Andersdal Posted August 15, 2012 Report Share Posted August 15, 2012 Körde bilen varm, hade tankat också. Stängde av den, skulle köra igen efter ca 45 min. Helt död, tände inte alls, bara startmotorn som gick tills batteriet blev trött. Prövade med startgas men det hjälpte inte heller, faktiskt. Tog bort ett stift, snustorrt. Borde tänt på startgasen kan jag tycka. Vad kan det vara? Bensinpump? Stiften var ju torra? Borde vara bensintillförseln. Skall försöka få igång den imorgon när den har kallnat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted August 15, 2012 Report Share Posted August 15, 2012 Är troligtvis ett enkelt fel. Kollade du gnistan på stiftet du hade ur? Kolla annars imorgon med en stroblampa om du har gnista, har du ej det alls på ngt av stiften, så är det nog fel på kabeln från fördelaren eller brytarspetsen. Har du gnista är det nog bensinen, men då borde den ju tända till på stargasen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersdal Posted August 16, 2012 Author Report Share Posted August 16, 2012 Startade förstås idag när den var kall...............Borde inte vara bränslepumpen då, tändning eller förgasaren borde vara troligare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalleC Posted August 16, 2012 Report Share Posted August 16, 2012 Kanske ånglås, mysko fel som uppstår med varm motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersdal Posted August 16, 2012 Author Report Share Posted August 16, 2012 Undrar hur tjock spacern skall vara och var köper man den? Tänker på att pinnbultarna räcker som sitter på insuget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted August 16, 2012 Report Share Posted August 16, 2012 Spacer måste man ha, den är ca 25 mm tjock + packningar - finns på speedshopparna (ca 450:- på Hansen), som även har pinnbults kit (95:- på Hansen, har just köpt och man behöver dom långa till Fordförgasare).../Classe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted August 16, 2012 Report Share Posted August 16, 2012 Passa dej bara innan du slänger igen huven efter du monterat spacern. Kolla avståndetmellan luftrenarskruven och huven. Lägg en klump modellera på skruven och stäng försiktigthuven. Då ser du om du har tillräckligt avstånd mellan luftrenaren och huven.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macke Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 Hm, nog ska bilen starta utan spacer, har ingen på min bil. Åker du ignitor? I så fall kan det vara låg spänning som är problemet. Annars ånglås, kolla så att inte bränsleledningen ligger mot nått varm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersdal Posted August 21, 2012 Author Report Share Posted August 21, 2012 Fick ett tips, körde bilen varm. Lät den stå en ca 45-60 minuter. Tryckte gasen i botten och vred på startnyckeln, bilen gick igång..........Får pröva mer men en god början var det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Happy Posted August 21, 2012 Report Share Posted August 21, 2012 Kolla hur Bränsleledningen går.inte ligger mycket an och blir varmIsolera den eller dra en annan väg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macke Posted August 21, 2012 Report Share Posted August 21, 2012 Låter snarare som att den blir lite sur? Min har varit lite tjurig varm men tror det har med min flottörnivå att göra då ena sidan på min edelbrock var helt åt skogen.... Har ingen aning vad du har för förgasare dock så omöjligt att veta men någon slags justering för tomgångsblandning bör väl finnas? Börja där efter du kollat upp ånglåsteorin, kan ju vara många bäckar små som blir ett stort problem i slutändan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersdal Posted September 18, 2012 Author Report Share Posted September 18, 2012 Hittar ingen spacer som passar till min 2 V orginalförgasare. Skall ta fram en själv i ett isolerande material. Tänkte göra den 10 mm hög. En fråga, kan man göra den efter förgasarpackningen? Alltså inte två hål som motsvarar tvåports förgasaren. Borde vara enklare och fungera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.