Jump to content

Mustang 5.0


Corvette

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bara jag som tycker att en bil för över 400 000kr ska vara "färdig"?

GT500 och Z06 ligger i ungefär samma prisklass. När det handlar om dessa pengar börjar man tänka på vad man får för dom. I mina ögon får man inte ett skit om man köper GT500. Tyvärr!

Med GTn är det annorlunda, det handlar om "kaffepengar". Jag var länge inne på att köpa en Volvo XC70 D5 Aut med all utrustning, men det blev en GT i stället. Därav har jag ganska låga krav på den.

Nu är jag väl lite ute och cyklar när jag kritiserar GT500 på ett märkesforum, jag är inte på något sätt märkesbunden som många av er andra säkerligen är. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Märkesbunden o märkesbunden.

Det handlar om så mkt mer, CMC klubben I just say! :thumbup:

Men Robban inte hade du väl haft lika trevligt med en XC70?

För övrigt.

Corvette Z06 2010 750 000:-

GT 500 2010 590 000:-

Differans: 160 000:-

Där har du väghållningen!

// Danne :silent:

Link to comment
Share on other sites

grejen med att köpa en shelby gt 500 kontra en mustang är motorn!! det är det du betalar för! min gt -07 kostade ny ca30000usd shelbyn kostade 45000 usd det är ca 100 000 kr skillnad. det du betalar för är motorn och bromsarna annars är det i stort sett samma bil! bygg en sån motor så får du se vad det kostar!så chassiet behöver alltså fixas till på båda bilarna! sedan ang man-lådan så rent race mässigt så är jag beredd att hålla med om att skulle det finnas automat i shelbyn så vinner den väl 10ggr av 10 i ett dragrace! men jag tycker att det var mycket roligare att köra bilen med manuell än med automat som jag hade i gtn! även om jag tyckte den var riktigt trevlig efter chippningen!!! m.v.h rulle 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag har inget emot Shelby GT 500 som har manuell låda som standard och skulle inte välja aut på den om det finns möjlighet. Har kört aut sen 5 år tillbaks och vänjer mig med manuell igen vilket jag har saknat senaste tiden. När det gäller utseendet på 2010:an..... nä tack men sätt gärna 5,0 motorn i tidigare modellerna.

Link to comment
Share on other sites

Märkesbunden o märkesbunden.

Det handlar om så mkt mer, CMC klubben I just say! :thumbup:

Men Robban inte hade du väl haft lika trevligt med en XC70?

För övrigt.

Corvette Z06 2010 750 000:-

GT 500 2010 590 000:-

Differans: 160 000:-

Där har du väghållningen!

// Danne :silent:

Jag åkte Volvo i min "ungdom" och var med i flertalet Volvoklubbar, nu var det dock ett tag sedan men många vänner hänger kvar än. Vi hade jättetrevliga träffar i Stockholm på Sjöhistoriska, det har dom än idag.

Självklart har inte Volvon någon vidare "image". Det var väl därför jag valde Mustangen.

Kollar man priser i Sverige skiljer det inte så mycket på GT500 och Z06. Eftersom jag inte har något intresse av import är det svenska priser som gäller.

grejen med att köpa en shelby gt 500 kontra en mustang är motorn!! det är det du betalar för! min gt -07 kostade ny ca30000usd shelbyn kostade 45000 usd det är ca 100 000 kr skillnad. det du betalar för är motorn och bromsarna annars är det i stort sett samma bil! bygg en sån motor så får du se vad det kostar!så chassiet behöver alltså fixas till på båda bilarna! sedan ang man-lådan så rent race mässigt så är jag beredd att hålla med om att skulle det finnas automat i shelbyn så vinner den väl 10ggr av 10 i ett dragrace! men jag tycker att det var mycket roligare att köra bilen med manuell än med automat som jag hade i gtn! även om jag tyckte den var riktigt trevlig efter chippningen!!! m.v.h rulle 8)

Hur kan GT500 vara så basic men ändå kosta så pass när en C6 Z06 ligger i samma prisklass? Den har ju dessutom N/A motor vilket är dyrare i utveckling samt en väghållning utan dess like.

Du skrev att man betalar för bromsarna, men dessa måste ju direkt bytas ut om man vill köra inspirerat...

Jag kommer troligtvis aldrig köpa någon av ovanstående bilar utan detta är mest en rent teoretisk diskussion. Köper jag en bil ska den vara bekväm, vilket ingen av ovanstående bilar är.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inget emot Shelby GT 500 som har manuell låda som standard och skulle inte välja aut på den om det finns möjlighet. Har kört aut sen 5 år tillbaks och vänjer mig med manuell igen vilket jag har saknat senaste tiden. När det gäller utseendet på 2010:an..... nä tack men sätt gärna 5,0 motorn i tidigare modellerna.

