xstang Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Nån som vet vad det skall vara för tätning mellan skenan som håller övre dörrlisten på plats, och karossen?? Mustangsunlimited kallar den för "roof rail weatherstrip channel". Mellan den och karossen finns en tunn gummitätning som inte höll för demonteringen...På bilden syns skenan.DSCF0566.JPG[/attachment:37smq3v3] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xstang Posted December 7, 2010 Author Report Share Posted December 7, 2010 Ingen som vet? Jag får väl gå till lokala gummihandlarn och skära till ett par passande tätningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 Jag använde mig av en 3m produkt ett tätningsmaterial som många glasfirmor använder. Ser ut som svart häftmassa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 Hej.Jag körde med rtv (flytande) svart tätning däremellan, inget som syns sedan ändå./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xstang Posted December 9, 2010 Author Report Share Posted December 9, 2010 Jag använde mig av en 3m produkt ett tätningsmaterial som många glasfirmor använder. Ser ut som svart häftmassa.Är det där nåt som typ sika-flex? Hur blir det sen då du ska ha bort listen? Det fanns en ca 2mm tjock gummitätning under min list. Den var dock fastlimmad, och gick sönderpå några ställen då jag tog bort skenan.p.s. Grymt bilbygge du håller på med!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xstang Posted December 9, 2010 Author Report Share Posted December 9, 2010 Hej.Jag körde med rtv (flytande) svart tätning däremellan, inget som syns sedan ändå./Tommy.Lokala "biltema" har permatex rtv tätningsmassa. Tror vi kör med nåt sånt. Tack för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Jag använde mig av en 3m produkt ett tätningsmaterial som många glasfirmor använder. Ser ut som svart häftmassa.Är det där nåt som typ sika-flex? Hur blir det sen då du ska ha bort listen? Det fanns en ca 2mm tjock gummitätning under min list. Den var dock fastlimmad, och gick sönderpå några ställen då jag tog bort skenan.p.s. Grymt bilbygge du håller på med!! Vet inte riktigt vad det är. Det blir lite klibbigt när man ska försöka få bort listen, får använda en mejsel och bända lite försiktigt på sina ställen. Men drog ut stärngarna så de blev rätt tunna. Tackar så mycket Vore spännande o se hur din ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 På min -67a var det en gummillist som är lika bred ( kanske något mindre) samt ca någon mm tjock. Täckte hela vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xstang Posted December 12, 2010 Author Report Share Posted December 12, 2010 På min -67a var det en gummillist som är lika bred ( kanske något mindre) samt ca någon mm tjock. Täckte hela vägen.Jo, jag hade samma. Jag har sökt efter en ny på nätet men den verkar vara svår att hitta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Testa dom här har mycket lister mm.http://www.uscarparts.nu/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts