PeterF September 9, 2011 Report September 9, 2011 Kollade på föregående protokoll.Anmärkning på felinställda lyktor? är inte det vanligtvis en 2a?Fuelcell är monterat i bagagen, vilka regler gäller för en 69? finns inga anmärkningar men jag är ändå nyfiken.Finns inte nån neutralbrytare heller vilket det enl elschema ska finnas.... är det nåt som kollas?mvh Peter Citera
Per Berglund September 9, 2011 Report September 9, 2011 Den kommer inte gå igenom utan brytare för neutral...Den är dom hårda på.Sitter antingen på växellådan eller om bilen har FMX låda så sitter brytaren inuti växelreglaget.Lyktor är de inte så kinkiga på....HAr du skruvat bort kromsarget brukar dom vara shyssta och ställa in lyktorna.Men man vet ju aldrig om man råkar på en besiktningsman som vaknat på fel sida Citera
NackaBosse September 9, 2011 Report September 9, 2011 Förlåt en okunnig, men vad är "neutralbrytare"? Citera
CMC 1061 Berra September 9, 2011 Report September 9, 2011 Det är samma som startspärr enkelt förklarat. Du ska bara kunna starta bilen i neutral och park läget. På dom övriga lägerna får inte bilen gå på startmotorn. Gör den det då blir det ombes direkt.Berra Citera
NackaBosse September 9, 2011 Report September 9, 2011 Aha! Tack.Måste kolla det på min bil i morgon. Citera
PeterF September 9, 2011 Author Report September 9, 2011 Vart sitter switchen på en C4 låda?Regler gällande fuelcell då? Citera
Per Berglund September 10, 2011 Report September 10, 2011 Kontakten sitter på vänster sida på reglagetFuelcell borde inte vara nått problem.Mer problem är att en fuelcell är färskvara och efter några år söderfaller inuti.Ska du inte tävla sätt i en originaltank Citera
PeterF September 10, 2011 Author Report September 10, 2011 Ang fuelcell så får det nog bli en ny fuelcell när den gamla är slut pga att det skett lite ombyggnation av bilen. sen kan det hända att det blir några strippenkörningar.tack för bilden Citera
Per Berglund September 10, 2011 Report September 10, 2011 Bra du tänker på säkerheten!Lite läskigt på just äldre Mustanger där tanken sitter i princip inuti kupen.Går den läck i en smäll så är man snabbt en knaprig baconbit! Citera
PeterF September 10, 2011 Author Report September 10, 2011 Jo säkerhet är ju ganska relevant... en av bilens föregående ägare började modda om bilen till enbart strippen bil, därav fuelcell och diverse bortplockat "onödigt" som switchen kan jag tänka mig... sen fick bilen ny ägare som renoverade tillbaka den till gatbil, och jag tog över det projektet.Finns lite att göra som tex att byta och komplettera elen samt byta ut säkringshållare. (påbörjat)Det yttre som lack samt ny inredning är redan åtgärdat... bara lite finlir kvar Citera
PeterF September 10, 2011 Author Report September 10, 2011 Dåså har jag krupit under åket och konstaterat att där satt en switch, Plockade bort den och mätte upp den mellan kablarna.... Ingen signal över nåt av stiften på kabeln oavsett hur jag vred på switchenDelade på den och hittar lite lösa kontaktorer, massa gammal olja och fett.Hur är den kopplad? funktionen på min switch fanns ju inte = trasig, ändå funkade ju bilen.Slutsats.... om en Switch går sönder som är monterad och inkopplad på bilen så funkar bilen ändå? är den hel så bryter den på P och N? nån som kan bekräfta? Citera
bjope45 September 10, 2011 Report September 10, 2011 Ja det är riktigt. Bilen funkar även om switchen är trasig men det är inte kul att starta i garaget med driven i...Dessutom gillar inte Sbp detta!Jag har en ny switch till C4, över om du vill köpa./BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
PeterF September 10, 2011 Author Report September 10, 2011 Ja det är riktigt. Bilen funkar även om switchen är trasig men det är inte kul att starta i garaget med driven i...Dessutom gillar inte Sbp detta!Jag har en ny switch till C4, över om du vill köpa./BjörnSent from my iPhone using TapatalkHur många pengar kostar den?/Peter Citera
bulan September 10, 2011 Report September 10, 2011 En fråga bara. Är inte din switch överbryggad nu? Om switchen skulle vara inkopplad men trasig borde väl bilen inte starta i något läge. Det kan ju då inte passera ström från tändningslås till startrelä?Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Citera
PeterF September 10, 2011 Author Report September 10, 2011 Har inte sett ngn omkoppling alls på kablaget. Tror du tänker rätt fast tvärtom typ Citera
bulan September 10, 2011 Report September 10, 2011 Sorry, det var inte meningen att krångla till det. Jag har kanske missuppfattat. Själv har jag FMX-låda och då sitter switchen vidväxelspaken. Jag har tolkar det som att kabeln som går från tändningslås till startrelä går via denna switch och att kretsen är bruten i alla växellägen utom i N och P där kretsen är sluten så att stömmen kan nå startrelät. I läget R är en annan krets sluten som går till back-ljuset.Någon annan som är bättre på el kan säkert reda ut detta. Du kommer ju att behöva en switch hur som helst eftersom det verkar vara avbrott i din.Mvh. MatsCMC 2089 Citera
bjope45 September 11, 2011 Report September 11, 2011 Hur många pengar kostar den?/PeterPeter, du har PM./Björn Citera
PeterF September 14, 2011 Author Report September 14, 2011 Sådär ja! Ny Safety Switch installerad... och se på fan... nu funkar det precis som det ska =)Tack till björn för switchen.mvh Peter Citera
bjope45 September 14, 2011 Report September 14, 2011 :-)/BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.