Jump to content

Recommended Posts

Min resistorplatta till kupefläkten är trasig, funkar bara på högsta hastighet. Förmodligen är något avbrunnet. Tyvärr var det den första detaljen som fordfabriken började med när bilen skulle byggas på bandet, allt är monterat omkring denna lilla detalj.

Ni som vet var den sitter kanske har något tips, är jag tvungen att plocka av överdelen på instrumentpanelen?

Jag kan tänka mig att det är ungefär som att operera hemorröjder via örat..

Ni som inte vet var den sitter är ursäktade, den finns men syns inte, må er fläkt aldrig krångla, lägg till det i aftonbönen.

Här är den lilla elakingen:

C2OA-18591-A.jpg[/attachment:oou7uj4n]

Hej du inte bryta ihop den e enkel öppna hanskfacket ta bor wiren som är stopp till hanskfacket, vips så kan du fälla luckan mera och där bakom sitter den :D

Sorry men min bil är inte som andra... den var originalbestyckad med AC och jag misstänker att det är därför den sitter i värmepaketet ovanför fläkten på förarsidan.

Om man kryper in på förarsidans fotutrymme med huvudet vridet så att bromspedalen är halvvägs in i munnen kan man se den lååångt uppe under panelen.

Kom på att jag inte har mätt resistansen och spänningarna och bara har förutsatt att resistorn är trasig. Kanske ska mäta först och hoppas på ett mirakel :angel:

Men den var på nåt vis söt den lille rackaren,ser så oskyldig ut på bilden där den ligger som en skalbagge på rygg

Jag anar någon form av Gremlin :twisted:

Kanske en sådan här i händerna på en passagerare skulle kunna vara en ersättning:

solfjäder.jpg[/attachment:sgga5ka2]

• 2 weeks later...