Fastbackrobban February 16, 2015 Report February 16, 2015 Tjena!sitter och försöker hitta hur man ska göra med generatorn på en mustang som den inte laddar när man står på tomgång och kör i en cruising, tänkte även skaffa en kromad generator men undrar då om nån har nåt tips på om man ska skaffa nån utan separat laddningsregulator eller om de finns nyare med den separata som även laddar vid tomgång? bilen i fråga är en 66a cabbe med 289a tacksam för svar. MVH Robban Citera
Tbird February 16, 2015 Report February 16, 2015 Gissar att du har en likströms generator.dessa laddar inte vid låga varvtal.Lösningen är att man byter ut till en växelströms genarotor som kan ladda vid lägre varvtal. Citera
Fastbackrobban February 16, 2015 Author Report February 16, 2015 Okej de e inget i elsystemet som pajjar om man ändrar om? Det externa relät plockar man bort antar ja? Har försökt hitta en kromad men hittar inget här i sverige verkar vara från usa som gäller men då e frågan va man ska ha gör ampere påDen bara. Mvh Citera
Per Berglund February 16, 2015 Report February 16, 2015 Passa dig för kromade generatorer!Ofta bara skräp i bling bling förpackning!!Kompis köpte en Powermaster men innehöll Kinesiska plastleksaker så den skar ihop första året. Kan vara otur men jag såg innehållet i bitar.Kromat ett helvete att hålla snygg dessutom...Minsta dammpartikel och den ser skruttig ut och svår att rengöraEn Bosch eller liknande från exempel vis Ford eller Opel passar rakt på!60 Ampere räcker till det mesta.Men jag är alldeles för praktiskt lagd så gillar du krom köp det! Citera
Fastbackrobban February 18, 2015 Author Report February 18, 2015 okej. då vet ja detta =) resten är ju krom så tänkte de kunde se snyggt ut men är de risk för att de e skräp så e de ju ingen ide dock.. men hur gör man med det externa laddrelät osv är de bara å kassta och dra någon kabel till generatorn eller ska de dras alla kablar på något spec sätt?? =) fått för mig att boscharna från typ volvo 740/940 ska passa utan större problem också å då e saken biff då de ligger typ 2-3 st sånna hemma. MVH Robban Citera
turbo57 February 18, 2015 Report February 18, 2015 Köpte en kromad från boderus motor i Ljusdal. Hittade ingen vanlig snabbt. Tyvärr är det som Per skrev skiftande kvalite på grejor från Kina (precis som biltemas kvalite) så det gäller nog att ha lite tur. Tyvärr verkar det som de eftermarknadsdelar som jag har hittat, kommer från Kina eller Taiwan med skiftande kvalite som följd:p/Leif Citera
H.Jensen February 18, 2015 Report February 18, 2015 Bytte generator i fjol som jag köpte på den lokala skroten, hittade en som passade hyfsat fick göra en ny stång till remjusteringen bara.Jag lät laddningsregulatorn sitta kvar, så man får vara med i originalnämnden för att se att det inte är rätt grejor om man nu tycker det är viktigt:).Inne i cupen satte jag en liten röd laddningslampa under instrumentbrädan, funkar perfekt! Citera
Fastbackrobban February 22, 2015 Author Report February 22, 2015 Tackar för infon ingen som har en bra sida medEn kromad som kan passa?? Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Ska egentligen inte rekommendera nåt för jag har bara kört ca 1000 mil med min, men än så länge fungerar den jättebra utan relä eller laddningslampa(bara en kabel från generatorn)/Leif Citera
Fastbackrobban February 22, 2015 Author Report February 22, 2015 Va har du för någon då? Har kollat på dom kromade från cjponyparts men vet inte vilken man ska ta bara mvh Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Som jag skrev tidigare köpte jag min hos boderus motor i Ljusdal här i Sverige, fick borra upp ett hål 1 mm/Leif Citera
Andrew February 22, 2015 Report February 22, 2015 Varför gå över ån för vatten, kolla med X-parts har sådan one wire typ på båda mina bilar och har haft det i många år funkar kanonbra Citera
Fastbackrobban February 27, 2015 Author Report February 27, 2015 Jaha missade de helt sorry. Ska kolla tack för svaren!! Citera
Recommended Posts