Pär Alverland October 25, 2012 Report October 25, 2012 Efter man åkt 67-ht i 4 år såldes den i augusti, har letat en fastback/sportsroof och till slut hittade jag en i bra skick, så jag slog till.Fick hem bilen och en vecka senare blev det vinter nu får man vänta in våren . Citera
Pär Alverland October 26, 2012 Author Report October 26, 2012 302+C4(enligt förra ägaren)Kan någon tyda detta 0F02159780Skivbromsar fram från stainles steelbrakes i övrigt orginal vad jag vet./Pär Citera
bulan October 26, 2012 Report October 26, 2012 GRATTIS!!! Du bör nog ha ett F till för motorkod (302 2V) som 5:e tecknet tex. 0F02F159780. Övriga tecken betyder0 = 1970F = Tillverkad i Dearborn, Michigan02 = SportsRoof (ej Mach 1)159780 = 6-siffrigt serienummer Citera
Per Berglund October 26, 2012 Report October 26, 2012 Ser bra ut på bild.Du har ytterligare kod på dörrbrickan Det mesta verkar finnas där.Säkerligen trumbromsar original och tidigare ägare har köpt ett komplett skivbroms kit. Det ska du vara glad för! Konsol är också troligen insatt i efterhand om inte bilen special beställdes.Kul att originalratten är kvar! Guld värd så var försiktig med den. Citera
Pär Alverland October 26, 2012 Author Report October 26, 2012 0F02F159780 ska det vara, var det bara monterat golvkonsoll i Mach 1? Citera
bulan October 26, 2012 Report October 26, 2012 Nejdå, man kunde köpa till en konsoll för 54 dollar i tillägg till bilen som kostade 2771 dollar.Mvh. Mats Citera
Pär Alverland October 26, 2012 Author Report October 26, 2012 Jag fick med ett dokument som var hittat i bilen PASSENGER och en massa koder om hur bilen skulle byggas, säger mig ingenting. Citera
Per Berglund October 26, 2012 Report October 26, 2012 De som beställde med konsol beställde nog oftast paketet "convenience group"Konsol, höga stolar och större dörrdsidor mm.Eftersom det sitter standard dörrdsidor på bild så var min gissning att konsolen är eftermonterad.Men självklart kunde man beställa enbart den.På den tiden kunde man beställa mussen i nästan oändligt utförande Citera
bulan October 26, 2012 Report October 26, 2012 Du kan också beställa en Marti Report på email för 15 dollar och då får du reda på uppgifter om hur din bil kom från fabriken, när den tillverkades och med vilka option den levererades.http://www.martiauto.com/itemselection.cfm?item=REP-1Mvh. MatsCMC 2089 Citera
Pär Alverland October 26, 2012 Author Report October 26, 2012 Det år monterat ett rostrfritt avgassystem som slutar ca 20cm under bilen hur går det att besikta bilen med detta system,skulle vilja ha en bra stereo är det dumt att montera högtalare i en orörd hatthylla? Citera
bulan October 26, 2012 Report October 26, 2012 Riktigt skoj att du fick med Build Sheet från fabrik. Det är ju ett originaldokument och mera äkta än en Marti Report som bara är en kopia från Fords gamla arkiv som denna firma säljer. Vet dock inte om du kan utläsa på din Build Sheet om tex. konsollen var med när bilen byggdes men jag antar det. Det finns säkert någon annan som kan svara på det här. Grattis!!! Vad menar du skulle vara problemet med avgassystemet? Att det är för lågt?Mvh. Mats Citera
Pär Alverland October 26, 2012 Author Report October 26, 2012 Tänkte att om avgassystemet slutar under bilen kanske besiktningen gnäller om avgaser i bilen,bara en fundering.Som jag sagt har jag knappt hunnit köra bilen bara en kortare sträcka men jag tycker lådan slår i växel när man lägger i drive eller backväxel,så gjorde alldrig 67an plus att växelspak går att föra i sidled(glapp),vad kan det vara som strular, vill skruva lite i vinter så man letar fel.. Citera
