bossrules October 23, 2014 Report Share October 23, 2014 Coolt bygge. Blir spännande att följa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS July 18, 2015 Report Share July 18, 2015 Hur går det med bygget ???// Thomas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS October 17, 2016 Report Share October 17, 2016 Hur går det med byggandet ? Har det stannat av ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteponken February 15, 2020 Author Report Share February 15, 2020 On 2016-10-17 at 19:42, THOMAS said: Hur går det med byggandet ? Har det stannat av ?? På sätt och vis stannat av. Satsade lite på min 65:a cabbe (tygcab och helt ny inredning, pony sport) samt byggt om garaget ( ska förlängas i år). Men 69:an står i garaget och kommer inte att försvinna. Har ändrat inriktning på hur bygget ska bli. Kommer bygga så nära en original Boss 429 som jag bara kan med vissa modifikationer. Har i dag bla korrekta fjäderbenstorn (dyra), exportstag, luftrenare, korrekt fungerande luftskop, alla remhjul till motorn, bromssystem och mycket mycket mera. Dyra grejjor så det tar lång tid att köpa in. Om allt går som det ska så kan det vara dags om ett år eller två Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird February 15, 2020 Report Share February 15, 2020 Wow. Stor satsning.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
John February 19, 2020 Report Share February 19, 2020 Köpte du fjädertornen från Kevin Manley ? // John Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteponken February 22, 2020 Author Report Share February 22, 2020 (redigerad) Ja det gjorde jag Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteponken September 2, 2020 Author Report Share September 2, 2020 (redigerad) Ligger fortfarande i mal påse med bygget men har gjort en inventering på alla Boss delar som har inhandlats under åren. Mest så man vet vad man har och ska jaga fram och fram för allt undvika dubletter. Har lite över 100 delar och 18 kvar att inhandla . Resten får komma när bygget startas. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olle_L October 13, 2020 Report Share October 13, 2020 imponerande, kämpa på. Boss 429 är i mitt tycke den snyggaste och "kaxigaste" Ford:en någonsin... Din bil kommer "rocka hårt" när det blir färdigt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts