Jump to content

ferrita avgas


2fast4you

Recommended Posts

Hej,

Hade jag varit där du är nu o vill byta avgassystemet. Så hade jag nog kört på dessa: http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=514

Varför inte ta det jag har kan nån undra då? :D

Enkelt, det kostar på tok för mkt! Inge fel på de, men mja...

Jag personligen tycker det ska vara det amerikanska märken till våra bilar. Ferrita känns så svenskt ;) Och jag tycker det känns fel.

Visst det blir säkert hur bra som helst! Det är jag övertygad om. Faller mig dock inte i smaken.

Kör på det du tror på!

Allt e bättre en orginal vilket låter som en mus :lolno:

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Har man en original Mustang och vill ha mer ljud tycker jag inte man ska byta ljuddämpare, man ska ta bort ljuddämparna helt.

Fast det kanske beror på förarens ålder. Jag är 25... :--

Link to comment
Share on other sites

Har man en original Mustang och vill ha mer ljud tycker jag inte man ska byta ljuddämpare, man ska ta bort ljuddämparna helt.

Fast det kanske beror på förarens ålder. Jag är 25... :--

hehe fast min låter ju mer än din :silent:

Link to comment
Share on other sites

Har man en original Mustang och vill ha mer ljud tycker jag inte man ska byta ljuddämpare, man ska ta bort ljuddämparna helt.

Fast det kanske beror på förarens ålder. Jag är 25... :--

hehe fast min låter ju mer än din :silent:

Läs vad jag skrev igen.

Link to comment
Share on other sites

Det jag unrdrade var om någon hört eller har några erfarenheter ang ferrita. Att det är svenskt innebär väl bara att det finns någon form av kvalite på bilen. Sen bryr jag mej inte om raka,krokiga,x eller y rör osv... vill bara inte att den ska låta som en subaru eft byte.

Link to comment
Share on other sites

Det jag unrdrade var om någon hört eller har några erfarenheter ang ferrita. Att det är svenskt innebär väl bara att det finns någon form av kvalite på bilen. Sen bryr jag mej inte om raka,krokiga,x eller y rör osv... vill bara inte att den ska låta som en subaru eft byte.

Om jag inte har fel, så sätter Exclusive dit ferritas system om kunden vill det. Så det bör finnas några med deras system tror jag... Bör gå o få lyssna nånstans.

Link to comment
Share on other sites

Det finns alltid risk att det låter som en "subaru" med rostfritt.

Materialet är mycket hårdare än vanligt stål och ljudvågorna dödas in ut lika bra som

motsvarande stål.

Det kräver mer ljuddämpning m.a.o

Oftast jobbar man dessutom med tunnare rör i rostfritt och då kommer det dessutom mer

ljud ut från själva röret.

Ferrita tror jag inte heller gör system för att dom ska vara tysta utan de optimerar

mer emot flöde = mer oväsen.

Vill du ha mulligt ljud så är det lättare med hederliga 2.5'' rör i 2mm stålrör.

Föresten fråga Ferrita själv dom kanske kan tillverka ett system som passar dig.

Dom har ju uppenbarligen uppgifter om Mustang så det bör proffs som dom ha möjlighet att svara på

Link to comment
Share on other sites

Vill man ha riktigt jänke ljud så finns det bar ett sätt

det riktiga, två pipor utan H eller X skit då mullrar det manligt. :P:P

När mitt orginalsystem packar ihop ( 16 år gammalt.) så blir det

muller gubbar. :P

Men smaken är som baken och var och en blir salig på sin tro. :P

MVH Lasse. 8)

Varför vänta med bytet tills systemet packar ihop? Byt direkt så slipper du vänta. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det finns alltid risk att det låter som en "subaru" med rostfritt.

Materialet är mycket hårdare än vanligt stål och ljudvågorna dödas in ut lika bra som

motsvarande stål.

Det kräver mer ljuddämpning m.a.o

Oftast jobbar man dessutom med tunnare rör i rostfritt och då kommer det dessutom mer

ljud ut från själva röret.

Ferrita tror jag inte heller gör system för att dom ska vara tysta utan de optimerar

mer emot flöde = mer oväsen.

Vill du ha mulligt ljud så är det lättare med hederliga 2.5'' rör i 2mm stålrör.

Föresten fråga Ferrita själv dom kanske kan tillverka ett system som passar dig.

Dom har ju uppenbarligen uppgifter om Mustang så det bör proffs som dom ha möjlighet att svara på

Pelle har så rätt. Har en jobbarkompis som bytt på sin BMW tiull ett helt Ferrita.

När han gasar järnet, trots vidrig motor låter det birrriririririririrrrr. Riktigt metalliskt GRÄLLT.

Så jag skulle ALDRIG köpa där... Ljudet blir inte roligt alls.

Låter Italienskt...

Men det är min åsikt.

Link to comment
Share on other sites

lämnae min Corvette på Ferrita, och vilka jävla klåpare

har man gjort fel så gör man inte om utan man slår med släggan så den blir platt och fin, kunden tittar ju ändå aldrig under bilen är kanske deras tankesätt :thumbdown:

mullret var också kass... lät lägre än originalet nu efter de meckat

frågade varför de sa att jag va tvungen att byta till racekattar, frågade då om de vart ljud då, svaret var att de inte kunde garantera att det vart högre... åkte då hem googlade lite sen vart det Billy Boat Bullet å då vart det sång :thumbup:

dessutom var BB billigare än Ferrita... vilket gjorde att man kände att man gått på en dubbelblåsning :-|

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...