man vänjer sig vid utssendet när man får kika på den live ett tag... hade 2 st på min uppfart och de är ganska fräcka

problemey är väl att man vill hitta retro linjerna som i 05 - 09 och inte kan finna dem så ser den inte fräsch ut... se den so en ny Mustang och leta inte gamla linjer så blir det bättre lovar dig :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jag har inget emot Shelby GT 500 som har manuell låda som standard och skulle inte välja aut på den om det finns möjlighet. Har kört aut sen 5 år tillbaks och vänjer mig med manuell igen vilket jag har saknat senaste tiden. När det gäller utseendet på 2010:an..... nä tack men sätt gärna 5,0 motorn i tidigare modellerna.

man vänjer sig vid utssendet när man får kika på den live ett tag... hade 2 st på min uppfart och de är ganska fräcka

problemey är väl att man vill hitta retro linjerna som i 05 - 09 och inte kan finna dem så ser den inte fräsch ut... se den so en ny Mustang och leta inte gamla linjer så blir det bättre lovar dig :wave:

Tycker nog man hittar retrolinjerna i den nya bortsett från baken som ser konstig ut. En 2011 med 2005 bak vore något :clap: För övrigt så går det inte att jämföra Mustanger och t ex Corvetter även om priset är lika. Mustangen har attityd och social acceptans (ja, man får faktiskt ha en Mustang i Sverige utan att folk tittar snett) som få andra bilar har och med en lite "bångstyrig" väghållning, Corvetten är lite mer utslätad men med väghållning och kanske lite bättre kvalitetskänsla. Vill man ha kvalite, väghållning och V8 köper man en 2007+ BMW M3 (som begagnad ligger i C6, GT500 prisklass)

Hur som helst är jag jävligt nöjd med min Musse trots alla shortcomings. Å jag som har automat till råga på allt !

Link to comment
Share on other sites

man vänjer sig vid utssendet när man får kika på den live ett tag... hade 2 st på min uppfart och de är ganska fräcka

problemey är väl att man vill hitta retro linjerna som i 05 - 09 och inte kan finna dem så ser den inte fräsch ut... se den so en ny Mustang och leta inte gamla linjer så blir det bättre lovar dig :wave:

Ungefär som den nya Saab 9-5 då. När jag såg den första gången, tyckte jag att den var för stor eftersom de flesta vill ha liten och bränslesnål bil samt den påminde hel del om Volvo S80. Nu har man *svalt* intrycken och har vant sig vid den. Jag har dock inte sett nya Mustangen live än men det är tidsfråga innan en sån dyker upp på träffarna. Då kan jag berätta vilka intryck jag får. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hur kan GT500 vara så basic men ändå kosta så pass när en C6 Z06 ligger i samma prisklass? Den har ju dessutom N/A motor vilket är dyrare i utveckling samt en väghållning utan dess like.

Jag kommer troligtvis aldrig köpa någon av ovanstående bilar utan detta är mest en rent teoretisk diskussion. Köper jag en bil ska den vara bekväm, vilket ingen av ovanstående bilar är.

körde Corvette tidigare men då fam ville åka med så vart man tvungen att hitta alt. bil, dvs Mussen

sedan kan jag intyga att väghållning va piss i Mussen mot Vetten men det är ju avhjälpt nu :--

Tycker varken Corvette eller Shelby är obekväma :think:

Link to comment
Share on other sites

Tycker varken Corvette eller Shelby är obekväma :think:

Kopplingspedal = obekvämt. ;)

Ang modifikation av GT500, jag köper inte en kitcar för 400 000kr, det gör jag bara inte. ;)

aha, de e kopplingen som e boven, de som e så kul :--

ok då vet jag att min GT va en kitcar då den kosta så mycket ny 2006... :lolno:

Link to comment
Share on other sites

Alla har vi ju olika preferenser. Efter att jag blev yrkeschaufför har mitt intresse för bilkörning störtdykt. :(

Det låter som du har alltid kört autväxlade bilar men sen läste jag att du är yrkesförare och där är knappast aut-lådor. Kör du lastbil eller flyktbilen i yrket? ;) Jag är också yrkesförare men det gäller gaffeltruckar.

Link to comment
Share on other sites

tråkigt att höra robert! men en manuell växlad gt500 med short shift och med lite kompressor vinande skulle få dina mungipor att peka uppåt!!! det kan jag garantera dig!!! :lol:;) annars är nog hoppet ute för dig!!! m.v.h rulle

Link to comment
Share on other sites

Såg en film där en SVT 03 Cobra spöade den nya Shelbyn på 402 meter och gjorde det

gång efter gång även när man skiftade chauförer och där skiljer det väl

en 150-200 Hkr iofs säkert lite Kilon och pengar också till 03 favör det är sant. :P:P:P

Jag är väl miljöskadad men för mig är en Jänkare Automatväxlad precis som jag bara tänker

på Jänkare om någon säger cab, oavsett vad andra märken tillverkar. :P

( Tycker också att en jänkare ska MULLRA inte låta som en italienare, miljöskadad typ det är jag det.)

Hejhopp.

