Jump to content

Ratt val


Per Bengtsson

Recommended Posts

Är på väg att ta hem 69:a cab från Usa. Skall köpa med bl.a ny ratt (orginal sitter i). Har försökt hitta bilder på rattar installerade i bil men ej kommit underfull med om jag jag skall ha 13" eller 15" grant träratt. Bilen är röd, renoverad för 2 år sedan, har servo och inredningen är svart. Några tips eller länkar till bra bilder där man ser skillnaden när ratten är monterad eller andra tips på vad som är bra att ta med hem till bilen. / Per

Link to comment
Share on other sites

Har tyvärr ingen bild just nu på min 69:a med 15" Grant men jag kan rekommendera att köpa delar som är billiga i inköp men ganska dyra att frakta tex. fälgar. Man får ju 4 st. snygga fälgar för mellan 600-1000 dollar och med dagens dollarkurs på 6.50 är det ju nästan ett rån. Utbudet är också gigantiskt "over there". Om du ska renovera framvagn, fjädring mm. finns mycket prisvärda ""kit". Blev själv tipsad om ett sådant här på forumet. Kostade 400 dollar för framvagn/styrning. (www.mustangunlimited.com) Finns även mängder av stötdämp/fjädring "kit" till bra priser. Billiga men ganska tunga vilket borde göra att det är en bra affär för dig att få detta transporterat med i bilen. Däck är också billigt från ca. 600kr/st för BFG.

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Är på väg att ta hem 69:a cab från Usa. Skall köpa med bl.a ny ratt (orginal sitter i). Har försökt hitta bilder på rattar installerade i bil men ej kommit underfull med om jag jag skall ha 13" eller 15" grant träratt. Bilen är röd, renoverad för 2 år sedan, har servo och inredningen är svart. Några tips eller länkar till bra bilder där man ser skillnaden när ratten är monterad eller andra tips på vad som är bra att ta med hem till bilen. / Per

Jag har bilder på 14" Motolita läderratt och original.

En 13" tror jag blir i minsta laget, den kommer att se lite "bortkommen" ut. Jag hade satsat på en 15".

post-2720-144839153493_thumb.jpg

post-2720-144839153511_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spara dock orginalratten, hur muggig och trasig den än är! dom är svåra och dyra att få tag på om du skulle ändra dig nån dag och vill byta tillbaka till orginal =)

Grattis till ett lyckat val av bil! 69an är enligt mitt tycke den finaste årsmodellen och cabbarna finns det allt för lite av!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...