Jump to content

Recommended Posts

Jag hittade den ganska lätt när jag kikade under luftburken...

har förr mig att man kan kolla ifall det är givaren som är trasig om man jordar den kabeln så ska det ge utslag på mätaren, stämmer det?

Tror jag fått rätt givare för jag var tvungen att ange årsmodell och motor till säljaren... :D

Jag hittade den ganska lätt när jag kikade under luftburken...

har förr mig att man kan kolla ifall det är givaren som är trasig om man jordar den kabeln så ska det ge utslag på mätaren, stämmer det?

Tror jag fått rätt givare för jag var tvungen att ange årsmodell och motor till säljaren... :D

Jo det ska gå att kolla genom att jorda mätaren..

Vad som eventuellt kan strula med givaren är att man ibland får en givare till varnningslampa som vissa lite senare bilar hade,men den ser ju annnars ut..

Tidiga 65'or och Shelbys med aluminiuminsuget har givaren med den mindre

gängan och senare har den med den större. Min bibel, Bob Mannels bok Mustang & Ford

Small Block V-8, 1962-69 har nog exakt datum när man ändrade, en sk. L change.

Vissa bilar hade en adapter för att passa in den mindre sändaren me dett det större hålet i

insuget.

Mvh Bosse CMC342

Jag har nog också fått fel temp.givare. Min förra visade som den skulle göra dvs en bit till vänster om mitten, den nya givaren visar vid normal temp ca 3mm från höger på mätaren. Ni säger att det finns 2 st givare, är det olika värden på dessa? Återförsäljaren säger att det bara finns en sort!!!

289 2V C4

Årsm. 1966

Mvh Rolf L

Jag har nog också fått fel temp.givare. Min förra visade som den skulle göra dvs en bit till vänster om mitten, den nya givaren visar vid normal temp ca 3mm från höger på mätaren. Ni säger att det finns 2 st givare, är det olika värden på dessa? Återförsäljaren säger att det bara finns en sort!!!

289 2V C4

Årsm. 1966

Mvh Rolf L

Dom två för tempmätare har helt olika storlekar så den skulle inte gå att montera om du fått fel. Och dom borde ju ändå ha samma värden om det fanns en adapter som Bosse skrev. Du har inte fått en för templampa då? Vet inte hur en sån beter sig om man kopplar den till mätare.

Jag har nog också fått fel temp.givare. Min förra visade som den skulle göra dvs en bit till vänster om mitten, den nya givaren visar vid normal temp ca 3mm från höger på mätaren. Ni säger att det finns 2 st givare, är det olika värden på dessa? Återförsäljaren säger att det bara finns en sort!!!

289 2V C4

Årsm. 1966

Mvh Rolf L

Dom två för tempmätare har helt olika storlekar så den skulle inte gå att montera om du fått fel. Och dom borde ju ändå ha samma värden om det fanns en adapter som Bosse skrev. Du har inte fått en för templampa då? Vet inte hur en sån beter sig om man kopplar den till mätare.[/quote:3dgyq6sr]

Givaren till templampa är ju död tills motorn typ kommit upp i koktemp,då släpper den igenom ström och lampan tänds...

tvivlar också på att det är olika värden på de olika givarna till mätare...

däremot är de här mätarna ingen exakt kalibrerad sak,utan ett ungefär..

är lite intressant att ohmmäta olika givare vid olika temperaturer,brukar väl aldrig skilja så mycket,men alltid litegrann..

likadant är det med mätaren,dels åldras den lite,men det har också alltid funnits differenser..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...