August 19, 201014 yr comment_96381 Hej,Jag har en härlig 351 clevland med lite trim.Motorn är ett 4 bultat 351 cobra jet/ boss block med 2v toppar och ett aluinsug "edelbrock" samt hög kompskolvar, 780 boss dubbelpump förgasare och kam med hydralisk in 519 och ut 519.Bilen är manuell och jag skulle vilja få ett högre effektuttag! vad skall jag prioritera.Tacksam för vägledningMvh Robban
August 19, 201014 yr comment_96384 Hej.Orginal 4v quench heads, alutoppar, eller aussie heads, annan utväxling i bakaxeln 3.55 eller högre./Tommy.
August 22, 201014 yr comment_96512 Här har du lite av gurun när det gäller 351 cleveland..http://www.mustangsandmore.com/ubb/351Ctips.htmlhttp://www.carmemories.com/cgi-bin/view ... nce_id=869http://www.351c.info/forum3/viewforum.p ... 943df54b12
August 22, 201014 yr comment_96520 Hej!En fråga. Vad menas med 2-bultat resp. 4-bultat block?Är det ramöverfallens antal bultar, eller?Mvh.pools
August 22, 201014 yr comment_96525 En fråga. Vad menas med 2-bultat resp. 4-bultat block?Är det ramöverfallens antal bultar, eller?Mvh.pools
August 23, 201014 yr comment_96572 Man lär sej hela tiden. Mvh.poolspå cleveland är det inte så stor skillnad mellan 2 och fyrbultat.Extrabultarna är rätt klena där de sitter längst ut på överfallen.Går att bygga om två bultat till fyrbultat om man vill..man säger ju från experthåll att fyrbultat är inget krav,men "det är surt sa räven"..
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.