bulan Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Hej!Ska montera nya huvgångjärn men någon av gängorna i huven är dålig. Glömde kolla hur de var konstruerade och nu när jag är hemma och bläddrar i katalogerna hittar jag bara Hood Hinge Mounting Kit med 14 delar. Borde vara 10 bultar och 4 mutterstycken. Det sitter ju också 6 mutterstycken i innerskärmen för montering av gångjärnet där så jag vet inte riktigt vad som finns och inte finns i kitet. Nu kommer frågan.Går det byta de 4 i huven utan att kapa upp förstärkningen i huven. Hur ser dessa mutterstycken i så fall ut. Tacksam för hjälp, har svinlångt till garaget.Mvh. MatsCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Det är väl svetsmuttrar? Är det inte bättre att gänga upp till närmaste större dimension?//Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 De 4 mutterstyckena i huven är lösa.Bara att peta loss och byta.De 6 som sitter i innerskärmen är klämda/pressade på plats och finns ej lösa att köpa.// Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted October 14, 2010 Author Report Share Posted October 14, 2010 Vill helst byta ut dom om det går utan att kapa men vet inte hur konstruktionen ser ut. Hittar inte några bilder varken på nätet eller i mina verkstadshandböcker.Mvh. Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted October 14, 2010 Author Report Share Posted October 14, 2010 Kanonbra! Jag såg inte ditt svar eftersom jag skrev mitt inlägg samtidigt. Ska köpa de 4.Tack!Mvh. Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts