Jump to content

Boss 302 -70 med GT500 -07 motor


bossrules

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Har fixat de tvåor man fick på förra besiktningen och besiktad om den. Så nu har man fritt fram till 2016-07-31. Nu då man har kört den lite mera så kan jag säga att den är helt underbar enligt mitt tycke. Visst kan det vara lite trist att den numera är knäpptyst men samtidigt är det riktigt nice att kunna prata med varandra i bilen. Sen känslan att ligga på 1300rpm på sexan och bara glida fram är inte heller så dum. Hade man gjort det med gamla motorn hade man förmodligen drabbats av whiplash skador. Så jag kan säga att jag är sjukt nöjd än fast jag numera irriterar mig över att det "gnisslar" från inredningen. Sånt hörde man aldrig förut :P

Link to comment
Share on other sites

Har fixat de tvåor man fick på förra besiktningen och besiktad om den. Så nu har man fritt fram till 2016-07-31. Nu då man har kört den lite mera så kan jag säga att den är helt underbar enligt mitt tycke. Visst kan det vara lite trist att den numera är knäpptyst men samtidigt är det riktigt nice att kunna prata med varandra i bilen. Sen känslan att ligga på 1300rpm på sexan och bara glida fram är inte heller så dum. Hade man gjort det med gamla motorn hade man förmodligen drabbats av whiplash skador. Så jag kan säga att jag är sjukt nöjd än fast jag numera irriterar mig över att det "gnisslar" från inredningen. Sånt hörde man aldrig förut :P

Ja man blir aldrig nöjd [emoji6] [emoji3]

Link to comment
Share on other sites

Det som är grejen nu är att man kan passera helt ljudlöst vilket är bra då polisen är på hugget. Trycker man till så får man veta att stortrollet bor under huven. Kompressorvin är inte så dumt faktiskt :D.

Jag använde Fords eget Control Pack och motorns/låda original härva. Var ganska enkelt men jag valde att ha boxarna inne i bilen istället för under huven. Det innebar en hel del arbete men det var värt besväret.

Tack så mycket :D. Den är betydligt mer användarvänlig nu. Man håller ju på att bli gammal :P och vill ha det tyst och bekvämt. Kan säga att nej den fick inte plats under huven och lådan fick inte heller plats. Så det blev lite plåtjobb. Det går att sänka ner motorn men då blir markfrigången lidande så det var inte aktuellt. Vill gärna ha kvar oljetråget.

Link to comment
Share on other sites

post-264-14483951547_thumb.jpg

post-264-144839515605_thumb.jpg

Servicevänlig placering av oljefilter. Det var visst en styrstång i vägen på originalstället. Original bromsservo, pedallställ m.m fick inte heller plats så det blev Wilwood cylindrar och pedallställ för hela slanten. Hydraulisk koppling är inte heller så dumt.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan se dem utmärkt!...

fråga, har du nån bild på bilen i sin helhet nu? med nya huvven på ?

Va bra, då är det bara min dator som suger. Första bilden är från då den passerade genom Bilprovningens nålsöga. Fick några tvåor men det var på sånt vi inte hann färdigt. Smådetaljer som tuta osv. Nedersta bilden är på nya instrumenthuset med Autometer Sport Comp II mätare. Snacka om ockerpriser men vad ska man göra.

post-264-144839515729_thumb.jpg

post-264-144839515855_thumb.jpg

post-264-144839516093_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ser tufft ut, antar du var tvungen att installera andra mätare, säkert super-bökigt att få de gamla mekaniska att fungera tillfredställande med modern motor/dator-styrning...

Angående dator: detta jag kör just nu är en ur-gammal XP burk på jobbet,,, super slö...och det funkar med bilder på forum, så, släng kanske inte ut din dator ännu, om du inte bestämt att kasta ut hursomhelst...

Rock On!

Ha en bra helg,/Olle

Link to comment
Share on other sites

ser tufft ut, antar du var tvungen att installera andra mätare, säkert super-bökigt att få de gamla mekaniska att fungera tillfredställande med modern motor/dator-styrning...

Angående dator: detta jag kör just nu är en ur-gammal XP burk på jobbet,,, super slö...och det funkar med bilder på forum, så, släng kanske inte ut din dator ännu, om du inte bestämt att kasta ut hursomhelst...

Rock On!

Ha en bra helg,/Olle

Jo nog hade det varit bökigt att få de gamla mätarna att funka. Ska väl inte kasta den än. Det räcker nog långt med en rensning.

Tack detsamma :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Är det någon som kan svara på ifall det är några mått som skiljer en Boss 302 -70 bakaxel mot en std -70 Mustang, spårvidd t.ex. Eller ifall det är några andra fysiska mått som skiljer dom åt. Att det är olika splines på axlarna spelar ingen roll.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...