Jump to content

Renovering av en Fastback -67


R.Lundgren

Recommended Posts

Imorgon (förhoppningsvis) ska jag bege mig till plåtslagaren och planera transport av bilen samt steg ett i renoveringen. Behöver i stort sett beställa all plåt som finns tillgänglig till denna mustang men då pengarna inte räcker till allt på en gång måste vi prioritera vad som ska gå först.

Ni andra som har renoverat era bilar kanske har tips på vart man ska börja gällande rostlagningen? Fram, bak, under osv. Alla tips är mer än välkomna :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om du vänder dej till en "riktig" plåtslagare vet han vilken ände man börjar. Det finns tyvärr folk som gör plåtjobb fast dom inte borde.

Passa dej för amatörer, har sett tillräckligt med sabbade bilar.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Har nu äntligen haft ett möte med plåtslagaren och börjat planera lite. Varken han eller jag har renoverat en mustang tidigare så vi gick mest genom de olika moment som ska prioriteras nu till en början. Vi kom fram till att fortsätta i tältet där hemma tills vi fått upp bilen på ett rullande stativ. Detta stativ är givetvis bara temporärt då den ska göras om med ordentliga mått väl på plats i verkstaden sen.

Jag har även skickat iväg ett mail till VP-Autoparts idag med en lång lista på de delar jag skulle vilja veta pris och lagerstatus på. Håller tummarna att jag får snabbt svar så jag kan skicka en beställning på det mest kritiska inför renoveringen.

Under tiden tänkte jag höra med er om hur man ska göra med registrering av bilen här hemma i Sverige sen. Jag har Certificate of title men ingenting mer. Vad mer behövs för att få bilen godkänd?

Jag var och fotade lite på bilen med min telefon här om dagen, ingenting nytt på den fronten men kan slänga upp bilderna här för allmän åskådning. Situationen gällande framvagnen är innan plåtslagarens inblandning i projektet, bara så inte han får någon skuld i onödan nu :)

post-6265-144839180056_thumb.jpg

Hoppas detta inlägg kunde mätta någons ögon för en tid framöver så ska jag försöka se till att ni slipper vänta lika länge på nästa uppdatering!

Ha det toppen // Rasmus

post-6265-144839179635_thumb.jpg

post-6265-144839179675_thumb.jpg

post-6265-144839179763_thumb.jpg

post-6265-144839179795_thumb.jpg

post-6265-144839179842_thumb.jpg

post-6265-144839179888_thumb.jpg

post-6265-144839179925_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Bilder
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej!

Jag väntar också på uppdatering, alla väntar! Hoppas bara att du inte ger upp.

Du har en hel del att göra, men snälla, ge inte upp. Det kommer naturligtvis att

kosta en massa pengar, men att rädda en Mustang tillbaka till livet kommer att

ge dej en enorm tillfredsställelse när du är klar. (oss också) Och då kommer du

att va så kär i din bil, att du aldrig vill skiljas från den. Då har ni ett äktenskap!:D

Mvh

P-O

Link to comment
Share on other sites

Knappast religiös men "Herre min skapare" är det som rör sig i mitt huvud när man ser bilderna. :shock:

Om du någonsin lyckas fixa till "den där" så har du guldmedalj av mig.

Låter som en riktig pessimist men jag ser bara en dröm som går raka vägen in i en ekonomisk krasch.

Att heja fram dig är som att lura dig fortsätta vansinnesfärden.

Men som sagt lyckas du med detta så är jag den första att kyssa dina fötter!

Ska jag vara lite positiv så har jag faktiskt sett mycket värre projekt blivit färdiga...Aldrig en vanlig Mustang dock.

Link to comment
Share on other sites

Måste hålla med Per. Bara att kämpa på .. har under åren gjort bil av rostiga oplar... men....har nog haft lite mer frisk plåt.. Önskar dig lycka till, hoppas på uppdateringar.

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Väcker den här tråden igen, vore kul att veta hur det har gått. Jag har full förståelse om projektet blev nerlagt men det vore kul att veta hur det blev. Gav mej själv på en -69 Camaro cab i liknande skick med den skillnaden att jag lyckades hålla den rullande det mesta av tiden. Till slut gav jag ändå upp, då hade jag svetsat 60-70% av karossen men insåg när jag såg hur balkarna såg ut på insidan att jag inte orkade slutföra det hela och sålde projektet. Vet inte om det fanns något på den bilen som inte var sönderrostat. Det sista jag såg om bilen var att den var reggad på Lero karosseri (som senare köptes upp av Osbyskroten). Antar att den jag sålde bilen till också gav upp.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...