Jump to content

Chassie nr 1969 Mustang


Mustang 1966

Recommended Posts

Hej.

Vet någon om chassie nr på en Mustang från -69 bara finns på skylten ovanpå instrumentbrädan innanför vindrutan eller även finns instansat i t ex plåten på innerskärmen som på en Mustang från -66 ? :confused:

Att jag undrar beror på att jag funderar på att köpa en sån Mustang , men innerskärmen är svetsad/skadat så det finns inget nr där längre, om det nu funnits något där från början.

Tacksam för snabbt svar.

cmc 696

Link to comment
Share on other sites

Hej, om du har möjlighet att fota var det sitter vore jag mycket tacksam, så jag vet lite bättre var jag ska leta. Har letat överallt på min 69 utan resultat.

Då den är underredsbehandlad så blir det ju extra svårt. Annars om du vill skick ett MMS så har jag 070 7623387.

Tack, Ludde

Hej,

På min -69 finns chassi nr instansat på vänster innerskärm men under flygeln. Man kan se det bakifrån i hjulhuset.

Jag tror det är original från fabrik.

/Jonas

Link to comment
Share on other sites

Den -69:an jag kollade på finns det inget nr synligt på när jag tittar på innerskärmen/stötdämpartornet i motorrummet. Men den är lagad och lappad, så det kan ju ha försvunnit.

Nu kollade jag aldrig från undersidan in i hjulhuset i och för sig. Är nr instansat så att det sitter under framskärmen har jag inte koll på det.

Det enda synliga chassie nr jag hittat är det som syns genom framrutan ovanpå instrumentbrädan.

Men räcker det för att bilprovningen ska godkänna bilen vid en besiktning med dom nya kraven dom har på chassie nr ? Eller måste jag på något vis stansa in nr någonstans ?

Bilen har varit avställd sedan början av -80 talet så det är länge sedan någon besiktningsman sett bilen.

/John

Link to comment
Share on other sites

Den -69:an jag kollade på finns det inget nr synligt på när jag tittar på innerskärmen/stötdämpartornet i motorrummet. Men den är lagad och lappad, så det kan ju ha försvunnit.

Nu kollade jag aldrig från undersidan in i hjulhuset i och för sig. Är nr instansat så att det sitter under framskärmen har jag inte koll på det.

Det enda synliga chassie nr jag hittat är det som syns genom framrutan ovanpå instrumentbrädan.

Men räcker det för att bilprovningen ska godkänna bilen vid en besiktning med dom nya kraven dom har på chassie nr ? Eller måste jag på något vis stansa in nr någonstans ?

Bilen har varit avställd sedan början av -80 talet så det är länge sedan någon besiktningsman sett bilen.

/John

Jag har hört från flera håll att bilen blir underkänd om instansat chassinummer saknas eller inte kan hittas.

Du kan själv stansa in chassinummer på bilen (min 7 millimeter stora).

Link to comment
Share on other sites

Stämmer! Besiktningsorganen har fått nya direktiv när det gäller fordonsidentifiering sedan juli förra året. Den popnitade plåten i vindrutans nederkant är inte tillfyllest längre, även om den godkänts tidigare. När bilen importerades till Sverige var det vanligt att numret stansades in, men ibland blev det aldrig gjort. Har läst någonstans att det kan sitta i kylarinfästningen framför batteriet. Dock inte på min bil.:(

Link to comment
Share on other sites

Jag kan försöka ta en bild så att du kan se vart det sitter. Så länge kan jag säga att det sitter ganska långt fram iallafall.

/Jonas

Hej, om du har möjlighet att fota var det sitter vore jag mycket tacksam, så jag vet lite bättre var jag ska leta. Har letat överallt på min 69 utan resultat.

Då den är underredsbehandlad så blir det ju extra svårt. Annars om du vill skick ett MMS så har jag 070 7623387.

Tack, Ludde

Link to comment
Share on other sites

Jag har tyvärr inte lyckats att ta en bild på chassinr så att det syns på bilden, men det sitter framför hjulet under kanten på flygeln som är fäst i innerskärmen.

Hoppas du förstår vad jag menar.

/Jonas

Link to comment
Share on other sites

Bör sitta på båda höger och vänster skärminfästning fram om inte de är utbytta. Mellan 1:a och 2:a skruvarna framifrån. Min -69a lämnade fabriken sept.-68 och har Ch.nr på båda sidor. Det man får göra är att kapa ur en bit av skärmen så det blir synligt då man hittar det.

Link to comment
Share on other sites

På min -70 så sitter det halvt oläsligt i skarven mellan plåtarna vid vänster dämpartorn. det nya är stansat i höger hjulhus på rambalken. det gjordes även på våran firmapickup, nyare toyota, i höger hjulhus på rambalken..

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...