Jump to content

Startproblem, 1969 med 302:a 2V.


Andersdal

Recommended Posts

Körde bilen varm, hade tankat också. Stängde av den, skulle köra igen efter ca 45 min. Helt död, tände inte alls, bara startmotorn som gick tills batteriet blev trött. Prövade med startgas men det hjälpte inte heller, faktiskt. Tog bort ett stift, snustorrt. Borde tänt på startgasen kan jag tycka. Vad kan det vara? Bensinpump? Stiften var ju torra? Borde vara bensintillförseln. Skall försöka få igång den imorgon när den har kallnat.

Link to comment
Share on other sites

Är troligtvis ett enkelt fel. Kollade du gnistan på stiftet du hade ur? Kolla annars imorgon med en stroblampa om du har gnista, har du ej det alls på ngt av stiften, så är det nog fel på kabeln från fördelaren eller brytarspetsen. Har du gnista är det nog bensinen, men då borde den ju tända till på stargasen...

Link to comment
Share on other sites

Spacer måste man ha, den är ca 25 mm tjock + packningar - finns på speedshopparna (ca 450:- på Hansen), som även har pinnbults kit (95:- på Hansen, har just köpt och man behöver dom långa till Fordförgasare)...

/Classe

Link to comment
Share on other sites

Passa dej bara innan du slänger igen huven efter du monterat spacern. Kolla avståndet

mellan luftrenarskruven och huven. Lägg en klump modellera på skruven och stäng försiktigt

huven. Då ser du om du har tillräckligt avstånd mellan luftrenaren och huven.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hm, nog ska bilen starta utan spacer, har ingen på min bil. Åker du ignitor? I så fall kan det vara låg spänning som är problemet. Annars ånglås, kolla så att inte bränsleledningen ligger mot nått varm.

Link to comment
Share on other sites

Låter snarare som att den blir lite sur? Min har varit lite tjurig varm men tror det har med min flottörnivå att göra då ena sidan på min edelbrock var helt åt skogen....

Har ingen aning vad du har för förgasare dock så omöjligt att veta men någon slags justering för tomgångsblandning bör väl finnas? Börja där efter du kollat upp ånglåsteorin, kan ju vara många bäckar små som blir ett stort problem i slutändan!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hittar ingen spacer som passar till min 2 V orginalförgasare. Skall ta fram en själv i ett isolerande material. Tänkte göra den 10 mm hög. En fråga, kan man göra den efter förgasarpackningen? Alltså inte två hål som motsvarar tvåports förgasaren. Borde vara enklare och fungera?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...