Per Berglund October 26, 2012 Report October 26, 2012 Spaken behöver ett bussnings kit.Finns nytt att köpa.Att lådan slår är antingen att den är trimmad eller hög tomgång.Justeringen av band kan hjälpaSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
bulan October 26, 2012 Report October 26, 2012 Kan du inte bygga egna slutrör som går ända bak. Då får du ju precis som du vill med formen och placeringen på slutrören.http://www.ferrita.com/sv/personbil/andror/ovriga-andror/Mvh. Mats Citera
JanneJ October 27, 2012 Report October 27, 2012 Det år monterat ett rostrfritt avgassystem som slutar ca 20cm under bilen hur går det att besikta bilen med detta system,skulle vilja ha en bra stereo är det dumt att montera högtalare i en orörd hatthylla?Ja!Personligen tycker jag det är lite våldtäkt att borra i en originalhylla, dessutom kommer ljudet bakifrån, jag vill ha mitt ljud framifrån. Lägg lite tid på ett dolt framsystem och komplettera med en baslåda. Citera
fast66 October 27, 2012 Report October 27, 2012 Finns ju både original högtalargaller till dörrarna och eftermarknads kick panels med möjlighet att placera högtalare. SMart att behålla den hela hatthyllan IMO.PApperet du nämner är säkert bilens "build sheet", ett papper som talade om för montörerna vilka delar som skulle monteras. Kul att ha, inte så många som kan koderna för en 70:a, - utom Kevin M förtås.fin bil!Classe Citera
Pär Alverland October 27, 2012 Author Report October 27, 2012 Blir nog att pröva bygga ett ljudsystem som inte förstör inredning,såg att det finns nytillverkade stereos gjorda för att passa mustang,något som kan rekomenderas? Citera
JanneJ October 27, 2012 Report October 27, 2012 Blir nog att pröva bygga ett ljudsystem som inte förstör inredning,såg att det finns nytillverkade stereos gjorda för att passa mustang,något som kan rekomenderas?Jag har pysslat lite med en retrostereo med usb, kommer inte ihåg fabrikatet men jag tror inte det finns så många olika att välja på. Den hade lågnivåutgångar och verkade bra. Problemet var ljudkvaliten, det var ett nyansfattigt ljud utan dynamik, lite som man hade en kudde framför högtalarna. Ett byte till en modern Sony släppte fram ett helt annat ljud genom anläggningen som hade bra potential med slutsteg och subbas. Jag hade inte valt en sådan stereo om ljudkvaliteten var viktig. Citera
Pär Alverland October 27, 2012 Author Report October 27, 2012 Var och hur monterade du stereon i din bil, vill ju inte förstöra instrumentpanel Citera
Pär Alverland October 27, 2012 Author Report October 27, 2012 Letar dörrbricka med koder men kan inte hitta någon.Det jag fick med var ett owners card med en metallbricka .0F02F159780 T 3263A 30A 3 W(?) Citera
Per Berglund October 27, 2012 Report October 27, 2012 Där har du övrig information men vet inte om det stämmer riktigtDu kan testa själv på en decoder sidahttp://www.mustangdecoder.com/cgi-bin/decoder.plDetta fick jag fram....Resten av koderna "not found" Citera
Pär Alverland October 27, 2012 Author Report October 27, 2012 Tack,bästa forumet, imponerande kunskaper Citera
pools October 27, 2012 Report October 27, 2012 Var och hur monterade du stereon i din bil, vill ju inte förstöra instrumentpanelHej Pär! Snygg bil du hittade!Nu har ju min 68:a helt annorlunda inredning än din. Men jag har en original radioi panelen och en modern stereo med USB och SD-kortläsare i handskfacket.Högtalare i kickpanelerna. Köpte nya med högtalaruttag och sparade originalpanelernai fall att! Gör likadant med din hatthylla. Köp ny och montera vad du vill i den.Mvh.P-O Citera
Recommended Posts