Fastninja January 25, 2011 Report January 25, 2011 Jag köpte min bil med skuren kompressor. För mig är inte A/C i en cab viktigt men andra anser kanske det. Hade varit roligt att veta vad folk tycker. En ny kompressor är inte jättedyr men det är så få dagar man använder A/C i en cab så investeringen känns inte jätterelevant. Citera
Daniel Linde January 25, 2011 Report January 25, 2011 Det är väl mer att jag personligen vill att allt ska fungera.Sen om man använder det är inte så noga för mig Men det måste väl finnas dagar då det är varmt och man vill köra med taket oppe?Eller om det är kvavt och det regnar?PS. Raderade din andra tråd. // Danne Citera
Fastninja January 25, 2011 Author Report January 25, 2011 Det är väl mer att jag personligen vill att allt ska fungera.Sen om man använder det är inte så noga för mig Men det måste väl finnas dagar då det är varmt och man vill köra med taket oppe?Eller om det är kvavt och det regnar?PS. Raderade din andra tråd. // DanneJo, man vill ju att allt ska fungera och visst finns det dagar få det hade varit skönt med A/C men man får helt enkelt väga det mot kostnaden att fixa det. Det är ju dessvärre inget man meckar med själv.Tack för att du raderade den gamla tråden Citera
PP January 25, 2011 Report January 25, 2011 För min egen del spelar det kanske inte så stor roll, men när man för det mesta har sätena fulla med folk och särskilt barnen som ska sitta i turbulensen i baksätet så blir allt över 50 km/h med taket uppe och ac tempererad luft i kupén. Har man "bara" en trasig kompressor brukar de ju gå att få tag på begagnade till ganska överkomlig summa. Det är ganska enkelt att själv byta den. En läcksökning/vacumsug/fyllning av kylfirma till att avsluta med brukar inte bli så himla dyrt heller ...i.a.f. min erfarenhet :-) Citera
deliq cmc 1722 January 25, 2011 Report January 25, 2011 För min egen del spelar det kanske inte så stor roll, men när man för det mesta har sätena fulla med folk och särskilt barnen som ska sitta i turbulensen i baksätet så blir allt över 50 km/h med taket uppe och ac tempererad luft i kupén. Håller med dig där. De gånger man vill förflytta sig i rask landsvägsfart och det inte är +30 grader varmt ute så är det behagligare ur "virvelvinds-synpunkt" att köra uppcabbat och med A/C'n på. Citera
Lassemålare CMC 2071 January 30, 2011 Report January 30, 2011 Tja jag har faktiskt kört med AC på även med taket nere när det har varit stekhettklart den ska funka, när man kör på sommaren på motorväg så kan man inte ha taket nereså då är ACn bra att ha.MVH Lasse. Citera
Fastninja February 3, 2011 Author Report February 3, 2011 Hmm, tio st anser att AC ska funka men endast fyra st har bockat i att deras AC funkar. Låter som att att vissa inte lever som dom lär Citera
frasse February 3, 2011 Report February 3, 2011 Kom vid ett tillfälle ner till Södra tyskland med Mussen. +42 grader gick absolut inte att stanna vid trafikljus mm nercabbat pga hettan ..Cabben upp å max på AC'n .... sen var inte det några problem. Fördelen med dom gamla mussarnas AC är ju att den funkar även med rutorna nere /frasse Citera
pools February 3, 2011 Report February 3, 2011 Fördelen med dom gamla mussarnas AC är ju att den funkar även med rutorna nere /frasseHej Frasse!Den funkar väl på nyare Mussar också om rutorna är nere. Det är välbara att kylan inte stannar inne i bilen när man öppnar och släpper invarmluften.Mvh.pools Citera
tomasvw February 9, 2011 Report February 9, 2011 klart att ac ska funka är väldigt skönt att använda med taket nere om det är varmt ute Citera
Recommended Posts