Jump to content

Problem på besiktningen med galleravgasutblåsen ??


MustangDriver

Recommended Posts

Jag tror att det blir problem att "rycka loss" dessa, i alla fall om man vill montera tillbaks dom.:) Men på min har någon tidigare ägare bänt isär gallret något på ett ställe ( knappt synbart, även om vet om det ) och då går sonden in, men trångt är det. Lycka till med besiktningen.:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret Göran !

Kikade nyss noga på mina utblås och faktiskt ser man att på båda sidor är det ngt utbänt/vidgat

på ett ställe......precis som du säger

Skall kolla CO:n själv innan besiktningen men min sond är så smal att den går in oavsett position

/ mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

hej, när jag besiktade min tror jag att de hade en liten smal sond som gick att sticka mellan gallret. Det är ju deras problem och det finns en massa bilar som har speciella utblås tex Shelby GT 500

Björn

Link to comment
Share on other sites

Jag har besiktat min 66 GT utan några problem alls då killarna på besiktningen (Umeå och Gävle) såg att detta var orginal på bilen. Så det lät bilen gå denna korta tid utan slang.

Link to comment
Share on other sites

Har GT utblåsen på bilen och i Högdalen så sa de bara att "det var ju bra, då slapp du det"... men förre ägaren hade vägrats besiktiga pga gallren (Oskarshamn) så det är kanske upp till varje besiktningsman - 'r nog bra att ha lite isärbänt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har GT utblås.

De har stoppat in sonderna mellan gallren och böjde upp ena gallervingen lit. På så sett fick de in mätaren.

Vid andra tillfällen så har de inte mätt värdet utan skrivet det tillåtna max värdet som gäller för att få godkänt protokoll.

Lennart CM 1507

Link to comment
Share on other sites

Var och besiktigade GT:n idag.............. och det blev problem att få in sonden mellan gallren

Besiktningskillen höll på ett tag men gav upp till slut

- Det här kan det bli ombesiktning på sa han men för denna gång så låter vi det vara

Bussigt och lite tur då besiktningskillen var intresserad av USA bilar och hade själv en Dodge Challanger 1970 :D

GT:n gick igenom ua :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...