Jump to content

Problem vid tankning


Stoneface

Recommended Posts

Hej, har någon annan tips på hur man kan tanka utan att det blir överfyllning, dom nya pumparna gör att man får i en liter på 2minuter, Grufmans sa att man skulle byta tank, låter helt galet på nya bilen, kan man öka lyftningen? Alla tips tas mottages tacksamt. Är en Shellby Mustang 2006 i original.

Link to comment
Share on other sites

Inte min bil(önskar att det vore, syrrans), förklaringen hon fick var att den inte var anpassad för forserad tankning, det är som att tanken inte kan ta emot flödet och pumpen bara slår av, gamla pumpar(vilka börjar bli ovanliga) med lägre flöde gick bra, men det borde inte vara skillnad på en vanlig och en Shellby? (tanken och påfyllningsröret), ingen annan som upplever detta? På min bil (-69)har jag inga problem. Jag tycker det låter galet att behöva byta tank, mycket dyrt och förstår inte vad som skulle kunna vara skillnad mot original. Kan luftningen vara igensatt?

Link to comment
Share on other sites

Har haft samma problem på min.Tog en evighet att få i soppa i tanken.Fick tipset att hålla "pistolen" uppåt.Alltså att hålla som om man tankar uppifrån,Hoppas du förstår.Nu funkar det alldeles utmärkt.

Link to comment
Share on other sites

...dom nya pumparna gör att man får i en liter på 2minuter...

Jag förstår inte: Man får väl i 20 liter på en minut vid tankning på nya pumpar.

Om flödet är ett problem, så är det väl bara att knäppa fast spaken på t.ex. halva läget, så blir det 10 liter per minut istället.

:-o

Link to comment
Share on other sites

Kan varit som det stod i tidigare inlägg, man är van att hålla pipen neråt, det bara stannde helatiden, gick inte ens på halvfart, får prova att hålla den uppåt. När jag fick tipset kände jag igen det från en annan bil jag haft där man var tvungen att vrida pipen åt "fel håll"

Link to comment
Share on other sites

Detta är ett välkänt problem på tidiga Mustanger av nya modellen.

Jag har en 2005 där jag haft problem med vissa pumpar.

Där jag normalt tankar ( Preem ) hade jag problem på en av deras pumpar, när de bytade till nya pumpar så försvann problemet.

Prova att tanka på lite olika pumpar och olika mackar.

Link to comment
Share on other sites

Kan varit som det stod i tidigare inlägg, man är van att hålla pipen neråt, det bara stannde helatiden, gick inte ens på halvfart, får prova att hålla den uppåt. När jag fick tipset kände jag igen det från en annan bil jag haft där man var tvungen att vrida pipen åt "fel håll"

Håll handtaget i läge kl 4, tryck in pipen i påfyllningshålet par centimeter och neråt med riktning mot vänster bakhjul (detta för påfyllningsslangen går neråt och vänster) + avtryckaren halvägs intryckt. Då går det lättare att tanka utan bensinen *hostas upp*.

Link to comment
Share on other sites

Tack, mycket bra info i den filen. Känns som det är lite inbyggt fel, eller för liten felmarginal.

vi börjar med dom enkla, så får vi se var det leder.

jag har bara varit medlem i tre månader, men är extremt imponerad av det alla hjälpsamma svar och tips, tack alla :o

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...