olle September 15, 2004 Report September 15, 2004 Är det någon som vet om det går att montera trepunktsbälte i en cab 65a.Och i så fall hur.m.v.hOlle Citera
Mickey September 16, 2004 Report September 16, 2004 Jag har sett att Virginia Mustangs har trepunktsbälten som borde passa fint.http://catalogs.google.com/catalogs?dq= ... &catpage=9Hälsningar,Anders Citera
Tomgro cmc 702 September 16, 2004 Report September 16, 2004 Intressant Är det rullbälte eller är det 2 separata fasta delar ?Finns det någon här som provat att montera och använda dem.Var fäster man t.ex. det övre bältet i karossen ? Citera
Mickey September 16, 2004 Report September 16, 2004 Tyvärr vet jag inte vad det är för typ av bälten, så du kommer nog få svar på de flesta frågor om du kontaktar VA Mustangs direkt.Enligt diskussionen på den här länken så verkar det som skall finnas fästen åtminstone nertill sätena:http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=3806Anders Citera
pools September 17, 2004 Report September 17, 2004 Hej!Jag har monterat rullbälten i min -68. Köpte bältena hos Mekonomen. Om någon vill ha bilder så säg bara till. Citera
ROLF CMC 1224 September 20, 2004 Report September 20, 2004 Kolla på andoauto.com dom är billigast på bälten. Du kan ocksåhitta en installations beskrivning. Har monterat i min 68-cabfungerar perfect. Tips: Montera rullen på balken bakom arm-stödet med askkopp i på sidan, låt bandet löpa i springan framföraskkoppen. Vid övre fästet använder du rostfri vagnsbult som duslipar och polerar skallen på. Häls, Rolf PS, Man slipar ur lite på kanten under vinylen så att bältetlöper utan motstånd. Citera
ht67 cmc 1502 September 20, 2004 Report September 20, 2004 pools: Det låter intressant med bältena från Mekonomen. Du får gärna lägga upp eller maila bilder. Borde även kunna gå att få i en HT -67? Citera
fast66 September 20, 2004 Report September 20, 2004 Andoautos har bälten i många olika färger - inte bara svarta! Citera
pools September 20, 2004 Report September 20, 2004 ht67!Jag meilar bilderna eftersom dom är ganska många och skulle ta för stor plats här. Ett par smakprov dock. Citera
pools September 21, 2004 Report September 21, 2004 fast66!Hur kommer man i kontakt med Andoautos? Har dom någon hemsida.Mina bälten från Mekonomen var billiga och i första hand tänkta som provbälten under konstruktionsarbetet. Kan mycket väl tänka mig attbyta till bälten i rätt färg. Citera
ht67 cmc 1502 September 21, 2004 Report September 21, 2004 Vad kostade bältena på Mekonomen? Är det nån typ av universalbälten? Är de lätta att montera?Jag kollade på andoauto.com och sämre hemsida får man leta efter, men bara man hittar det man ska och priset är bra så... http://www.andoauto.com/Mustang.htmMustang 64-73 Retrofit Kit. A-Front Seat Retrofit Retractable Lap With Harness Kit/Both Seats $175.00eaB-Rear Seat Retrofit Retractable Lap With Harness Kit/Two Person $170.00ea Citera
pools September 22, 2004 Report September 22, 2004 Hej!Jag kommer inte ihåg vad dom kostade, det är några år sedan jag köptedom. Ringde Mekonomen och kollade, dom kostar 595:-. Det äruniversalbälten som egentligen inte passar särskillt bra i Mustangen. Domär för långa så man måste ta av dom en bit (i rullen) annars rullar dominte in som dom ska. Fästet mellan säterna är också för långa (den bit som sitter i kadarntunneln). Det gör att kopplingen kommer en bit upppå magen. Om ni funderar på universalbälten så prova i bilen först så nihittar ett par som passar bättre än mina gjorde. Citera
fast66 September 22, 2004 Report September 22, 2004 www.andoauto.com - ja vet det är originellt ;-) Citera
Recommended Posts