ardalan July 1, 2015 Report July 1, 2015 Har en bekant som köpte sin Mustang -12 GT från Andtfolks Bil AB förra året och han är nöjd med den.Men tydligen så köper den gubben krockade Mustanger från USA, renoverar och sedan säljer. min erfarenhet av jänkarbilar är att majoriteten verkar fan va krockade eller något. Vad gör man, ska man köpa en bil från Andtfolks bil? hur enkelt blir de att sälja den sen? och, vad händer om man råkar krocka med den igen? lite såna frågor har jag.någon som har erfarenhet av dom?http://www.andtfolks.com Citera
Wallentin July 1, 2015 Report July 1, 2015 Har kollat upp bilar därifrån och alla verkar nästan vara smällda. Han visar ju tyvärr inte några regnummer på bilarna längre. Vilket inte är seriöst enligt mig. Är den krockad och lagad så borde man skriva det i annonsen, men döljer man det så känner man sig genast lurad tycker jag. Visst de kan vara bra lagade, men man vet ju aldrig hur väl det har gjorts tyvärr.Ett tips är att googla på chassinumret (VIN) och då kan du få upp länkar till nätauktioner när bilen såldes krockad i usa. Många är rejält smällda medKör en carfax på bilen du är intresserad av, så ser man lite historik av vad som har hänt med den tidigare Citera
ardalan July 1, 2015 Author Report July 1, 2015 ringer man honom så är han helt öppen med att den är smälld, men jag vill ju veta hur.De intressanta är om någon här skulle köpa en bil från Andtfolk eller köpa en bil som någon privatperson har köpt av dom. Citera
Anders_Mustang July 1, 2015 Report July 1, 2015 Är det enda sättet att få in en jänkebil till rimligt pris nu för tiden? Att köpa den krockad så inköpspriset i USA blir lågt så att även införselavgifter och framförallt momsen blir lägre? Med dagens rätt höga dollarkurs, fraktavgifter, försäkringar, reg-avgift m.m. har jag svårt att se att kalkylen går ihop givet marknadsvärdet i Sverige. Men det kanske beror på vilka kanaler man har? Appropå auktioner förresten - är väl inte bara krockade bilar som säljs genom dem? Merparten borde väl ändå vara okej?Någon som kan tipsa om bra auktionssajter i USA? Citera
Wallentin July 2, 2015 Report July 2, 2015 Det går absolut att hitta en vettig okrockad mustang i sverige. Det är bara frågan hur mkt man kan tänka sig betala. Man kan ju ta hem från usa, men som du skriver så blir det dyrt tyvärr. Googla runt lite så kommer du nog hitta lite auktionssidor. Där det sälja vettiga bilar Citera
NackaBosse July 2, 2015 Report July 2, 2015 Jag uppfattar dessa som seriösa, men det är ju mest gammelbilar förståshttp://www.vanguardmotorsales.com/ Citera
RoTe July 3, 2015 Report July 3, 2015 Håll dig så långt borta från både Andtfolks och Salvagebilar som möjligt! Citera
Daniel Linde July 15, 2015 Report July 15, 2015 (redigerad) Jag hade inte handlat!Alla bilar jag sett med deras reklam på skylthållaren har jag tittat upp och dom har varit krockade. (Salvage/junk) Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird July 15, 2015 Report July 15, 2015 Skrev vad jag tyckte om dem för ca. 6-7 månader sedan.Då tyckte vissa på detta forum att jag skulle hålla käften och inte sprida osanna rykten.Det värsta var skrotade bilar från stormen Sandy. Saltvatten i elsystemet.Fråga inte varför jag vet. Citera
Recommended Posts