2fast4you July 20, 2010 Report July 20, 2010 Hej! Någon som provat eller hört ett ferrita axlback system?? Priset är ju rätt iaf 4995:- Citera
Daniel Linde July 20, 2010 Report July 20, 2010 Hej,Hade jag varit där du är nu o vill byta avgassystemet. Så hade jag nog kört på dessa: http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=514Varför inte ta det jag har kan nån undra då? Enkelt, det kostar på tok för mkt! Inge fel på de, men mja... Jag personligen tycker det ska vara det amerikanska märken till våra bilar. Ferrita känns så svenskt Och jag tycker det känns fel.Visst det blir säkert hur bra som helst! Det är jag övertygad om. Faller mig dock inte i smaken.Kör på det du tror på!Allt e bättre en orginal vilket låter som en mus // Danne Citera
RoTe July 20, 2010 Report July 20, 2010 Har man en original Mustang och vill ha mer ljud tycker jag inte man ska byta ljuddämpare, man ska ta bort ljuddämparna helt.Fast det kanske beror på förarens ålder. Jag är 25... Citera
Daniel Linde July 20, 2010 Report July 20, 2010 Har man en original Mustang och vill ha mer ljud tycker jag inte man ska byta ljuddämpare, man ska ta bort ljuddämparna helt.Fast det kanske beror på förarens ålder. Jag är 25... hehe fast min låter ju mer än din Citera
Lassemålare CMC 2071 July 20, 2010 Report July 20, 2010 Vill man ha riktigt jänke ljud så finns det bar ett sättdet riktiga, två pipor utan H eller X skit då mullrar det manligt. När mitt orginalsystem packar ihop ( 16 år gammalt.) så blir detmuller gubbar. Men smaken är som baken och var och en blir salig på sin tro. MVH Lasse. Citera
RoTe July 21, 2010 Report July 21, 2010 Har man en original Mustang och vill ha mer ljud tycker jag inte man ska byta ljuddämpare, man ska ta bort ljuddämparna helt.Fast det kanske beror på förarens ålder. Jag är 25... hehe fast min låter ju mer än din Läs vad jag skrev igen. Citera
2fast4you July 21, 2010 Author Report July 21, 2010 Det jag unrdrade var om någon hört eller har några erfarenheter ang ferrita. Att det är svenskt innebär väl bara att det finns någon form av kvalite på bilen. Sen bryr jag mej inte om raka,krokiga,x eller y rör osv... vill bara inte att den ska låta som en subaru eft byte. Citera
Daniel Linde July 21, 2010 Report July 21, 2010 Det jag unrdrade var om någon hört eller har några erfarenheter ang ferrita. Att det är svenskt innebär väl bara att det finns någon form av kvalite på bilen. Sen bryr jag mej inte om raka,krokiga,x eller y rör osv... vill bara inte att den ska låta som en subaru eft byte.Om jag inte har fel, så sätter Exclusive dit ferritas system om kunden vill det. Så det bör finnas några med deras system tror jag... Bör gå o få lyssna nånstans. Citera
Per Berglund July 21, 2010 Report July 21, 2010 Det finns alltid risk att det låter som en "subaru" med rostfritt.Materialet är mycket hårdare än vanligt stål och ljudvågorna dödas in ut lika bra sommotsvarande stål.Det kräver mer ljuddämpning m.a.oOftast jobbar man dessutom med tunnare rör i rostfritt och då kommer det dessutom mer ljud ut från själva röret.Ferrita tror jag inte heller gör system för att dom ska vara tysta utan de optimerarmer emot flöde = mer oväsen.Vill du ha mulligt ljud så är det lättare med hederliga 2.5'' rör i 2mm stålrör.Föresten fråga Ferrita själv dom kanske kan tillverka ett system som passar dig.Dom har ju uppenbarligen uppgifter om Mustang så det bör proffs som dom ha möjlighet att svara på Citera
Gtttggg July 21, 2010 Report July 21, 2010 Vill man ha riktigt jänke ljud så finns det bar ett sättdet riktiga, två pipor utan H eller X skit då mullrar det manligt. När mitt orginalsystem packar ihop ( 16 år gammalt.) så blir detmuller gubbar. Men smaken är som baken och var och en blir salig på sin tro. MVH Lasse. Varför vänta med bytet tills systemet packar ihop? Byt direkt så slipper du vänta. Citera
2fast4you July 21, 2010 Author Report July 21, 2010 Inget freak som gick igång på det jag skrev om svensk kvalitet?? mohaa Citera
uffeg July 21, 2010 Report July 21, 2010 Det finns alltid risk att det låter som en "subaru" med rostfritt.Materialet är mycket hårdare än vanligt stål och ljudvågorna dödas in ut lika bra sommotsvarande stål.Det kräver mer ljuddämpning m.a.oOftast jobbar man dessutom med tunnare rör i rostfritt och då kommer det dessutom mer ljud ut från själva röret.Ferrita tror jag inte heller gör system för att dom ska vara tysta utan de optimerarmer emot flöde = mer oväsen.Vill du ha mulligt ljud så är det lättare med hederliga 2.5'' rör i 2mm stålrör.Föresten fråga Ferrita själv dom kanske kan tillverka ett system som passar dig.Dom har ju uppenbarligen uppgifter om Mustang så det bör proffs som dom ha möjlighet att svara påPelle har så rätt. Har en jobbarkompis som bytt på sin BMW tiull ett helt Ferrita.När han gasar järnet, trots vidrig motor låter det birrriririririririrrrr. Riktigt metalliskt GRÄLLT.Så jag skulle ALDRIG köpa där... Ljudet blir inte roligt alls.Låter Italienskt...Men det är min åsikt. Citera
Alabama Grill July 22, 2010 Report July 22, 2010 Inget freak som gick igång på det jag skrev om svensk kvalitet?? mohaa Kvaliten är säkert lika. Men Ferrita är för kvinnor och Ford Racing är för män! Basta! FR500 äger!!! Citera
Corvette July 23, 2010 Report July 23, 2010 lämnae min Corvette på Ferrita, och vilka jävla klåparehar man gjort fel så gör man inte om utan man slår med släggan så den blir platt och fin, kunden tittar ju ändå aldrig under bilen är kanske deras tankesätt mullret var också kass... lät lägre än originalet nu efter de meckatfrågade varför de sa att jag va tvungen att byta till racekattar, frågade då om de vart ljud då, svaret var att de inte kunde garantera att det vart högre... åkte då hem googlade lite sen vart det Billy Boat Bullet å då vart det sång dessutom var BB billigare än Ferrita... vilket gjorde att man kände att man gått på en dubbelblåsning Citera
Recommended Posts