fyra stycken. Är det vad som kan anses vara "fullstämplat" för sina miltal? En annan mindre bra grej var att det bara fanns en nyckel. Vad kostar sådant att koda om?

- Vad är det man bör tänka på när man tittar och provkör ?

- Vanliga fel? Barnsjukdomar etc?

- Tankningen, vad är det som strular där?

Något annat som ni har att tillägga? :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Läs detta: http://grufmanbil.se/webshop/mektips/ko ... g05-09.pdf

Sedan kollar du nyckelpriser med samma ovannämnda firma.

Det finns egentligen inga jättedyra eller katastrof-fel på dessa bilar. Du får vara beredd att byta spindelleder, kanske övre fjäderbenslagringar. Kolla huven efter bubblor i lacken, dessa sitter på undersidan i framkant och kryper sedan uppåt. Tankningen är inte mycket att göra åt. Finns dom som bytt till nyaste tanken från 2009 utan att det löst problemet.

Serviceböckerna är aldrig stämplade i USA. Jag har i alla fall inte sett någon fullstämplad. Jänkarna brukar sätta klisterlapp i vindrutan när nästa service ska ske.

Link to comment
Share on other sites

Kanon! Tack för svaret! Grufman var mycket hjälpsamma med utförliga svar!

Hmm, detta med tankningen. Åker inte all bensin ner ordentligt i tanken utan tar det stopp vid visst antal liter? Som när bilen är fulltankad slår ju pumpen ifrån. Har alla bilar drabbats av detta eller bara vissa?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, detta med tankningen. Åker inte all bensin ner ordentligt i tanken utan tar det stopp vid visst antal liter? Som när bilen är fulltankad slår ju pumpen ifrån.

Dom svenska pumparna skummar bränslet något fruktansvärt. Då tar det längre tid för det att rinna ner vilket gör att pumpen slår i från. Då tar man det lugnare och då skummar det ännu värre. Det skummar alltså mer ju mindre flöde du har. Moment 22 alltså.

Hittar du en pump som inte skummar kan du tanka helt utan problem.

Link to comment
Share on other sites

Konstigt fenomen måste jag säga :)

jag har aldrig haft problem med tankning, och då har jag varit på många olika stationer, detta var väl vanligare på 05 ev 06 modellerna??

Link to comment
Share on other sites

skulle nog säga att majoriteten har detta tankproblem :thumbdown:

nästa gång vi byter tank på någon bil ska vi sprätta den och undersöka vad det är för spännande som händer i dem!

Link to comment
Share on other sites

skulle nog säga att majoriteten har detta tankproblem :thumbdown:

nästa gång vi byter tank på någon bil ska vi sprätta den och undersöka vad det är för spännande som händer i dem!

Glöm inte att vädra ur den ordentligt innan kapen talar, alternativt filma och lägg upp här :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...