bossrules July 28, 2014 Report July 28, 2014 Då man inte är som alla andra så valde jag en helt annan väg. Efter ett hjärnsläpp och en önskan om en bil som man kan prata i och väldigt lite efterforskning på det där internet så blev målet att ta drivlinan från en -07 GT500 och montera allt i min gamla -70:a. Ifall det finns intresse av detta idiotprojekt så kan jag lägga ut lite bilder osv =). Citera
Macke July 29, 2014 Report July 29, 2014 Låter ju skit skoj!Med tanke på bad man spenderat på drivlinan själv och fortfarande varken kan prata i bilen eller köra över hundra på långvägen är en modern drivlina vettig. Citera
Per Berglund July 29, 2014 Report July 29, 2014 (redigerad) Inget idiot projekt så kör på! Rätt populärt i staterna att göra detta så det finns plenty med idéer och delar ifall man behöver.Det blir iallafall en hel del arbete med sticksåg och vinkelslipen för att få ner motorn eftersom den är större än 429an! Typ Mustang II front lär du väll ha in? Ändrade %s av %s (%s) Citera
JohnRB July 29, 2014 Report July 29, 2014 Varfør forstøra en orginal Boss 302? Finns vel många andre Mustanger å sette den nye motoren i ?! Om ni endå vil byta, kan jag overta den gamal motoren for en liten slant ;-)mvhJohnB Citera
THOMAS July 29, 2014 Report July 29, 2014 Det är bara att tacka om det "förstörs" fler B2 or. Då ökar värdet på de som är kvar/oförstörda. // Thomas Citera
Per Berglund July 29, 2014 Report July 29, 2014 Tänkte inte på att det är ett äkta BOSS chassi...Stämmer det?Isåfall är det ekonomiskt korkat att kapa sönder bilen.Bättre sälj bilen och skaffa en vanlig musse som kan huggas sönder.Eller är bossen så dålig att det spelar ingen roll? Citera
bossrules July 29, 2014 Author Report July 29, 2014 Kan börja med att originaltåget hade redan gått då jag löpte bilen -97- Halvbåge var monterad, originalmotorn hade försvunnit för länge sedan, stolar utbytta osv. Förvisso så går allt att renovera till originalskick men kostnaden för att köpa en motor och allt annat som saknades skulle inte blivit billigt. Sen då jag inte har nått intresse av att sälja bilen så spelar det ingen roll för mig ifall värdet går upp eller ner då jag gjort detta. Sen är originalskicket totalt ointressant för mig men jag har den djupaste respekt för de som vill att det skall vara original och lägger ner blod svett och tårar på att renovera sina mustanger oavsett ifall det är bossar, shelbys osv. Så med det klargjort så hoppas jag att inte någon medlem kommer och ger mig betongpjucks och sänker mig i Nybroviken .Det hela började med att att min trotjänare till clevland gav upp. Den hade levererat ca 470hp i många år och gett mig mycket glädje så det var med stor sorg jag ordnade ett nytt bojsänke. Efter att ha lidit helvetets alla kval i en kupé som höll en ljudnivå på alldeles för många db så ställdes siktet in på något modernt. Av en händelse så låg det ute en motor och låda från en -07 GT500. Efter lite sökande på Internet så fann jag en kille som på heder och samvete lovade att det gick att sänka ner motorn utan att begå våldtäkt på innerskärmar m.m. Kan säga att det inte är sant- Clevland motorn var i princip kloss mot innerskärmarna och GT500 motorn var om jag minns rätt 15 cm bredare.Så efter mycket ångest så var det bara att kapa bort det de gamla tornen och allt från den gamla framvagnen. Som grädde på moset så rök även kardantunnel och värmepaket.Ska försöka lägga upp en bild på hur det ser ut med motorn på plats. Sen får vi se ifall det blir någon fortsättning på tråden. Det beror på hur många hotbrev jag får Citera
bossrules July 29, 2014 Author Report July 29, 2014 Låter ju skit skoj!Med tanke på bad man spenderat på drivlinan själv och fortfarande varken kan prata i bilen eller köra över hundra på långvägen är en modern drivlina vettig.Det är skitfränt med en vass "gammal" V8 men då jag suttit stum i bilen med öronproppar fulla örona sen -97 så var det inte roligt längre. Önskar dig lycka till med 408 bygget. Har också varit i dom planerna men nu blev det nå annat =). Citera
turbo57 July 29, 2014 Report July 29, 2014 Huvudsaken är väl att man själv är nöjd vad man har, eller får efter en ombyggnad/leif Citera
Snorre70 July 30, 2014 Report July 30, 2014 Nice detta vill vi se mera bilder på! lägg upp bara i massor! Citera
