KennY584 January 14, 2013 Report January 14, 2013 Kan man se visuell skillnad på Windsor och clevelandmotorerna? typ på bild. Råder delade meningar om vad min fastback i staterna har för motor. Citera
fredrik.mickelsson January 14, 2013 Report January 14, 2013 Jo kan man göra, bla på ventilkåporna, kommer inte ihåg exat hur det är men jag tror clevland har fler bult hål än windsor motorn, det ska finnas en tidigare tråd med bra video klipp som visar skilnaderna. Citera
Per Berglund January 14, 2013 Report January 14, 2013 Cleveland fanns egentligen inte 1969 så det ska vara en Winsor originalMen vanligt slänga in en Cleveland i efterhand.För den ovana är det enklast att räkna bultarna på ventilkåpan. 8st=Cleveland69-70 fanns inte heller ordet Fastback utan av outgrundlig anledning döpte Ford om det till Sportsroof71 fanns dock Fastback igen! :/ Lite onödigt vetande från en Mustangdåre! Citera
KennY584 January 14, 2013 Author Report January 14, 2013 Det intressanta nu är att det ser ut som den har Cleveland och bilen ska vara orörd originalare, avställd sen -84 och ja Per jag vet att det är sportsroof men alla fattar vad fastback är. Citera
Per Berglund January 14, 2013 Report January 14, 2013 Ja då är motorn utbytt.Gjordes rätt omgående på många under 70-talet då det var enda trimnings alternativet Citera
bulan January 14, 2013 Report January 14, 2013 Har du ingen bild så kan vi lösa det här och nu?Mvh. Mats Citera
Per Berglund January 14, 2013 Report January 14, 2013 Ja om kåporna har 8st skruvar så är det som sagt inte original motor och det finns fler alternativ än bara 351C.Så bilder avslöjar mer.Nått av detta kan det vara.1) 351C2) 302 BOSS3) 302 Bogus BOSS4) 351 Clevor. (351W block med 351C toppar.Är det punkt 2 så är det ungefär som vinna högsta vinsten på Lotto Citera
KennY584 January 14, 2013 Author Report January 14, 2013 Numer ganska säker på att det är en Windsor, slänger ut en bild på en sliten sölig gammal stackare här. Citera
Per Berglund January 14, 2013 Report January 14, 2013 (redigerad) Japp kul med en intakt originalmotor!Överväg återställa den istället för att förstöra den med trim.Lyft på kåpan så ser du om det är en 2V eller 4VI övrigt ser det ut som motorutrymmet har den typiska "fjädertorns cancern"Nedre delen av de flesta fjädertorn har antingen spruckit eller rostat så dessa bör kollas extra!Jag har nog svetsat 4st Mustanger av dessa årsmodellerÄven helt rostfria objekt spricker uppSom denna 69a Ändrade %s av %s (%s) Citera
KennY584 January 14, 2013 Author Report January 14, 2013 Det ska vara en 2V original. mjo jag har förstått det Per, följt renoveringen av din bil och det var mycket matnyttigt med där. Ps. Har lagt upp dom får bilder jag har hemma på den nu. Citera
angry_buddha January 15, 2013 Report January 15, 2013 En annan sak som man kan kolla enkelt mellan Windsor och Cleveland är hur termostaten är placerad. Windsor har (som på din bild) anslutningen riktad framåt från insugetCleveland har termostaden rakt uppåt ur blocket. Citera
KennY584 January 15, 2013 Author Report January 15, 2013 Hehe! det var precis så vi luskade ut det. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.