Jump to content

GT-fälgar på V6?


Tomahawg

Recommended Posts

Tjena. Ny på forumet här. Hoppas det finns många kunniga här. Har en V6:a 2006, och tyckte orginalhjulen såg lite trista ut, (16") så jag köpte 18 " orginalhjul(?), (från en 06-GT. Fem-ekrade med "ekror" som liksom blir tjockare ju närmare fälgbanan man kommer). Blev snart klok på att det var tydligen inte bara att slänga på och att det skulle var frid och fröjd. Dels skrapade oket i framtill, och bak får jag uppfattningen att fast bultarna är spända, är det ett litet glapp då jag "ruckar" på hjulet. Någon som tvärsäkert vet vad som gäller? Spacers eller vad?

Link to comment
Share on other sites

Hej, om du inte får svar här så är mitt tips att ställa frågan på ett amerikanskt Mustangforum, t.ex. allfordmustangs.com - ex på länk: http://www.allfordmustangs.com/forums/wheels-tires/114789-will-05-gt-rims-fit-05-v6.html . De har ett separat forum för "Wheels and Tires", kanske finns det redan svar på din fråga där. Lycka till! :)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det ska dom vara. Snackade med Grufman, och dom hade aldrig hört att det skulle vara något problem. Det var inte mycket som det fallerade på, men jag slipade lite på kanten av den del av oket, (inte själva oket, men snarare en gjuten "ribba" som ligger ytterst), så låg det inte mot längre. Ett tips jag fick var annars att köpa spacers på biltema. Detta är gjort, och kommer att sättas dit med. Detta mest för att få lite, 3-4 mm mellan oket och fälgen. En liten sten däremellan kan ju få tråkiga konsekvenser. Bak verkar det funka utan problem dock. Kollade nämligen igen, och det verkar som sagt bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
(redigerad)

Jäpp. Blocket. Hade suttit på säljarens GT sedan ny. Finns liksom ingen anledning att betvivla vad säljaren sade. Han hade skaffat Foosh istället. Därav avyttringen av OMD. Har nu även observerat att vid fullt högerutslag tar vänster hjul i främre reambalken. Inte mycket, men ändå. Har inte hunnit montera de inköpta spacers jag hittade på biltema, men jag tror att dom kommer att avhjälpa de båda problemen jag stött på.

Ändrade %s av %s (%s)
glömde nämna en sak.
Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det sitter en annan styrväxel med mindre styrutslag på bilar med original 18" hjul därför kan det hända att det tar i nånstans.

Jag har själv satt 18" bullit på en Crown-Victoria 06:a å där fick jag använda spacers fram medans 17"bullit funkar utmärkt så det är möjligt att 18" hjulen är lite tightare precis där.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...