Jump to content

Vink-kod


Rudhan

Recommended Posts

Hej!

Jag har en liten fundering så här en måndagkväll. När vinkar en Mustangägare?

Från början, jag hade en Mazda Miata innan Mustangen, en av första versionen. Miata finns i tre versioner, NA, NB och NC, det är bara NA-ägare som vinkar åt en annan NA när dom möts på vägen, NB och NC tittar stadigt rakt fram. Dom kanske vinkar åt sina respektive.

ALLA Mustanger jag mött har vinkat, ovsett ålder, så trevligt! Även andra gammelbilar vinkar, i alla fall en del. Ett tag trodde jag det var gammel-cabbar som vinkade åt varandra, men det stämmer inte, det vinkas även med tak.

Är det så här roligt att åka Mustang?

/Tomas

Link to comment
Share on other sites

Javisst är det trevligt. Blev positivt överaskad när jag köpte min 05-GT och fick glada hälsningar av äldre grånade herrar (är fan snart där själv) i 65-66 cabbar. När jag kommer i min VW-caddy är det fan ingen som morsar.

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att det sprider sig även till bilvärlden. På sjön har vi alltid vinkat till varann. Nåja, det finns undantag. Stora Princessbåtar, där skepparen sitter på fly-bridge 5 m över vattenytan och dundrar fram, som om han ägde hela havet, dom vinkar aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Roligt...

När jag körde hem en mulen & regnig söndag från Stockholm i min 66:a för några veckor sedan, så vinkade många andra gammelbilar till mig och när jag stannade för att tanka och kaffe, så kom det alltid fram flera personer och ville fråga om bilen. Det var väldigt angenämt att uppleva intresset från olika människor, så jag fick nästan en tår i ögat efter varje stopp :-)

PS. Även några MC-folk vinkade :-o

Mvh CS

Link to comment
Share on other sites

Vinkningar och "kramar" är en sak men jag höll på att få en riktig "kyss" i sidan på vår Mustang av en Pontiac Firebird (Trans Am) -77 i Rättvik för några dagar sen. Det var en mindre trevlig upplevelse. Frugan höll för ögonen då hon var säker på att det skulle smälla...men det gick bra...denna gång.

/Bosse N

Link to comment
Share on other sites

Vinkningar och "kramar" är en sak men jag höll på att få en riktig "kyss" i sidan på vår Mustang av en Pontiac Firebird (Trans Am) -77 i Rättvik för några dagar sen. Det var en mindre trevlig upplevelse. Frugan höll för ögonen då hon var säker på att det skulle smälla...men det gick bra...denna gång.

/Bosse N

voine, voine... tur att det gick bra Bosse :thumbup:

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Bli "våldtagen" av Pontiac är inte kul.

Vinkningar och "kramar" är en sak men jag höll på att få en riktig "kyss" i sidan på vår Mustang av en Pontiac Firebird (Trans Am) -77 i Rättvik för några dagar sen. Det var en mindre trevlig upplevelse. Frugan höll för ögonen då hon var säker på att det skulle smälla...men det gick bra...denna gång.

/Bosse N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...