Conny.N cmc1528 Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Är det någon som har en styrventil liggande till en HT-69:a ?Har problem med glapp i styrningen och har bytt alla slitdelar så nu är det bara ventilen kvar att byta.Har renoverat ventilen men jag tror att den är sliten.//Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Har du renoverat kontrollventilen?Det finns kompletta satser som inte kostar skjortan.Är du säker på att glappet är i kontrollventilen, det finns mycket annat som är mer glappningsbenäget..Så här ser innehållet ut:Allt innehåll.JPG[/attachment:21qyc0np] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xstang Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Är det värt att gå igenom hela systemet, eller blir det billigare att sätta in ett borgeson kit??Jag har även ca. 5 cm glapp i ratten, och det är ett h..tes rattande då man är ut och kör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Är det värt att gå igenom hela systemet, eller blir det billigare att sätta in ett borgeson kit??Jag har även ca. 5 cm glapp i ratten, och det är ett h..tes rattande då man är ut och kör. Jag byggde om min till kuggstång..För att återgå till originalet, det som glappar mest är ragjointen ( den runda tygbiten som sitter 5 cm från snäckan ) på rattstången och styrsnäckan i sig själv. Snäckan går att till en viss gräns justera med skruven på ovansidan, den med låsmutter. Drar man åt för hårt tappar man återstyrningen och får ratta tillbaka själv efter kurvorna.I övrigt är det bara vanliga styrleder och i dessa ska man inte ha något glapp alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bossrules Posted August 4, 2011 Report Share Posted August 4, 2011 Vilken kuggstång har du använt Janne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts