Jump to content

Favorit bilen!


Recommended Posts

Sitter och funderar lite över vad mustangägarna har för favoritbil i sinnet... Om man nu bara älskar sin Ford Mustang eller om man är som jag och drömer om en British racing green Aston martin Vantage Le Mans eller en lite mer kompakt svart Maserati Shamal. Men eftersom jag inte är $-miljonär så är en 03 Cobra närmast hjärtat, för tillfället :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan inte sticka under stolen med att jag tycker att Corvette C5:an är läcker, duger fint åt mig och inte alls omöjlig att få råd till. Dock dröjer det läääänge för min del... :?

Frågan är väl om man har råd att äga en corvette, men visst är det en läcker bil!

Min drömbil, tack och lov är det ingen ouppnåelig dröm...

Ford Mustang 2005 är drömbilen...

Link to comment
Share on other sites

HEJ ALLA MUSTANG FANTASTER är inte detta ett FORUM

för favoritbilen NR1 över allt annat.

Jag kan inte finna någon annan bil än MUSTANG

som favorit NR1.

Sedan är det bara smaken och typen av MUSTANG

som är oviss.

Finns det något vackrare än en putsad muskel

Mustang från åren med 428, BOSS, Salen, GTA,

Shelby, 390GT mm, mm, Jag säger bara som

man säger om choklad MMMMMMMMMMMM. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nog för att jag är hyggligt insöad på mustangerna men jag skulle kunna tänka mig en lång radda med roliga bilar jag skulle vilja ha. Exempelvis en GT40 (som fler andra redan skrivit), en -55 eller -56 Cadillac Coupe de Ville, 68-71 Corvette, Fiat 500, -55 Chrysler Imperial Coupe (som vi ju får hem en i höst förhoppningsvis), en Porsche Speedster-replica, osv, osv...

Link to comment
Share on other sites

Hmm...Ok Lasse, jag erkänner...

Jag har titt som tätt funderat på hur jag ska kunna komma över en 05:a och i såfall måste jag sälja min -67:a vilket inte är särskilt kul... :?

V8 är krav så den måste bli billigare än Corvetten annars går köpet till Chevrolet. Men, det lär väl dröja så länge innan jag får råd att jag

kommer kunna köpa ett Musse -05 kadaver för en spottstyver år 2030 :shock:

Nu råkar jag veta om en som jobbar inom Ford. Vem vet... :?:

Link to comment
Share on other sites

UJJ nu fick jag kraftig halsbränna. :shock:

INSNÖAD PÅ MUSTANG är jag och jag skäms

inte. 8)

Har haft MUSTANGer sedan 1985 och är totalt

insnöad på denna typ av entusiastbil. :shock:

Kunde jag skulle jag nog ha en av varje årsmodell

och typ gärna olika färg dessutom skulle jag ha

sju stycken av varje modell så att jag har en för

alla 7 dagar i veckan, synd och slita för mycket

på en och samma MUSTANG. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Missförstå mig rätt Lasse, jag är lika insnöad som du 8)

Mustangen blir nog kvar i min ägo läääägne till och skulle jag mot förmodan sälja den så blir det för att finasiera en annan mustang.

Bilarna jag räknade upp är såna jag skulle vilja ha..., också... :wink:

Link to comment
Share on other sites

En "insnöad" till här sedan 1988!!!!!

Känner ni igen detta sjukdoms syndromet.......

Man sitter och slökollar på någon dålig film på TV.

För en 1000-dels sekund så visar sig 3mm av ena hörnet på en en "viss" bil.

Hjärnan kopplar direkt in följande programslinga M-U-S-T-A-N-G !!!!!

I 99% av fallen så är det rätt gissning att det var just en Mustang som glimta till!

Är man inte mentalt störd då eller så säg!!! :lol:

Vad är botemedlet???

Kan hålla med om att det finns många andra fina bilar.

Har själv sista året stark funderat på att överge min egen kärra mot ett AC Cobra projekt! Färdig eller ett kitt!

Så läcker!!!! Och mindre antal delar att byta ut!!

Framförallt blir man nästan omöjlig att bli frånåkt! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

En "insnöad" till här sedan 1988!!!!!

Känner ni igen detta sjukdom syndrom.......

Man sitter och slökollar på någon dålig film på TV.

För en 1000-dels sekund så visar sig 3mm av ena hörnet på en en "viss" bil.

Hjärnan kopplar direkt in följande programslinga M-U-S-T-A-N-G !!!!!

I 99% av fallen så är det rätt gissning att det var just en Mustang som glimta till!

Är man inte mentalt störd då eller så säg!!! :lol:

Vad är botemedlet???

Hehe, känner igen det där MYCKET väl, jag är ju en (verkar vara en av få faktiskt, iaf här i Sverige) stor fan av "fox"-modellen...

Ända sedan jag, vid 13 års ålder såg en vit mustang cabbe, med vit skinnklädsel, av årsmodell 87 eller 88, jag minns den som fabriksny, men är osäker på detta....

Nu 16 år senare så har jag ägt en 1988 GT cabbe, vinröd, och äger en Vit HB LX 5.0...

Älskar V8:an, ljudet, känslan, vridet...

minns när jag vid 20 års ålder var i Kanada och detta var innan jag hade ägt min första mustang, åkte förbi en bilhandlare, hittade en 88:ans GT, ett eftermarknadsavgassytem samt headers hade den iaf...

Bilförsäljaren gav mig nycklarna och jag startade den....

"wewewewewewe,ngngngng,dodododo,boomboomboomboom"..

Vid 20 års ålder är man fortfarnade ett litet barn. dock mogen nog att leka med RIKTIGA leksaker....

:)

så, mustang fox är en drömbil jag hade vid 14 års ålder, och den gick i uppfyllelse, hoppas att min dröm om 2005:ans musse också gör det!

8)

Link to comment
Share on other sites

Hur är det igentligen med "drömbilen" skall man uppfylla drömmen eller skall det bara förbli en dröm? Vad skall man göra när man uppfyllt Drömmen, skaffa sig mardrömmar? (shit grannen har skaffat sig en lika dan som jag har jhu!) eller skaffar man sig nya underbara drömmar (grannens porsche brinner)???

Hur som hellst så är nog bilar det som man drömmer mest om eller kanske en feeet yacht :-P fast "Det är som att riva sönder tusenlappar i en kallduch i vårt klimat" (Lasseåberg SOS)

Link to comment
Share on other sites

Min drömbil är Shelby GT500 67 års modell. (Men en liten kille som jag har ju inte budget för sånna leksaker. Istället har jag tänkt bygga min drömbil #2, Fast Forward Fastback ala 66 HT modell. Kommer givetvis inte ha alla de där "top of the range" grejorna som Fastbacken har, men i billigare varianter. Och givetvis kommer den inte bli färdig på denna sidan Jul... eller nästa... eller julen efter det...

Bilen ska ha;

Rack and pinion styrning från Mustangs Plus (servo styrn.), Skivbromsar bak och fram från MP Brakes (servo broms), 9" bakaxel passar nog inte, så det får bli en 8 tummare istället, Kapade fjädrar/sänkt,

(Adapter på skivorna så man kan montera nyare fälgar/bultmönster, om det behövs), 17" fälgar, Ny egentilverkad Instrumentpanel med Autometer instr.

Ca 500 hk förgasar-302'a (Edelbrock RPM conceptet (367hk), dubbla 4V och dubbla Eaton/Paxton superchargers (100 hk/st)

T-5-låda, Modifierad "modern" handbroms,..

Nåja, det är min dröm i alla fall, sen hur mycket av ovanstående som blir av, det får vi se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...