Jump to content

Forumets Muskelbilar


Happy

Recommended Posts

Kan vara roligt att veta vad ni har för årsmodell och motor och hästkrafter. Manuell (modell). Automatlåda (model stallspeed)

Bakaxel utväxling. Och varför ni valt det ni har gjort. Bytt från manuellåda eller vise versa.

Link to comment
Share on other sites

66 hardtop. 289cui med div. godis, manuell t5z-låda, 3:80 med lamelldiff. Bytte bort 3-växlad manuell och odiffad 2:79 för att få det lite roligare om man är tvungen att komma iväg från ett trafikljus nån gång...

Link to comment
Share on other sites

408cu Cleveland 2v, 3:55 och c6 med 3000 rpm stall, gav ojusterad 320 på bakhjulen vid 5000rpm nu kanske några till när den varvar ut bättre. Grymt vrid, skoj gatmotor!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

69 Fastback

408W stroker 524hk/760nm

31splines Strange axel, 3:55 utv

PA C4 Super Comp låda med vända växellägen, 2800 stall

Holley EFI insprut

SETRAB oljekylare till växellåda och servo

Hydroboostservo

Ron Morris coilovers + TCP kuggstång

Maier Racing subframe

Ett projekt som spårat ur lite, känns som att man inte riktigt kan nyttja bilen på landsväg utan att det blir farligt :)

Den är till salu på Blocket om någon är sugen på att ta över.

Link to comment
Share on other sites

351 cleveland

Borrad, topdeckad, linehonad

Smidda kolvar trw flattops

Portade toppar av Erland cox

Hyvlade open chamber toppar till 58cc

Lustgas NOS 175hk

8" bakaxel 3.89utv låst med spole

Egenbyggd c4 med B&M spakställ och manuellt ventilhus kyls med ett 12 radigt mocal kyl

Coan turbin 3000 rpm i stall

To be continued :)

Link to comment
Share on other sites

66-HT, 5.0HO Bränsleinsprutad, i stort sett standard endast annat filter, Tri-Y headers, 2,5 tums avgas med x-pipe och Summit Racing turbodämpare, underdrive pulleys, större kylare med elfläkt, drivpaketet bakåtflyttat, T5-World Class växellåda, hembyggd hydraulkoppling (centralt placerad slavcylinder trycker direkt på urtrampningslagret) hembyggd shortshift, 8.8 tums bakaxel med diffbroms 31-splines axlar, 3.5 tums helsvetsade axelrör, 3.73 utväxling, stenhårt chassie, mycket glasfiberdelar, moderna stolar, kuggstångstyrning, skivbromsar runt om, 245/45-17 fram o bak, garagelackad. mm mm mm....

Som för en del andra så har det spårat ur lite efter hand :)

Link to comment
Share on other sites

68 cab, som du. 390 GT, c:a 330 Hk. Automat C6. 3,0 i bakaxeln. Och jag valde det för att det

var vad som satt på min drömbil när jag köpte den. Har inte gjort några stora modifikationer.

Bytt fälgar och däck, renoverat växellåda, bytt cab, förgasare m.m.

/P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

65-HT, 5.0EFI med K&N-filter, headers, elbränslepump i tanken, 65mm hembyggt avgassystem, T5 Ford Motorsport växellåda, hembyggd hydraulkoppling, 9" bakaxel utan diffbroms 3.5 utväxling, glasfiberhuv, Shelbysänkt framvagn Koni dämpare, moderna stolar, Borgeson servostyrning, skivbromsar runt om .

Link to comment
Share on other sites

Hei John!

Er du her du også ja :)

Joda, det var vel et eksemplar av våre firbente venner som ble en smule nervøs hos Pony Parts i våres. :lol:

Mvh

Morten

Morten

Jepp, her også. Du burde legge ut et bilde av motorrommet.

mvh

John

P.S; dyret fikk vel granatsjokk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...