Jump to content

Drar ej runt startmotorn


mrhaggiz

Recommended Posts

Hej

Helt plötsligt när jag skulle starta min -67 med 289 så vägrade den dra runt utan det bara knäpper helt vildt i startrelät uppe vid batteriet. Efter lite ryckande i kabkarna så slutar det ibland att knäppa och ibland inte, men ingen funktion på startmotorn.

Har nyligen demonterat lådan samt starten och plockat ihop den igen och funkat kanon ett tag tills nu. Provade att koppla förbi relät men fick det inte att lira. Vad är funktionen med relät?

Som jag har tolkat det så är det växelläges signal in i relät som startfunktion?

Hjälp önskas.

Mvh

Andrea

Link to comment
Share on other sites

Hej

Helt plötsligt när jag skulle starta min -67 med 289 så vägrade den dra runt utan det bara knäpper helt vildt i startrelät uppe vid batteriet. Efter lite ryckande i kabkarna så slutar det ibland att knäppa och ibland inte, men ingen funktion på startmotorn.

Har nyligen demonterat lådan samt starten och plockat ihop den igen och funkat kanon ett tag tills nu. Provade att koppla förbi relät men fick det inte att lira. Vad är funktionen med relät?

Som jag har tolkat det så är det växelläges signal in i relät som startfunktion?

Hjälp önskas.

Mvh

Andrea

Finns en annan aktuell tråd om startmotor problem,läs den.

och försök utröna var problemet sitter..

relät har samma funktinon som relän på andra bilar fast saknar solenoid som slungar ut bendixdrevet,helt sonika att klara av att hantera de stora strömmar av elekticitet som går genom startmotorn..

Om det är startmotorn så händer det att lödningar släpper i den,rätt enkelt att fixa..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...