Pernolf cmc 558 Posted May 21, 2011 Report Share Posted May 21, 2011 Min mustang är svårstartad när den är varm, på morgonen när jag åker till jobbet och när jag åker hem är det inga problem. Men kör jag en kvart och stänger av den och kommer ut igen efter en halvtimma så är den riktigt svårstartad.Ibland har jag fått vänta en timma innan den går att starta.Det är en orginal 4 ports 289 med automatchoke. kan det vara den som strular?Men en sak som jag upplever är att om jag skulle glömma att stänga strömbrytaren på batteriet så är den helt omöjlig att starta.Men det kan vara inbillning, för det har bara hänt ett par gånger, och då skulle man kunna utesluta problem med automatchoken.Sen en sak till, jag vill montera servo, finns det kit för det men kan tro det kostar skjortan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 21, 2011 Report Share Posted May 21, 2011 Ditt startproblem är troligen att du saknar en bra isolatorplatta mellanförgasare och insug, för att utesluta polbrytare så tycker jag att du skalldemontera den och ansluta direkt på batteri med en battripolskontackt.Servostyrningsdelar är dyra, sätt in annons under köpes på forum, kanskedu får napp här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted May 22, 2011 Author Report Share Posted May 22, 2011 vart hittar jag en bra isolatorplatta?Tydligen sitter det en Autolite 4100, satt inte dom orginal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 4100 är original. Folk gör dessa plattor av marinplyfa eller liknande. Finns nog att köpa oxå. Har ingen på min, däremot har jag isolerat bränslefiltret av aluminium som sitter nära motorn.//Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted May 22, 2011 Author Report Share Posted May 22, 2011 ok, finns en platta monterad, men den är gjord i aluminium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Hör med Norrlands Custom eller Hansen Racing om de har färdiga som passar till din bil eller materiel till att göra en själv.http://webshop.norrlandscustom.se/katalog/13-1469-1344/Isoleringsplattor.aspxMvh. Mats bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Svårstartad.. Min var så tills jag upptäckte att membranet på acc-pumpen var sprucken så soppan läckten sakta ut. Kostade 50-lapp på Hansen och sedan blev den villigare vid varmstart.Servo: styrning eller bromsar?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted May 22, 2011 Author Report Share Posted May 22, 2011 Får kolla och se om jag ser några läckor.Styrservo är det jag gärna vill ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Borgeson härhttp://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=B999020+01Original härhttp://www.chockostangclassicmustang.com/discbrakepowersteering/powersteeringunits.htmlMvh.Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted August 7, 2011 Author Report Share Posted August 7, 2011 Startade upp bilen i Lördags, då har den stått i lite drygt en vecka i garage. Men den var fruktansvärt svår att starta, så även alltså vid kallstart.Mera tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ladö Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Hej!En svårstartad bil kan hänga samman med för hög tändning - särskilt om bilen är varmkörd.Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted August 20, 2011 Author Report Share Posted August 20, 2011 Jag har jäkligt svårt att ställa tändningen, det enda jag ser är streck. Ett längre och sen några mindre. förmodar att det längre är noll, men hur mycket är det mellan varje kort streck? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ladö Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Jag vill minnas att en veteranbilsdoktor sa följande: Varmkör bilen till full arbetstemperatur och låt den stå på tomgång. Stäng av motorn och låt den vila i 30 sekunder. Starta motorn igen. Är den svårstartad har du förmodlingen för hög tändning.P.S. Ett sätt att ställa tändningen utan att bry sig om markeringar är att koppla en vakuumätare till förgasaren och laborera med fördelaren tills du får högst värde och därefter skruva fast den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnem73 Posted August 26, 2011 Report Share Posted August 26, 2011 jag hade en 72 med 302 a i ,den var svårstartad när den var varm satte då dit en platta men det hjälpte inte , renoverade topparna och böt ventiltätningar effter det blev den lättstartad john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.