Jump to content

Mustangerna hos Akvidson i göteborg?


Lenny

Recommended Posts

Hej,

jag är ny på forumet och planerar ett inköp av en 3,7l mustang.

Jag har provkört en på Akvidson bil i göteborg, men glömde skriva av vin-nummret. Är det någon här som vet någonting om deras mustanger. Dom har 4 st just nu varav en cabbe.

Med hjälp av lite tips härifrån har jag förstått att deras bilar bör kollas lite extra...

tack på förhand,

Lenny

Link to comment
Share on other sites

Har köpt min bil hos dom ..

Har inte varit några problem alls .

Är kanske inga lågmilare han tar hem, så man kan ju räkna med lite slitage.

Och man bör ju självklart fixa rostskydd på dom.

Men priset brukar gå att förhandla .. =)

Men Har ej haft något problem med min bil jag köpte hos dom..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Visst meddelar jag vad det blir, när det nu blir...

Nu har dom en 2013 som har gått 500 mil för 209000, problemet är att det känns lite för billigt. Eller tycker ni jag är fel ute?

Dock har jag lärt mig massor här om vad man skall kolla upp innan man slår till, kanske dags att åka dit och skriva av vinnummret.

//Lenny

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej. Har varit o kollat bilar hos dessa Akvidssons på Hisingen i Gbg. Utlännigar , förmodligen Balter? Trevliga och duktiga försäljare.

Höll på att köpa en Svart 2010 V6 där först. Men efter lite koll och kontroll visade det sig att inte mycket stämde.

Dom gav mig en utskriven carfax för bilen, men den stämde inte med den jag själv fixade. Bilen var givetvis Salvage ifrån staterna.

Tittar man på bilarna lite extra så hittar man små detaljer som felar. lackskarvar, gipsskruv , lösa delar mm.

I mitt fall så hissade dom upp bilen på liften så jag kunde kika under , därav att jag kan stå för det jag skriver ;)

Har också varit och tittat på Mustanger i Varberg på en firma som ligger nära E6 norr om Varberg. Nurarande namn är Auto Emporium, vad jag har förstått byter dom namn lite titt som tätt.

Där höll det på att köpas en Svart 2013 V6 med endast 1000 mil på mätaren. Denna visade sig varit illa krockad i USA. Den såldes som en Premium här men var tillverkad som plain V6....!

Fick efter mycket mailande och telefonsamtal bilder på bilen när den var såld som objekt i USA . Det var inte så vackert.

Kan lova att det var skitsvårt att se och hitta saker som visade att den varit riktad, svetsad, spacklad och lackad.. Dessa hantverkare som fixar dessa bilar är duktiga.

Bilen i sig såg bra ut och var säkert bra, men jag tappade intresset efter jag sett fotona. Det jag inte fick ordning på var hur den plötsligt kunde bli en Premium??

Det går säkert att finna bra bilar hos dessa, men var vaksam och kolla ordentligt. Ta egen carfax.

Köpte mig en 2010 GT privat av förste ägaren/importören till slut. Mycket nöjd efter att varit och kollat minst 10-12 bilar...

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Trista historier med oseriösa handlare, men kul att du hittade rätt tillslut!

Bra att du delar med dig till övriga på forumet.

Säljarna på Akvidson var alldeles säkert hur trevliga som helst. Men att medvetet lämna ut en felaktig Carfax för att lura dig är banne mig inte ok.

Link to comment
Share on other sites

Trista historier med oseriösa handlare, men kul att du hittade rätt tillslut!

Bra att du delar med dig till övriga på forumet.

Säljarna på Akvidson var alldeles säkert hur trevliga som helst. Men att medvetet lämna ut en felaktig Carfax för att lura dig är banne mig inte ok.

Kan tycka att det är bedrägeri och och på sätt olagligt därmed straffbart.

Link to comment
Share on other sites

Tack Eje!

Du hjälpte mig att bekräfta min "magkänsla". Tack vare ditt fina svar kommer jag vara extra kritisk till bilarna hos dessa handlare.

Dessutom har jag även lugnat ner mig lite i letandet och konstaterat att för att få tag på en riktigt bra bil måste det få ta tid helt enkelt.

Dessutom är det ju ganska dött på mustangmarknaden just nu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...