bossrules July 27, 2014 Report July 27, 2014 Hej!Måste ändra vinkeln på pinjongen och jag undrar vart man kan köpa kilformade shims som man lägger mellan bladfjädern och bakaxelröret? Citera
bossrules July 28, 2014 Author Report July 28, 2014 Tack för tipset Andrew =)-69 Protouring. Låter intressant. Vad har du gjort? Citera
Andrew July 29, 2014 Report July 29, 2014 Oj, Vad har man inte gjort. bilen är byggd som en Boss 302" stage II för Trans am racing fast med en massa modifikationer som Baerclaw bromsar fram, Hydrauliskt bromsservo, Kuggstång med progressivt servo. TKO600 växellåda femväxlat, 351" Dart block på 440". Som du förstår jag kan fortsätta i en evighet. Målet har varit att bygga en bil som ser ut som ny uttagen 1969 men med en hel del förbättringar Citera
NackaBosse July 29, 2014 Report July 29, 2014 Glöm inte bränsleinsprutningen Andrew. Som "lär" sig och ställer in sig själv efter hur man kör om jag fattat det rätt. Det är bara plånboken som sätter stopp för vad man kan göra med en gammal Mustang. Men.....man skall ju ha råda att åka och ha det kul också. Citera
Andrew July 29, 2014 Report July 29, 2014 Men så har jag haft min bil sedan 1992 så jag har haft gott om tid. Citera
Anders Lindström July 29, 2014 Report July 29, 2014 Oj, Vad har man inte gjort. bilen är byggd som en Boss 302" stage II för Trans am racing fast med en massa modifikationer som Baerclaw bromsar fram, Hydrauliskt bromsservo, Kuggstång med progressivt servo. TKO600 växellåda femväxlat, 351" Dart block på 440". Som du förstår jag kan fortsätta i en evighet. Målet har varit att bygga en bil som ser ut som ny uttagen 1969 men med en hel del förbättringar Andrew ditt bygge är verkligen inspirerande Citera
Andrew July 29, 2014 Report July 29, 2014 Tack, Anders som du förstår har man inte haft tid med så mycket Golf eller andra tokiga hobbies. Kanske därför som man haft råd samt en väldigt förstående fru. Hur går det med din bil jag hade nästan väntat mig att få se den i Sälen. Citera
Anders Lindström July 29, 2014 Report July 29, 2014 Tack, Anders som du förstår har man inte haft tid med så mycket Golf eller andra tokiga hobbies. Kanske därför som man haft råd samt en väldigt förstående fru. Hur går det med din bil jag hade nästan väntat mig att få se den i Sälen.Jag har haft lite krångel med hälsan en period men nu är jag som en tonåring igen . Tar tag i åsidosatta saker nu för fulla muggar å Mach1an står snart på tur .... Att besöka dig å Tessan finns ju åxå på listan.. Citera
Andrew July 29, 2014 Report July 29, 2014 Suck ja det där med hälsan är inte kul, men bra att du är pigg nu. Bara hör av dig och kom ner du är välkommen. Citera
Recommended Posts