Boris65 February 17, 2011 Report February 17, 2011 Hej!Lite annorlunda inlägg kanske.....Min gamla 245:a fick alltid heta "Bettan" för hon var säker till 100%. Startade i vilket väder som helst och även när hon stått stilla i ett halvår.Många, eller skall jag säga nästan alla, kallar sin Mustang för "Mussen" utom kanske jag....Fick lära mig när jag var 3-4 år gammal att den kallas "Stangen". 12 år äldre bror. Detta var på senare hälften av 60-talet. Gör detta nu med när jag fått en egen. MEN! Nu i helgen kom min dotter ut och tyckte att även denna bil skulle ha ett namn. (Min 945:a heter "Bizzy", dels för nummerplåten men också för att den rullar ständigt och jämt.)Nu tyckte dottern att Stangen skulle heta "The Black Pearl", och jag fick faktisk ge mig. Hon är ju svart, med svart cab... och min pärla...Till frågan. Har ni döpt era med eller är det bara jag som är konstig...? :-)(Polarens borde heta "Pantern", (Pantera) och det gamla vanliga "Vetten", men jag har inte hört honom säga det någongång... Möjligtvis "Fårrden" om sin T, hotrod.) Citera
Daniel Linde February 17, 2011 Report February 17, 2011 Jag kallar min för black beauty, svarten, musse. När jag besöker henne på vinterhalvåret då och då brukar hon heta älsklingen Andra har kallat henne för svarta faran Jag e lika konstig som dig // Danne Citera
BUSET February 17, 2011 Report February 17, 2011 brukar mest bli problem när tanten är i närheten o man säger hej eller hejdå till bilen...det kan bli både det ena o det andra vilket INTE mottas väl av tjejen Citera
bjope45 February 17, 2011 Report February 17, 2011 Hemma hos mig går -68an under namnet "Sally".Frid och fröjd ända tills vi "blev med" 2001'an, som ännu inte fått något tilltalsnamn....Tacksam för inspiration!!/BjörnPs. Det här är väl vad dom kallar "i-landsproblem, eller Ds. Citera
PAL February 18, 2011 Report February 18, 2011 Klart man kan. I garaget här tronar "Berit" (med andranamn Alice) Citera
JohanT5 February 18, 2011 Report February 18, 2011 Här hemma har barnen döpt henne till "Skrotis".Vi får se ifall namnet ändras när hon kommer ut på vägarna. Citera
1973mach1 February 18, 2011 Report February 18, 2011 att kalla sina bilar vid namn er helt ok tyckar jag.selv har jag satt namnet(REDBULL)på min musse från 73 som er Bright red. Citera
Boris65 February 19, 2011 Author Report February 19, 2011 Skönt att höra att man inte är ensam...... Citera
pools February 20, 2011 Report February 20, 2011 Jag har försökt i 12 år? att komma på ett bra namn på min musse.Och i dagligt tal så heter han "Mussen". Men nåt annat vore kul. Harförsökt med "Gamle Blå", men det funkar inte så bra, tycker jag.Så fantasin får fortsätta flöda!???Mvh.pools Citera
1973mach1 February 20, 2011 Report February 20, 2011 det va då lenge at holda på før att hitta et kuult nytt namn til din musse.hva med namnet(BLUE THUNDER)?bara et litet forslag från en som gillar att hitta på namn.lycka till med namnhittet. Citera
DrMicke February 20, 2011 Report February 20, 2011 Visst kan man döpa sin bil. Alla mina europeiska har fått kvinnonamn, men då man köpte ett muskelpaket ville jag ha ett maskulint namn. Alla bilar har döpts av min nu 12 åriga dotter som gav min bil namnet MANNY. Inte det namn jag skulle ha valt så den heter MANNY när dottern är i närheten annars blir det Shelby eller Cobran. Citera
pools February 20, 2011 Report February 20, 2011 (redigerad) det va då lenge at holda på før att hitta et kuult nytt namn til din musse.hva med namnet(BLUE THUNDER)?bara et litet forslag från en som gillar att hitta på namn.lycka till med namnhittet.Ja, jag vill nog att det ska va ett "Svenskt" namn. Har väl inte varit så angelägen egentligen, eller också duger inget nytt namn till hingsten. Kanske "Blingsten" eller "Blångsten" vore bra?Nä, nu är man tillbaka i dessa funderationer igen. F-n "Mussen" får det nog bli i fortsättningen också.Mvh.pools Ändrade %s av %s (%s) Citera
Boris65 February 20, 2011 Author Report February 20, 2011 Det lilla jag ser på din avatar så ser den ut till att ha en helt underbar blå färg så varför inte "Blåbäret"? För mig låter det helt underbart då jag älskar blåbär.. Citera
pools February 20, 2011 Report February 20, 2011 Det lilla jag ser på din avatar så ser den ut till att ha en helt underbar blå färg så varför inte "Blåbäret"? För mig låter det helt underbart då jag älskar blåbär.. "Blåbäret" blir sällan ett blåbär vid ett rödljus. He.. he.. var djä_ligt nära att åka på"tusen kr. per meter" vid ett "Testa mej inte"- race, för några år sen. Ouchhh... bara tur...!Mvh.pools Citera
ThomasFB March 3, 2011 Report March 3, 2011 Hade en Opel Kadett en gång. Kallades för toa'n....... Citera
JH March 10, 2011 Report March 10, 2011 Har aldrig tänkt på att kalla bilen för något, men varför inte..... jag kan ju kalla min för Bosse Citera
Boris65 March 14, 2011 Author Report March 14, 2011 @JH Haha den var bäst hittills! :-DBjörnEftersom vi andra, (eller i alla fall jag...) inte är insatt så kanske du kan berätta det roliga för mig? (oss). Snälla...... Citera
bjope45 March 14, 2011 Report March 14, 2011 Att kalla en Boss302 för Bosse var väl rätt kul???? Citera
Bosse N March 14, 2011 Report March 14, 2011 Har aldrig tänkt på att kalla bilen för något, men varför inte..... jag kan ju kalla min för BosseEller varför inte BossenMvhBosse N Citera
Thomas Ladö March 17, 2011 Report March 17, 2011 Här kommer en liten anekdot: När jag köpte Mustangen kom jag av någon anledning att kalla den för "Lilla blå". När jag sedan hade isär inredningen föll ett gammalt kvitto ut. Där stod det "Small blue".Det ni! Citera
fuschball April 2, 2011 Report April 2, 2011 Jag kallar min för "Älsklingen". Dock finns det en annan älskling på två ben som har lite synpunkter på det :-) Citera
Boris65 April 2, 2011 Author Report April 2, 2011 Att kalla en Boss302 för Bosse var väl rätt kul????Förlåt mig för att jag var så trög. Det var ju faktiskt roligt! Citera
Boris65 April 2, 2011 Author Report April 2, 2011 "Blåbäret" blir sällan ett blåbär vid ett rödljus. He.. he.. var djä_ligt nära att åka på"tusen kr. per meter" vid ett "Testa mej inte"- race, för några år sen. Ouchhh... bara tur...!Mvh.poolsDags för mig att fråga igen..... "tusen kronor per meter"????? Citera
Recommended Posts