Jump to content

Ny FOX ägare!


Dregel

Recommended Posts

Hallå hallå! :wave:

Införskaffade nyss en 1989 Ford Mustang LX 5.0 HO Hatchback som min far och hans bror köpte för många år sedan när dom slutade med seriös Drag Racing, tanken var att dom skulle plåga denna bilen på strippen när dom hade tid och lust, men enbart ett par repor blev körda senda dess har bilen stått och "möglat" så att säga.

Bilen är lite små trimmad med tex. Equal Length Headers, K&N filter, bytt katalysatorer mot H-Pipe, Underdrive Pulleys och liknande.

Tanken är att jag ska börja köra lite ET Drag Racing med den, men även att jag ska andvända den lite som en bruksbil.

Maskinelt är där inga större fel på bilen men utseendet är rent ut sagt för j*vligt, dock inget som snabbt går att åtgärda.

Mitt största problem är att den vänstra bakre sidorutan är förstörd och jag behöver få tag i en ny.

Så jag tänkte bara introducera mig i 74-93 forumet med ovanstående samt be om tips på hur man smidigast (och gärna biligast) får tag i en ny sidoruta.

Link to comment
Share on other sites

Tjena och grattis till en kul bil men det visste du ju redan.

Vill du ha NOS ruta med Mustang loggan så kolla med dessa:

http://www.foxresto.com/products/byCate ... rter_Glass

Annars finns det säkert på Mustangfirmorna i USA som nytillverkat men då brukar det inte finnas med Mustanglogga.

Någon intresserad bilglasmästare kanske kan hjälpa dig med kontakter annars?

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Välkommen! Kul att det finns fler som ser potentialen i FOX-bilarna :)

Billigast och enklast skulle väl vara att hitta nåt på typ Sösdalaskroten eller via någon av reservdelsdatabaserna, men där har du kanske redan kollat? Et annat tips är att du registrerar dig på den Norska Mustangklubbens forum med. De är betydligt fler där som håller på med FOX-modellen, och som kanske kan hjälpa dig med rutan.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket för tipsen.

Jag har letat febrilt på diverse reservdelsdatabaser bilskrotar, både svenska och tyska utan någon större framgång.

Delarna på http://www.foxresto.com har jag kollat på och det får bli den sista utvägen för 270$ för en ruta verkar lite väl mycket specielt med frakt, skatt och tullavgifter som tillkommer.

Så det som är kvar verkar vara att kolla närme på den norska marknaden.

Återigen, tack så mycket för tipsen.

Link to comment
Share on other sites

Är nog väldigt svårt att hitta på de svenska skrotarna... Antalet bilar var ju så få redan från början. Den jag sista såg på tex Bildelsbasen hade de klippt taket på så var ju tyvärr kört.

Med dagens dollarkurs så blir det ju ändå rätt okej att ta hem ett par glas. Kanske till o med så pass så man skulle ha ett par på hyllan....

Nåt jag dock inte har tänkt på - är rutan plan? är väl dock ingen risk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...