ht67 cmc 1502 April 29, 2004 Report April 29, 2004 Är det någon som vet om man på en 67:a med automat måste ha en startspärr i växelreglaget för att klara besiktningen?Dvs. att det endast går att starta den på parkeringsläget. Citera
AM April 29, 2004 Report April 29, 2004 jajjemen, det måste man ha. kallas neutral kontakt. min var pajj å bort byglad när jag besiktigade min -65:a och det gick obemärkt förbi..... Citera
Lygdman cmc813 April 29, 2004 Report April 29, 2004 det måste man ha, och man ska kunna starta på parkeringen och neutral Citera
Niklas cmc358 April 30, 2004 Report April 30, 2004 Vad jag vet är det inget krav på att kunna starta bilen i neutral läget utan det viktigaste är att man inte kan starta bilen med en växel i.Min mach 1 1971 gick inte igenom besiktningen utan startspärr men jag fick ett tips av besiktningsmannen som sa att det räcker att bilen kan startas i parkeringsläget. Det fixas lätt med en bromskontakt från en moped som ser till att det bara går ström till tändningen med parkeringen i. Bilen gick då igenom besiktningen utan anmärkning. Citera
Gäst May 1, 2004 Report May 1, 2004 Jag köpte en microkontakt på som fick plats i växelväljaren.Startar enbart i P-läget nu.Har ni sett vad Hansen Racing tar för en neutralkontakt till FMX!!!!3600kr!!!! *stön* Citera
ht67 cmc 1502 May 1, 2004 Author Report May 1, 2004 3600!? Per, vad ska du ha för att berätta var du köpte din microkontakt? Citera
ht67 cmc 1502 May 2, 2004 Author Report May 2, 2004 Tänkte bara tala om att nu funkar det! Jag hade för mig att jag hade små "mini" tryckbrytare från gamla elektronikbyggsatser nånstans i garaget och visst var det så!Den brytare som satt där (som inte fungerade) var inkapslad med trådar men den här får duga så länge. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.