r_cronhage Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 (edited) Hallå,tänkte höra med er om ni vet något företag (gärna i eller i närheten av Stockholm) där man kan lämna in de rostfria listerna på dropplisterna för riktning & polering? Någon som gjort detta, vad kan man isåfall räkna med att det kostar för båda sidorna?Tack på förhand!/ Rikard Edited January 3, 2012 by r_cronhage Bättre förklarat (kanske...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 (edited) Nej dom slänger man och köper nytt.Ingen sällsynt Dusenberg vi håller på med.Nya för bilen drygt 600krhttp://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=DRM1+01850kr på VP autoparts är även det säkert billigare än betala arbetehttp://www.websitefolder.net/vpautoparts2/art-2.asp?id=328&iPageID=0 Edited January 3, 2012 by Per Berglund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan HT-66 Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Tycker inte du ska slänga de, om de inte är bortom all räddning..... De är väl rosfria om de är orginal? då går det bra att polera dom iaf, riktning har jag inget förslag.När jag fixa min -66 förra vinter, så sa en bekant som är glasmästare att nr1 var rädd om bakrutan, nr 2 slipa inte bort klipps piggarna och nr 3 SPAR de gamla listerna. efter marknads lister har oftas ingen pass form, ej form passade ibland för långa.. Sparde minna gamla, fick hjälp att sätta tillbaka rutor / lister av min bekanta glasmästare, de kan sin sak...Men kanske inte gäller dropplister, utan bara rutlister...Lycka till / Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Köpte dropplister från USA, när de kom hem va de böjda åt lite olika håll. Verkar va lite kluriga att frakta för de tar upp en del plats om de packas rätt. Så det blir till att köpa ett par i Sverige istället så är de förhoppningsvis raka när man får hem dom Ett litet tips bara, har haft några dåliga erfarenheter av att köpa kromlister från USA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Köp dom av VP så kan du hämta dom själv i butiken, Sollentuna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted January 4, 2012 Author Report Share Posted January 4, 2012 Dom är inte bortom räddning är två-tre väldigt små bucklor och en kant som vikt sig i framkant. Så egentligen borde det gå att fixa själv, men med risk att eventuellt göra det värre så kan det vara värt några 100-lappar för att någon som kan fixar det. Att köpa nytt känns inte helt aktuellt då jag upplever det som att man aldrig riktigt vet vad man får när man köper reprodelar. Bland annat huvlister som jag köpt, en hos VP och en hos Ullman, och ingen av dem har varit särskilt bra i pressning så passformen blir inte vad en orginal är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse cmc625 Posted January 4, 2012 Report Share Posted January 4, 2012 Låter som det inte är så mycket skador. Ni som bor i storstan och har flera duktiga renoverare och hot rodders runt hörnen, kontakta någon av dem. Många är ju fantastiskt duktiga på att få till en hot rod eller kromtyngd 50-talare med hur många lister som helst som är bubbliga och krokiga.Jag skulle t.ex fråga Olle Thorslund, http://fordonshobby.se/listing.php?id=8. Om inte han kan vet han garanterat någon som kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts