Skotran July 5, 2010 Report July 5, 2010 Funderar på att köpa ny kylare då min verkar ganska tät, har jobbat ganska mycket redan för att få bättre flöde genom den.Tänkte höra om kylarna från VP Autoparts fungerar? Har läst olika inlägg om att det skulle vara taiwangrejer men jag vill höra från er som KÖPT och PROVAT kylare därifrån.Funkar den? Ser den vettig ut?Vad kostar den inkl. frakt och alla avgifter?Leveranstid? Har förstått att det är beställningsvara.. Citera
fast66 July 5, 2010 Report July 5, 2010 Jag var den som under förra Wheels på Barkarby fick veta att deras leverantör "bara" körde med Taiwandelar, och som sedan skrev detta i en post. Jag frågade en av VP's säljare samma fråga igen i våras på en marknad, men han hävdade att detta inte stämde och att hans kollega måste ha sagt fel. De har ju väldigt bra och personlig service tycker jag, så det borde inte vara ngt problem att köpa deras grejer och prova. Citera
Draken July 6, 2010 Report July 6, 2010 Jag har också frågat vart dom köper sina kylare ifrån och Ulrik sa att dom köper från Staterna!Han visade även hemsidan från den leverantör som dom köper ifrån. Citera
MrTurbo_1645 July 6, 2010 Report July 6, 2010 Jag har köpt grejer från staterna det står "Made in China" på. Vad tillverkas INTE i Kina nu för tiden?Allt de gör är inte dåligt, beror bara på vilka "krav" de får på sig. De kan göra billig skit om det är vad de fåri uppdrag att göra men även ypperlig kvalité om de bara får betalt och tid att göra det. Citera
Mmmange July 6, 2010 Report July 6, 2010 Jag köpte en treraders mustangkylare till min 67:A därifrån och med tanke på deras trevlighet, priser, leveranser, service, passform, funktionalitet, passform, utseende, ja vad som helst så finns det bara en sak att säga: Den passar perfekt, den fungerar nästan föör bra, den e snygg, ja, vad mer ska man säga? Så billig och snabb leverans till sånt bra pris.....det är bara att handla! Förresten, den som vill kan se den IRL på Power Meet i västerås i helgen då min Musse lär gå heeeeela helgen där då jag äntligen fått den färdig! Yiiiihaaaaa!!!!! (67:a HT som är Candy Apple Red med vita shelbystripes och låter vääääldigt porrigt med Flowtechs Headers och Magnaflow 3" rostfria avgassystem) Och en BRA kylare (mm) från VP Autoparts! Citera
mnilsson July 6, 2010 Report July 6, 2010 jag köpte en treraders till min 66:a och den verkar helt OK. Har bara varmkört i garaget ännu skall tilläggas men den ser bra ut.mvh, Mats Citera
mhdin July 7, 2010 Report July 7, 2010 Den här köpte jag idag passar exakt o. sen får man 10% rabatt om man är medlem.Hansen är kanon o. Lövens också. http://www.hansenkatalogen.se/default.a ... sp?reset=yMåste komplettera med lite nya slangar o. ut o. testa imorgon. Citera
Skotran July 8, 2010 Author Report July 8, 2010 Tackar tackar! Kanske blir att beställa där ändå, om det skiljer mycket i pris jämfört med dom "garanterat amerikanska" kylarna. Ska höra mig för lite mer först bara.. Föresten, kan det vara nåt mer än kylaren som gör att bilen går varm när man kör 60km/h och fortare. under 50 går det hur bra som helst?? Citera
Jimmy_the_1 July 9, 2010 Report July 9, 2010 Tackar tackar! Kanske blir att beställa där ändå, om det skiljer mycket i pris jämfört med dom "garanterat amerikanska" kylarna. Ska höra mig för lite mer först bara.. Föresten, kan det vara nåt mer än kylaren som gör att bilen går varm när man kör 60km/h och fortare. under 50 går det hur bra som helst?? Nu vet jag inte hur väl det är på mussarna men på min 90-tals bmw så blev bilen varm så fort man kom upp i 90, och då var det vattenpumpen som spruckit och kunde inte pumpa runt vattnet tillräckligt fort.... vet dock inte hur den ser ut på mustangen.. Citera
Skotran July 9, 2010 Author Report July 9, 2010 Har haft upp pumpen och såg inget större fel. Kanske får ta upp den igen för nogrannare inspektion. Citera
Recommended Posts