Jump to content

Mustang 2015 - Spotted IRL


6th Avenue

Recommended Posts

Såg den nya 2015 Mustangen köra förbi utanför Shellmacken i Löddeköpinge i Skåne idag. Mörkgrå metallic, osäker på om det var en GT eller en V6. Tyvärr gick det för fort för att hinna fotografera.

Tidigare har jag bara sett den på bild och har varit ganska ljummen i mina omdömen om den nya designen. Jag är därför förvånad över min egen reaktion. Bilen var bannemig riktigt snygg!! Definitivt habegär.

Så kan det gå. Grattis till er som har beställt en!

'If you don't look back at your car when you park it, you've bought the wrong car.'

Link to comment
Share on other sites

Ständigt denna väntan... Nu står det några Mustanger på båten, på väg hit, men det tar typ 56 dagar till Sverige. Jag har beställt en av dom!!:cool:

17 st fastback är ute på havet och snart här, men cabbarna dröjer ett tag till :cry: fast dom står färdiga nu.

troligtvis får vi vår i början av september.

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2015/06/14/ford-mustang-europe/71192738/

Link to comment
Share on other sites

Mörkgrå metallic - det tycker jag är rejält coolt och inte så skrikigt och uppseendeväckande som gult och orangerött. Och inte så skit-dragande som svart. (Fast vissa kanske vill ha uppmärksamhet ..:D )

Lyckos ni som har beställt ! Jag var på väg att gå till Hedins i Uppsala eller Upplands Motor, innan jag fattade att det är bara vissa Ford-handlare som blir aktuella.

Link to comment
Share on other sites

Tidigare har jag bara sett den på bild och har varit ganska ljummen i mina omdömen om den nya designen. Jag är därför förvånad över min egen reaktion. Bilen var bannemig riktigt snygg!! Definitivt habegär.

Ja, designen är imponerande på bild tycker jag. Vet inte vad jag tycker i verkligheten.

Link to comment
Share on other sites

Den gula såg jag i slutet på maj, hos Upplands Motor i Akalla. De jobbar tydligen hårt på att bli "authorized Ford dealer".

Ford har en hel del krav för att bli just detta och som jag förstod det så kommer hela övre planet att husera Ford bilar, endast.

Då blir de, så vitt jag vet, enda auktoriserade Ford återförsäljaren i Sthlms-området.

Link to comment
Share on other sites

Intressant info. I så fall hoppas jag också på Upplands Motor i Uppsala, de har redan en separat Ford-avdelning. Skullle vara bra att ha ett flertal ställen för provkörning, beställning och support. Men pris-konkurrens är väl för mycket att hoppas på ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
On 2015-06-19 at 23:14, Taz said:

post-7816-144839628628_thumb.jpgDessa var i tylöbäck. Kan varit den grå du såg :)

post-7816-144839628699_thumb.jpg

intressant att Metallic grey mussen har stråkastarspolare men inte gula mussen, och jag har inte heller på min 2016, var det en x-tra tillbehör? nån som vet!

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Darkis said:

intressant att Metallic grey mussen har stråkastarspolare men inte gula mussen, och jag har inte heller på min 2016, var det en x-tra tillbehör? nån som vet!

den gråa är ingen Europa Musse därav spolningen

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 2020-05-05 at 08:37, corvette said:

den gråa är ingen Europa Musse därav spolningen

Kunde nästan räkna ut det, och det blev inte lika snyggt heller så bra intiativ att inte ha det 😄 

 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Darkis said:

Kunde nästan räkna ut det, och det blev inte lika snyggt heller så bra intiativ att inte ha det 😄 

 

I europa mussarna satte man de svagaste Xenon lampan som finns för att slippa spolningen

Skulle föredragit spolning och starkare lampor men nu har man ju riktiga grejor - LED 😎

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...