Jump to content

Fråga om stereo


BHE

Recommended Posts

"Hello music lovers..."

Om bilen inte har Shaker 500 el 1000, utan grundmodellen (med plats för en cd). Vad sitter det då för högtalare o slutsteg (om något alls) i bilen? Undrar hur mycket meck det blir för att få till ett gott ljud.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

finns inga slutsteg alls. då har du endast 2 st 5,25" fram med diskant och 2 st bak med diskant. vet inte hur dina dörrsidor ser ut på insidan när du inte har basarna där men om det får rum hade jag nog satt dit 6,5" basar.

Om inte kan du ju byta ut dina 5,25 till ett par mycket bättre å sedan en baslåda så klart. de kommer du en bit på.

Link to comment
Share on other sites

...hmm. Tack för svaret. Låter som att det bästa är att lägga i fyra kvalitativa 5,25":are och baslåda enl ditt förslag. Själva stereon, vet du något om vad den lämnar? Ska kanske inte hoppas allt för mycket på den? Har följt några intressanta trådar med byte till div apparater med dubbel-din. Kanske någon som har en fungerande Shaker att sälja?

Link to comment
Share on other sites

...hmm. Tack för svaret. Låter som att det bästa är att lägga i fyra kvalitativa 5,25":are och baslåda enl ditt förslag. Själva stereon, vet du något om vad den lämnar? Ska kanske inte hoppas allt för mycket på den? Har följt några intressanta trådar med byte till div apparater med dubbel-din. Kanske någon som har en fungerande Shaker att sälja?

Måste be om ursäkt till dig BHE. De sitter 4,6" både fram å bak. Jag tog en tjockare plastskiva å satte en 5,25" bas å en diskant. De e de största man får i.

Shaker e väl inte den bästa kanske men jag har inte bytt än. har 6,5" i dörrarna å dom låter fint med shakern. tycker det är smidigt med cd växlare på 6 skivor. jag har inte haft några strul med den heller.

Link to comment
Share on other sites

Är det i de övre mer infällda högtalarpositionerna i dörrar och bakre sidopanelerna du menar att det rymms 5,25":or? Vore ju perfekt att lägga in.

ja dom sitter i dörrarna fram. har du cab sitter dom bakre

på sidan. jag vet inte hue stora det sitter bak på en cab men i min e de perfekt med 5,25. lägg ner lite pengar på dom så du får bra högtalare.

Link to comment
Share on other sites

Har Shaker 500 och är skit nöjd med ljudet.Är helt överväldigad att en orginal stereo kan pumpa ur så mycket ljud.Kommer absolut aldrig att byta.Känns som har en stor baslåda i skuffen fast det inte finns någon där.Ljudtrycket e grymt.

Link to comment
Share on other sites

Har Shaker 500 och är skit nöjd med ljudet.Är helt överväldigad att en orginal stereo kan pumpa ur så mycket ljud.Kommer absolut aldrig att byta.Känns som har en stor baslåda i skuffen fast det inte finns någon där.Ljudtrycket e grymt.

kan tyvär inte hålla med. spler man på lite låter de skit enligt mig

Link to comment
Share on other sites

Har Shaker 500 och är skit nöjd med ljudet.Är helt överväldigad att en orginal stereo kan pumpa ur så mycket ljud.Kommer absolut aldrig att byta.Känns som har en stor baslåda i skuffen fast det inte finns någon där.Ljudtrycket e grymt.

kan tyvär inte hålla med. spler man på lite låter de skit enligt mig

Smaken är som baken.Jag e iaf kanon nöjd.Många som blivit imponerade över ljudet när dom setat bredvid mig o lyssnat.Har vridit på bra i min kärra utan att höra skorrande ljud eller liknande.Visserligen lyssnar jag mycket på rock och trance vilket kanske har en avgörande faktor då det oftast e mycket bas.Hade en Saab 9-3 2008 innan mustangen med stora Bose systemet i och den hade inte en suck mot mitt Shaker 500 även om det lät bra i Saaben oxå.

Link to comment
Share on other sites

.....ja bara rock o hårdrock från sjuttiotalet och framåt låter bra så är jag nöjd....

