smen68 August 12, 2013 Report Share August 12, 2013 Hej jag har en 68 fastback som snart ska in på regbes,problemet är att bromsarna tar dåligt och det pyser när jag bromsar så jag tror att membranet i boostern är trasigt dom kollar väl inte bromsarna och så på regbes men den är inte rolig att köra med så kass bromsar.Jag har läst här på forumet att det ska finnas repsatser men kan inte hitta någonting,finns det nägon som har nåt tips eller kanske har nånting liggande eventuellt en hel booster så vore jag tacksam.Fabrikatet på boostern är Midland sägs det,den har ett spännband runt om och 4 ojämnt placerade bultar som går igenom torpedväggen och en bult från utsidan.Bilen är S kodad och har skivor fram.Hälsningar Göran Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MustangDriver August 13, 2013 Report Share August 13, 2013 HejVerkar finnas repsatshttp://www.ebay.com/itm/Midland-Brake-Power-Booster-Ford-Mustang-Control-Hub-Repair-Kit-1967-70-/171014578849?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27d14362a1&vxp=mtr#ht_2230wt_932mvh Lars Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
darne1 August 13, 2013 Report Share August 13, 2013 HejBytte på en -68 för kanske 10 år sedan?Kommer inte ihåg fabrikatet med det var spännband runt servotKänner dock inte igen denna rep.sats På min var det ett helt annorlunda membran än som visas härDarne Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
smen68 August 14, 2013 Author Report Share August 14, 2013 Tack för tipset Lars men tyvärr,den repsatsen har inte det stora huvudmembranet som är trasigt i min booster,jag har hittat liknande nembran och dom kostar runt 100 dollar.Men dom tipsade mig om en firma som renoverar boosters så jag ska jobba på dom och försöka få tag på delar därifrån.Annars får jag väl köpa en dyring men det tar emot att lägga upp 4-5000 för en sån här sak som man borde kunna renovera själv,då missar man ju poängen med att pyssla med gamla bilar.darne1,fick du tag på membranet eller fick du byta hela paketet?Göran Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
darne1 August 14, 2013 Report Share August 14, 2013 Köpte ett löst membran av en kille som bodde söder om Örebro om jag inte minns fel.kan kolla mer exakt om du vill men jag tror inte det är nån idé.jag tipsade nämligen namnet till en annan kille som behövde membran för några år sen.men han fick då beskedet att det inte gick att köpa lösa i USA längre Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martti cmc539 August 17, 2013 Report Share August 17, 2013 Hej, har du tittat på den här sidan? http://www.rockauto.com/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH August 24, 2013 Report Share August 24, 2013 En Midland är inte så svår att ta isär så varför inte försöka laga själv. Jag testade för ett antal år sedan att vulka ihop membranet med vanlig bit gummislang från en bil. Det blev tätt och höll även i längden. Anledningen var att det inte fanns repsatser att få tag i, utan enbart färdiga Boosters. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
smen68 August 30, 2013 Author Report Share August 30, 2013 Hej,jag hittade en firma i USA som säljer repsatser,dom heter midwestpowerbooster@ nånting och dom har nog det mesta.Jag hade kontakt med en kille som heter Rich Hlady.Rockauto verkar ha hela boosters till bra pris men jag hittade ingen repsats där.Mitt membran var trasigt precis vid infästningen så det hade nog inte gått att limma.Göran Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts