Jump to content

A/C i en cab. Viktigt eller ej?


Fastninja

A/C viktigt i en cab? Funkar din egen A/C?  

21 members have voted

  1. 1. A/C viktigt i en cab? Funkar din egen A/C?

    • Klart A/C ska funka.
    • A/C i en cab? Man kör väl inte med taket uppe när solen skiner?
    • Min A/C funkar klockrent
    • Min A/C fungerar bättre som hårtork. A/C hade varit guld värt.


Recommended Posts

Jag köpte min bil med skuren kompressor. För mig är inte A/C i en cab viktigt men andra anser kanske det. Hade varit roligt att veta vad folk tycker. En ny kompressor är inte jättedyr men det är så få dagar man använder A/C i en cab så investeringen känns inte jätterelevant.

Link to comment
Share on other sites

Det är väl mer att jag personligen vill att allt ska fungera.

Sen om man använder det är inte så noga för mig :)

Men det måste väl finnas dagar då det är varmt och man vill köra med taket oppe?

Eller om det är kvavt och det regnar?

PS. Raderade din andra tråd. ;)

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Det är väl mer att jag personligen vill att allt ska fungera.

Sen om man använder det är inte så noga för mig :)

Men det måste väl finnas dagar då det är varmt och man vill köra med taket oppe?

Eller om det är kvavt och det regnar?

PS. Raderade din andra tråd. ;)

// Danne

Jo, man vill ju att allt ska fungera och visst finns det dagar få det hade varit skönt med A/C men man får helt enkelt väga det mot kostnaden att fixa det. Det är ju dessvärre inget man meckar med själv.

Tack för att du raderade den gamla tråden

Link to comment
Share on other sites

För min egen del spelar det kanske inte så stor roll, men när man för det mesta har sätena fulla med folk och särskilt barnen som ska sitta i turbulensen i baksätet så blir allt över 50 km/h med taket uppe och ac tempererad luft i kupén.

Har man "bara" en trasig kompressor brukar de ju gå att få tag på begagnade till ganska överkomlig summa. Det är ganska enkelt att själv byta den. En läcksökning/vacumsug/fyllning av kylfirma till att avsluta med brukar inte bli så himla dyrt heller ...i.a.f. min erfarenhet :-)

Link to comment
Share on other sites

För min egen del spelar det kanske inte så stor roll, men när man för det mesta har sätena fulla med folk och särskilt barnen som ska sitta i turbulensen i baksätet så blir allt över 50 km/h med taket uppe och ac tempererad luft i kupén.

Håller med dig där. De gånger man vill förflytta sig i rask landsvägsfart och det inte är +30 grader varmt ute så är det behagligare ur "virvelvinds-synpunkt" att köra uppcabbat och med A/C'n på.

Link to comment
Share on other sites

Kom vid ett tillfälle ner till Södra tyskland med Mussen. +42 grader gick absolut inte att stanna vid trafikljus mm nercabbat pga hettan ..

Cabben upp å max på AC'n .... sen var inte det några problem. Fördelen med dom gamla mussarnas AC är ju att den funkar även med rutorna nere :D

/frasse

Link to comment
Share on other sites

Fördelen med dom gamla mussarnas AC är ju att den funkar även med rutorna nere :D

/frasse

Hej Frasse!

Den funkar väl på nyare Mussar också om rutorna är nere. Det är väl

bara att kylan inte stannar inne i bilen när man öppnar och släpper in

varmluften.

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...