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Alla har vi ju olika preferenser. Efter att jag blev yrkeschaufför har mitt intresse för bilkörning störtdykt. :(

Det låter som du har alltid kört autväxlade bilar men sen läste jag att du är yrkesförare och där är knappast aut-lådor. Kör du lastbil eller flyktbilen i yrket? ;) Jag är också yrkesförare men det gäller gaffeltruckar.

Nästan alla tunga fordon har automater idag. Kör 100% automat i yrket. Både riktiga automater och automatiskt växlade manuella.

Link to comment
Share on other sites

Tja enligt min erfarenhet så ska man ju också få ner pållarna

i backen, det vet ju alla som har racat lite eller hur + vikten + en massa annat :oops:

Jodå det är inte ett dugg omöjligt, snarare mycket möjligt. :shock:

Jag är så gammal så jag var med när professorn dök upp med sin Folka

med corvare 6a med 190 hästar i och körde skiten av alla jänkare, jag var där och såg det

han spann exakt en halv meter sen matade det på utav helvete, bye bye. :oops::P

Även om jag bara har en 94GT med automat så har jag spöat en hel del bilar med mycket mer hästar

vid rödljusen, lives a bitch. :yawn:

Jag gillar skarpt denna tråd ös på kompisar. :P

Men vad vet jag, :crazy:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

faan vad besviken jag är! tänk att lagt ut så mycket pengar på en skitbil!!! ingen väghållning!! manuell låda=okörbar!!! dessutom en jävla motor som inte går någonting! faan jag skulle behållit min mustang,gt-07 och gjort något roligare för pengarna!!! :lol: fast med handen på hjärtat så är det väl faktiskt så grabbar och tjejer att det är väl ändå en shelby gt500 som är drömmen!!! så var det i alla fall för mig!!! m.v.h rulle 8)

Link to comment
Share on other sites

fast med handen på hjärtat så är det väl faktiskt så grabbar och tjejer att det är väl ändå en shelby gt500 som är drömmen!!! så var det i alla fall för mig!!! m.v.h rulle 8)

Ja, så är det nog, varför åka med 300 när det finns 500 ? Jag vill alltid ha mer men vad händer när man åkt en sommar med en orginal GT500 ? Nä, då ska det väl ändras laddtryck å chippas å sänkas å ...... Listan blir lång å så står man där om några år och funderar på vad man ska hitta på nåsta gång. Nåväl, just nu är målet en GT500. (men jag har ett byte på gång mot en Mach1 70:a. Hjälp, ska man åka gammal bil :? )

Sen är det väldigt mycket SNACK om race här; var är ni när det anordnas race på diverse flygplatser runt om i mälardalen eller på Mantorp ? Man kan va snabb bakom tangenterna men kom igen nu, ut å pina Mussen på bana !

Link to comment
Share on other sites

Sen är det väldigt mycket SNACK om race här; var är ni när det anordnas race på diverse flygplatser runt om i mälardalen eller på Mantorp ? Man kan va snabb bakom tangenterna men kom igen nu, ut å pina Mussen på bana !

Jag kör bara på gatan, rakt fram. Min GT skulle inte klara ens ett varv på en bana, varken bromsar eller väghållning existerar.

Link to comment
Share on other sites

fast med handen på hjärtat så är det väl faktiskt så grabbar och tjejer att det är väl ändå en shelby gt500 som är drömmen!!! så var det i alla fall för mig!!! m.v.h rulle 8)

Ja, så är det nog, varför åka med 300 när det finns 500 ? Jag vill alltid ha mer men vad händer när man åkt en sommar med en orginal GT500 ? Nä, då ska det väl ändras laddtryck å chippas å sänkas å ...... Listan blir lång å så står man där om några år och funderar på vad man ska hitta på nåsta gång. Nåväl, just nu är målet en GT500. (men jag har ett byte på gång mot en Mach1 70:a. Hjälp, ska man åka gammal bil :? )

Sen är det väldigt mycket SNACK om race här; var är ni när det anordnas race på diverse flygplatser runt om i mälardalen eller på Mantorp ? Man kan va snabb bakom tangenterna men kom igen nu, ut å pina Mussen på bana !

Håller med Dig AJ mycket vill alltid ha mer.Man blir lixom aldrig nöjd.Mach1 är en fin bil så länge man får tag i en fräsch rackare var själv inne på att ha en gammal oxå men har ej tiden och hade jag fått välja gammal så hade det blivit en mach1 men visst vore det härligt med en äkta Shelby GT-500 från 60 talet men dom kostar ju sina slantar :D När jag inhandlat nya motorn o kompressorn så blir det lite mer skoj fast roligt är det redan för så många som frågar vad det är för bil o många tummar upp då man glider i kärran.Var ute igår kväll o cruisa runt i kvälls mörkret så var det en bil som titta mer på min bil än på vägen så han höll på missa avfarten :D

Manuell vs automat jadu Jag e skit nöjd med min manuella känns otroligt pigg för att va 300 hästar kört ifrån många bilar med v8 och med andra motorer som man trodde hade en chans men icke.

Kom ihåg en sak oavsett om ni åker gammalt eller nytt så är det ju ändå Mustang :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...