Jump to content

Riktning av dropplister


r_cronhage

Recommended Posts

Hallå,

tänkte höra med er om ni vet något företag (gärna i eller i närheten av Stockholm) där man kan lämna in de rostfria listerna på dropplisterna för riktning & polering?

Någon som gjort detta, vad kan man isåfall räkna med att det kostar för båda sidorna?

Tack på förhand!

/ Rikard

Ändrade %s av %s (%s)
Bättre förklarat (kanske...)
Link to comment
Share on other sites

Tycker inte du ska slänga de, om de inte är bortom all räddning..... De är väl rosfria om de är orginal? då går det bra att polera dom iaf, riktning har jag inget förslag.

När jag fixa min -66 förra vinter, så sa en bekant som är glasmästare att nr1 var rädd om bakrutan, nr 2 slipa inte bort klipps piggarna och nr 3 SPAR de gamla listerna. efter marknads lister har oftas ingen pass form, ej form passade ibland för långa.. Sparde minna gamla, fick hjälp att sätta tillbaka rutor / lister av min bekanta glasmästare, de kan sin sak...:)

Men kanske inte gäller dropplister, utan bara rutlister...

Lycka till / Johan

Link to comment
Share on other sites

Köpte dropplister från USA, när de kom hem va de böjda åt lite olika håll. Verkar va lite kluriga att frakta för de tar upp en del plats om de packas rätt. Så det blir till att köpa ett par i Sverige istället så är de förhoppningsvis raka när man får hem dom :) Ett litet tips bara, har haft några dåliga erfarenheter av att köpa kromlister från USA :eek:

Link to comment
Share on other sites

Dom är inte bortom räddning är två-tre väldigt små bucklor och en kant som vikt sig i framkant. Så egentligen borde det gå att fixa själv, men med risk att eventuellt göra det värre så kan det vara värt några 100-lappar för att någon som kan fixar det. Att köpa nytt känns inte helt aktuellt då jag upplever det som att man aldrig riktigt vet vad man får när man köper reprodelar. Bland annat huvlister som jag köpt, en hos VP och en hos Ullman, och ingen av dem har varit särskilt bra i pressning så passformen blir inte vad en orginal är.

Link to comment
Share on other sites

Låter som det inte är så mycket skador. Ni som bor i storstan och har flera duktiga renoverare och hot rodders runt hörnen, kontakta någon av dem. Många är ju fantastiskt duktiga på att få till en hot rod eller kromtyngd 50-talare med hur många lister som helst som är bubbliga och krokiga.

Jag skulle t.ex fråga Olle Thorslund, http://fordonshobby.se/listing.php?id=8. Om inte han kan vet han garanterat någon som kan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...