Jump to content

Generator fundering


Fastbackrobban

Recommended Posts

Tjena!

sitter och försöker hitta hur man ska göra med generatorn på en mustang som den inte laddar när man står på tomgång och kör i en cruising, tänkte även skaffa en kromad generator men undrar då om nån har nåt tips på om man ska skaffa nån utan separat laddningsregulator eller om de finns nyare med den separata som även laddar vid tomgång? bilen i fråga är en 66a cabbe med 289a tacksam för svar. MVH Robban

Link to comment
Share on other sites

Passa dig för kromade generatorer!

Ofta bara skräp i bling bling förpackning!!

Kompis köpte en Powermaster men innehöll Kinesiska plastleksaker så den skar ihop första året. Kan vara otur men jag såg innehållet i bitar.

Kromat ett helvete att hålla snygg dessutom...Minsta dammpartikel och den ser skruttig ut och svår att rengöra

En Bosch eller liknande från exempel vis Ford eller Opel passar rakt på!

60 Ampere räcker till det mesta.

Men jag är alldeles för praktiskt lagd så gillar du krom köp det! :)

Link to comment
Share on other sites

okej.

då vet ja detta =) resten är ju krom så tänkte de kunde se snyggt ut :D men är de risk för att de e skräp så e de ju ingen ide dock.. men hur gör man med det externa laddrelät osv är de bara å kassta och dra någon kabel till generatorn eller ska de dras alla kablar på något spec sätt?? =) fått för mig att boscharna från typ volvo 740/940 ska passa utan större problem också å då e saken biff då de ligger typ 2-3 st sånna hemma. MVH Robban

Link to comment
Share on other sites

Köpte en kromad från boderus motor i Ljusdal. Hittade ingen vanlig snabbt. Tyvärr är det som Per skrev skiftande kvalite på grejor från Kina (precis som biltemas kvalite) så det gäller nog att ha lite tur. Tyvärr verkar det som de eftermarknadsdelar som jag har hittat, kommer från Kina eller Taiwan med skiftande kvalite som följd:p/Leif

Link to comment
Share on other sites

Bytte generator i fjol som jag köpte på den lokala skroten, hittade en som passade hyfsat fick göra en ny stång till remjusteringen bara.

Jag lät laddningsregulatorn sitta kvar, så man får vara med i originalnämnden för att se att det inte är rätt grejor om man nu tycker det är viktigt:).

Inne i cupen satte jag en liten röd laddningslampa under instrumentbrädan, funkar perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...