Jump to content

Köp av nya däck "ny storlek" Mustang-67


Recommended Posts

Hej!

Förut har det suttit 205/60-15 runt om på min Mustang HT-67, men nu tänkte jag handla lite bredare bak.

Tyckte det såg lite tunt ut med bara 205... Fram duger dom dock väldigt bra tycker jag.

Har bollat med lite olika dimensioner och kommit fram till att 245/50-15 eller 245/55-15 vore perfekt, märkte rätt snart att det var en omöjlig storlek att få tag i :(

Frågor

-Tror ni det skulle se konstigt ut med 235/60-15 bak och 205/60-15 fram?

-Är 185/75-14 så nära orginal storlek man kommer med dagens mått mätt?

-Tips på andra möjliga storlekar?

Vill ju inte råka ut för att bilen ser ut som en framåt lutande skottkärra, sen vill jag ju även att hastighetsmätaren skall stämma någorlunda, 100% är dock inget krav ;)

Givetvis tas alla tips och förslag emot, ju mer infallsvinklar destå bättre!

MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har precis skaffat 15x7 american racing fälgar. Tänkte ha 215x60 fram och 225x60 bak. Gillar när det är lagom "fett" runt om.

Min är shelbysänkt 1" fram så man slipper bakhänget men frågan är om jag får plats med 215 fram.?

Är din bil orginal fram ? Tar det i med dina 205X60 eller är det god marginal.?

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte det kommer att se konstigt ut Schröder. Allt är ju en smaksak och jag vet inte riktigt hur din fjädring ser ut men de 3cm i skillnad på däckbredd ger ett bakhjul som är 3.6 cm större i diameter om båda har 60-profil. Din bil höjs alltså med 1.8 cm bak. Själv har jag ett 4.8 cm större bakhjul än framhjul vilket

ger en 2.4cm högre bil bak.

Mvh. Mats

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Patrik:

Gjorde en så kallad shelby sänkning jag oxå på min och kan säga att mina 205/60-15 ryms utan problem där fram, tror nog att man skulle kunna våga klämma in ett par 215 där också...

Bulan:

Hoppas på att det kommer se rätt ok ut, 1,8cm är ju inte direkt någon big deal ;)

Dock är jag lite sorgsen över att inte 245 dimensionen jag ville ha finns att få tag i...

Inte lätt att hålla på med bilar ibland...

Samus:

Var har du handlat dina 245/50-15 nånstans och vad är det för märke/modell på dom?

Vad har du för storlek på däcken fram?

Snackade med en gummi verkstad i Ljusdal som sa att det var en omöjlig dimension att få tag i...

Antar att dom skojade med mig eftersom din fina Musse har 2 st, nu tändes hoppets lampa igen :)

Skål och trevlig helg!

Schröder

Link to comment
Share on other sites

Ska höra med gummi gubbarna imorn om de kan få tag i 2st Bridgestone Potenza 245/50-15 annars får det bli 235/60-15.

Hur det än blir så kommer det att se bättre ut än med de klena 205 som sitter där nu ;)

Längtar till snön är borta och bilen är besiktad så jag kan testa de nya hjulen...

MVH

Schröder

Link to comment
Share on other sites

Japp det kan man lätt säga! Sökte som en liten tok efter sådana...

Handlade två stycken däck igår från Avon i storleken 225/60-15. Fick bra pris så valet va rätt enkelt :)

Ska jag gå upp i större bredd framöver så går jag nog upp i storlek på fälgen också till 17"

Grymt sugen på Coys c5 med grafitgrått centrum, kanske ryms i budgeten för nästa säsong ;)

MVH

Schröder

Link to comment
Share on other sites

Klen efterfrågan har nog tagit död på breda däck till 15" och mindre. Svenssonbilar har ju nästan 17" som standard nuförtiden.

Grannen hade en BMW 850 på besök med 285/25 * 20 bak, löjligt liten däcksida!

17" sitter rätt bra på mussen, mina 18" med 255/40 bak är i modernaste laget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...