Per Berglund July 30, 2014 Report July 30, 2014 Kan börja med att originaltåget hade redan gått då jag löpte bilen -97- Halvbåge var monterad, originalmotorn hade försvunnit för länge sedan, stolar utbytta osv. Förvisso så går allt att renovera till originalskick men kostnaden för att köpa en motor och allt annat som saknades skulle inte blivit billigt. Sen då jag inte har nått intresse av att sälja bilen så spelar det ingen roll för mig ifall värdet går upp eller ner då jag gjort detta. Sen är originalskicket totalt ointressant för mig men jag har den djupaste respekt för de som vill att det skall vara original och lägger ner blod svett och tårar på att renovera sina mustanger oavsett ifall det är bossar, shelbys osv. Så med det klargjort så hoppas jag att inte någon medlem kommer och ger mig betongpjucks och sänker mig i Nybroviken .Det hela började med att att min trotjänare till clevland gav upp. Den hade levererat ca 470hp i många år och gett mig mycket glädje så det var med stor sorg jag ordnade ett nytt bojsänke. Efter att ha lidit helvetets alla kval i en kupé som höll en ljudnivå på alldeles för många db så ställdes siktet in på något modernt. Av en händelse så låg det ute en motor och låda från en -07 GT500. Efter lite sökande på Internet så fann jag en kille som på heder och samvete lovade att det gick att sänka ner motorn utan att begå våldtäkt på innerskärmar m.m. Kan säga att det inte är sant- Clevland motorn var i princip kloss mot innerskärmarna och GT500 motorn var om jag minns rätt 15 cm bredare.Så efter mycket ångest så var det bara att kapa bort det de gamla tornen och allt från den gamla framvagnen. Som grädde på moset så rök även kardantunnel och värmepaket.Ska försöka lägga upp en bild på hur det ser ut med motorn på plats. Sen får vi se ifall det blir någon fortsättning på tråden. Det beror på hur många hotbrev jag får Ahaa ja saknas de vitala delar som motor, drivlina så är det svårt motivera en renovering.Framvagnen på BOSS är ju heller ingen skillnad emot BB bilarna heller.Jo som sagt det är inget som går att spara av tornen så även om man kapat tornen så är det tajt.Men måste du nu göra en regbesiktning som ombyggt fordon eller? Citera
Klingan75 July 30, 2014 Report July 30, 2014 Det verkar som du har kommit rätt långt, klar att vi vill se bilder! Det är nog många som skulle kunna tänka sig att stoppa ner en ny motor i en gammal bil. Redogör gärna detaljerat för hur du gör. Kul:D Citera
Olle_L July 30, 2014 Report July 30, 2014 Tufft, blev det en snabbare bil med modern motor? ( den gamla va ju stark den med vad jag förstod )/Olle L Citera
JohnRB July 30, 2014 Report July 30, 2014 Ok, då fatter jag. Kan du legge ut lite bilder på dom biter du har kapat ur? Kan finnes visse biter jag behøver! Mvhjohnb Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Ja egentligen så måste man göra det men jag hade en bra dag på besiktningen så den slank igenom denna gång =) Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Ja ska leta rätt på div bilder men jag åker bort i morgon så det kommer bilder på söndag i bästa fall. Tack för supporten =) Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Tufft, blev det en snabbare bil med modern motor? ( den gamla va ju stark den med vad jag förstod )/Olle LBra fråga. Den gamla va ju hyfsat potent men hade som dåligt bottenvrid. Det känns att den här tar i betydligt tidigare så den borde blivit snabbare =) Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Fälgarna som jag köpte av dig, passar som en smäck Kul att höra =) Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Ok, då fatter jag. Kan du legge ut lite bilder på dom biter du har kapat ur? Kan finnes visse biter jag behøver! MvhjohnbKan vi göra tvärtom? Du skickar en bild på det du behöver så kan jag kolla om min kompis har kvar det du behöver. Sålde de gamla prylarna eftersom jag inte hade någon användning av dom. Har han de grejer du behöver så går det säkert att lösa =) Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Det verkar som du har kommit rätt långt, klar att vi vill se bilder! Det är nog många som skulle kunna tänka sig att stoppa ner en ny motor i en gammal bil. Redogör gärna detaljerat för hur du gör. Kul:DJa började med denna tråd lite bak och fram. Gick sjukt tungt i början så jag var osäker på ifall den någonsin skulle bli färdig och jag ville inte börja en tråd som bara skulle sluta i fiasko. Bilen är körbar sen förra veckan. Det är lite fix men jag ska försöka skriva i kronologisk ordning så det blir någon slags ordning =) Citera
bossrules July 30, 2014 Author Report July 30, 2014 Har fått igång åket?Japp. Första provkörningen 04:30 fredags morse och besiktning 13:50 samma dag. Så den gick fredag lördag på motorveckan =) Citera
Jonasm July 30, 2014 Report July 30, 2014 Ok. Och inte såg jag till Mustangen. Får komma förbi nån kväll framöver och kolla. Om de går bra. Citera
Recommended Posts