Men då jag till stor del gillar original så ska jag söka reda på en Shaker och börja där. Vad gäller för frekvensdelningen på FM-bandet på Shaker:n? Det är väl det som kan spöka på vissa frekvenser.

Link to comment
Share on other sites

Är det ingen som har försökt att programmera om Shakern att ta alla frekvenser istället för bara udda. Borde gå, på den tiden jag jobbade på SAABs tekniska så vet jag att det var "bara" fråga om programmering för att särskilja USA från Europa frekvenserna.

Bara en undran? :o

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

Har en mustang 07 med C/S paketet och bor på Gotland. problem med att shakern inte tar in P3 och P4. Löste det med en box från Exclusive Cars som ändrar på tiondelarna så att det funkar som vanligt. Det är en liten knapp som man trycker på och skiftar så att man kan ta in de jämna tiondelarna. Kostade under 2000 kr och jag är nöjd. Bakom handskfacket finns en skarv på antennsladden som jag delade och kopplade in kablarna till boxen. Det var med i paketet.

Erik Molarin XZB 019

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fan också!!! Ber om usäkt. Basarna ligger på 1,2 ohm men här har du lite info:

Factory Door Sub Specs - 1.2 Ohm 60w x 2 (Doesnt say max or RMS).

From that, you can tell it drains as much power from the factory amps to power it. Also, they are made out of paper so ya, they are junk. The factory cover is attatched with glue and the speaker with screws.

Link to comment
Share on other sites

.....ja bara rock o hårdrock från sjuttiotalet och framåt låter bra så är jag nöjd....

Men då jag till stor del gillar original så ska jag söka reda på en Shaker och börja där. Vad gäller för frekvensdelningen på FM-bandet på Shaker:n? Det är väl det som kan spöka på vissa frekvenser.

Jag tycker Shaker1000 låter jävligt bra, men jag är ingen ljudbög. Men hårdrock är ju knappast finsmakarmusik heller så jag tippar det passar sjukt bra genom en Shaker1000 i en Mustang! Kan inte bli mer hårdrock än så! party.gif:cool:

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer än mig som har problem med Shaker 500?

På min laggar mina CD's ibland och ibland spottar stereon ut CD'n . Står att det inte gick att läsa den. Mycket irriterande.

Verkar som att min Stereo tyvärr inte är hel. Får byta ut den kanske mot någon annan.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer än mig som har problem med Shaker 500?

På min laggar mina CD's ibland och ibland spottar stereon ut CD'n . Står att det inte gick att läsa den. Mycket irriterande.

Verkar som att min Stereo tyvärr inte är hel. Får byta ut den kanske mot någon annan.

Har hänt mig också, men bara vid 2 tillfälle och då var vägen skumpig. Tror därför det var orsaken.

Jag har en Shaker 1000 & jag tycker att ljudkvalite och volym räcker mer än väl om jag skulle

tröttna på V8 ljudet

Mvh Lope

Link to comment
Share on other sites

Har hänt mig också, men bara vid 2 tillfälle och då var vägen skumpig. Tror därför det var orsaken.

Jag har en Shaker 1000 & jag tycker att ljudkvalite och volym räcker mer än väl om jag skulle

tröttna på V8 ljudet

Mvh Lope

Jag är också nöjd som fan med min Shaker 500. Bra ljud och mycket bas. Räcker gott o väll.

Gillar inte bara själva stereon. Spottar ut Cd'n och laggar för mycket tycker jag. Inte direkt 2 gånger som du har haft.

Hänt flera gånger hos mig.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer än mig som har problem med Shaker 500?

På min laggar mina CD's ibland och ibland spottar stereon ut CD'n . Står att det inte gick att läsa den. Mycket irriterande.

Verkar som att min Stereo tyvärr inte är hel. Får byta ut den kanske mot någon annan.

Min måste övertalas om jag matar in brända mp3 innan den godtar den. Säger error minst tre ggr innan den tar skivan mindre känslig för vanlig cd. Vad behövs det för prylar om man vill ha usb sticka till stereon??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...