April 29, 200420 yr comment_5879 Är det någon som vet om man på en 67:a med automat måste ha en startspärr i växelreglaget för att klara besiktningen?Dvs. att det endast går att starta den på parkeringsläget.
April 29, 200420 yr comment_5881 jajjemen, det måste man ha. kallas neutral kontakt. min var pajj å bort byglad när jag besiktigade min -65:a och det gick obemärkt förbi.....
April 29, 200420 yr comment_5883 det måste man ha, och man ska kunna starta på parkeringen och neutral
April 30, 200420 yr comment_5893 Vad jag vet är det inget krav på att kunna starta bilen i neutral läget utan det viktigaste är att man inte kan starta bilen med en växel i.Min mach 1 1971 gick inte igenom besiktningen utan startspärr men jag fick ett tips av besiktningsmannen som sa att det räcker att bilen kan startas i parkeringsläget. Det fixas lätt med en bromskontakt från en moped som ser till att det bara går ström till tändningen med parkeringen i. Bilen gick då igenom besiktningen utan anmärkning.
May 1, 200420 yr comment_5905 Jag köpte en microkontakt på som fick plats i växelväljaren.Startar enbart i P-läget nu.Har ni sett vad Hansen Racing tar för en neutralkontakt till FMX!!!!3600kr!!!! *stön*
May 1, 200420 yr Author comment_5906 3600!? Per, vad ska du ha för att berätta var du köpte din microkontakt?
May 2, 200420 yr Author comment_5923 Tänkte bara tala om att nu funkar det! Jag hade för mig att jag hade små "mini" tryckbrytare från gamla elektronikbyggsatser nånstans i garaget och visst var det så!Den brytare som satt där (som inte fungerade) var inkapslad med trådar men den här får duga så länge.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.