MadDog May 15, 2013 Report May 15, 2013 Tja,Har haft ett Global batteri från Mekonomen i bilen (en GT -05:a) som trots underhållsladdning hela vintern nu är utmattat. (1 år gammalt bara)Tänker köpa ett nytt förstås men inte ett Global igen. Nu undrar jag vad ni kör med för fabrikat och modeller på era batterier och om ni är nöjda med dom eller inte?/Örjan, Märsta Citera
peckapecan May 15, 2013 Report May 15, 2013 HejKöpte ett Varta Silver Dynamic D21 när jag ställde på bilen.Fick dock modda det lite pga en fästklack var lite för bred med det räckte med att tälja av klacken lite med en kniv, nu är det sugpassning Kan ju vara lite "overkill" med ett silver, hade säkert räckt med ett Blue dynamics för mitt ändamål men ska det in fetare stereo eller dylikt är nog Silver att rekommendera.Hursomhelst så fungerar det ypperligt bra :-) Citera
MadDog May 15, 2013 Author Report May 15, 2013 HejKöpte ett Varta Silver Dynamic D21 när jag ställde på bilen.Fick dock modda det lite pga en fästklack var lite för bred med det räckte med att tälja av klacken lite med en kniv, nu är det sugpassning Kan ju vara lite "overkill" med ett silver, hade säkert räckt med ett Blue dynamics för mitt ändamål men ska det in fetare stereo eller dylikt är nog Silver att rekommendera.Hursomhelst så fungerar det ypperligt bra :-)Tack för tips, beställt ett likadant, hoppas det håller måttet nu. Citera
Ashley Helena Terese May 15, 2013 Report May 15, 2013 Har också haft mekonomens Global, eller rättare sagt har det sedan 3 år. Aldrig underhållsladdat och glömt polen på så det var väldigt urladdat. No problems. Kanon nöjd o så kostar det bara 1045 kr.Tja,Har haft ett Global batteri från Mekonomen i bilen (en GT -05:a) som trots underhållsladdning hela vintern nu är utmattat. (1 år gammalt bara)Tänker köpa ett nytt förstås men inte ett Global igen. Nu undrar jag vad ni kör med för fabrikat och modeller på era batterier och om ni är nöjda med dom eller inte?/Örjan, Märsta Citera
mike85 May 15, 2013 Report May 15, 2013 Tack för tips, beställt ett likadant, hoppas det håller måttet nu. Vart beställde du ifrån? Citera
RoTe May 16, 2013 Report May 16, 2013 Jag har Fords originalbatteri, tycker det ser snyggast ut. Citera
Stefan Bengtsson May 16, 2013 Report May 16, 2013 Köpte ett Saab orginal batteri på SDCC i Trollhättan 75Ah 750A kanon har haft det i 2år utan minsta problem. Kostade 995Kr// Citera
mike85 May 16, 2013 Report May 16, 2013 HejKöpte ett Varta Silver Dynamic D21 när jag ställde på bilen.Fick dock modda det lite pga en fästklack var lite för bred med det räckte med att tälja av klacken lite med en kniv, nu är det sugpassning Kan ju vara lite "overkill" med ett silver, hade säkert räckt med ett Blue dynamics för mitt ändamål men ska det in fetare stereo eller dylikt är nog Silver att rekommendera.Hursomhelst så fungerar det ypperligt bra :-)Det är detta va?http://www.laitis.se/bilbatteri-silver-dynamic-d21-61ah.html?___store=sv_b2c&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Citera
mike85 May 16, 2013 Report May 16, 2013 Japp, Galaxy SIII Tapatalk 2Fint. Får bli ett sådant snart Citera
Spawn March 7, 2015 Report March 7, 2015 Köpte ett batteri på okq8 idag artnr 275507.Passade jättebra och verkar funka som det ska.Rekomenderar. Citera
Micke Wendel May 11, 2015 Report May 11, 2015 HejKöpte ett Varta Silver Dynamic D21 när jag ställde på bilen.Fick dock modda det lite pga en fästklack var lite för bred med det räckte med att tälja av klacken lite med en kniv, nu är det sugpassning Kan ju vara lite "overkill" med ett silver, hade säkert räckt med ett Blue dynamics för mitt ändamål men ska det in fetare stereo eller dylikt är nog Silver att rekommendera.Hursomhelst så fungerar det ypperligt bra :-)Fick bli ett Varta Silver till min musse också. Tog dock ett med lite mera power, då jag har mer än ett slutsteg som ska ha sitt. Varta Silver Dynamic E38 blev det. Samma yttermått som D21. Det fick stå och ladda några dagar i garaget innan montering. Batteriet passade direkt utan några modifieringar. Efter montage fick jag kalibrera om förarsidorutan, sen vare klart...Ja, jag vet att många nöjer sig med v8:ans skönsång , men lite variation vill jag ha...Nöjd /M Citera
IEFBR14 May 11, 2015 Report May 11, 2015 Köpte ett batteri på okq8 idag artnr 275507.Passade jättebra och verkar funka som det ska.Rekomenderar.Håller med. Funkar kanon. (iaf i en månad nu) Citera
Recommended Posts